Komunal

POKAZNA VOŽNJA U PONEDJELJAK

NOVI NISKOPODNI VLAK STIGAO U ISTRU Vozit će na relacijama Pula - Pazin i Pula - Buzet

Dizel-električni motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom


 
3 min
Borka Petrović
ILUSTRACIJA/Stižu li bolji dani za istarsku željeznicu?

Dizel-električni motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom

Nakon bizarne nesreće vlaka na pulskoj rivi i roditelja koji su se pobunili jer ne žele da se njihova djeca u školu voze starim i nesigurnim vlakovima, danas je u Istru ipak stigao novi dizel-električni motorni vlak.

Prva, pokazna vožnja novoga vlaka, i to na relaciji Pula - Kanfanar, održat će se u ponedjeljak, 6. ožujka 2023. s polaskom u 9.02 sati iz kolodvora Pula, doznajemo iz HŽ Putničkog prijevoza d.o.o.

Na prvoj vožnji novoga vlaka bit će nazočni državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić, saborski zastupnici Anton Kliman i Emil Daus, gradonačelnik Pule Filip Zoričić, zamjenik župana Tulio Demetlika, predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem.  

Kapacitet 167 sjedećih mjesta

Dizel-električni motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta.

Vlak će voziti na relacijama Pula – Pazin – Pula i Pula – Buzet – Pula.

Inače, dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima.

Sjedala su, pojašnjavaju, izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Ima prostor za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). 

Vlakovi s pogonom na zelene tehnologije

- HŽPP je s Končar – Električnim vozilima ugovorio nabavu još 7 dizel-električnih motornih vlakova koji će biti pušteni u promet tijekom 2025., a dio vlakova bit će pušten u promet u Istri, odnosno na relaciji Pula – Buzet – Pula, navode nam iz HŽ Putničkog prijevoza.

Također, u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. - 2026. HŽPP nabavlja dva baterijska vlaka (1 baterijski elektromotorni vlak i 1 baterijski motorni vlak) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Pula, Varaždin, Osijek, Virovitica i Bjelovar.

Ugovor je sklopljen u prosincu 2022., a predviđena isporuka je krajem 2024. godine. Uz to, u sklopu modernizacije i restrukturiranja željezničkog sustava sukladno Programu Vlade RH u planu je projekt nabave još 60 novih vlakova s pogonom na zelene tehnologije za neelektrificirane pruge (oko 62 posto pruga u RH je neelektrificirano).

Navedeni vlakovi planiraju se nabaviti do kraja 2030. godine, navode iz HŽ-a.

Još se ne zna uzrok nesreće na rivi

Na upit zna li se uzrok nesvakidašnje nesreće na rivi, kada je vlak bez kontrole projurio davno ugašenom tračnicom i zabio se u kombi, gurajući da dvjestotinjak metara, iz HŽ Putničkog prijevoza odgovaraju da uzrok nesreće u Puli još uvijek istražuje policija i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

- Po završetku istrage bit će poznat uzrok, navode na naše pitanje.


Nastavite čitati

Istra
 

LEON XIV PRVI JE PAPA IZ SAD-A, A NIJE TRUMPOV: Prema odabranom imenu, bit će papa radnika i modernizacije crkve

U vezi s odabranim imenom Leon, valja podsjetiti da je najpoznatija enciklika Lava XIII. (pape od 1878. do 1903.) bila Rerum Novarum, kojom je došlo do preokreta unutar Katoličke Crkve, koja je tada postala spremna suočiti se s izazovima modernog doba kao međunarodni duhovni autoritet. U tom je smislu s pravom nazivan „papom radnika“ i „socijalnim papom“ * Mi smo se i danas (takva je “sezona”) bavili lokalnim izborima a nastavit ćemo i sutra, kada ćemo pokazati i račune Pula parkinga

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.