Nakon bizarne nesreće vlaka na pulskoj rivi i roditelja koji su se pobunili jer ne žele da se njihova djeca u školu voze starim i nesigurnim vlakovima, danas je u Istru ipak stigao novi dizel-električni motorni vlak.
Prva, pokazna vožnja novoga vlaka, i to na relaciji Pula - Kanfanar, održat će se u ponedjeljak, 6. ožujka 2023. s polaskom u 9.02 sati iz kolodvora Pula, doznajemo iz HŽ Putničkog prijevoza d.o.o.
Na prvoj vožnji novoga vlaka bit će nazočni državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić, saborski zastupnici Anton Kliman i Emil Daus, gradonačelnik Pule Filip Zoričić, zamjenik župana Tulio Demetlika, predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem.
Kapacitet 167 sjedećih mjesta
Dizel-električni motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta.
Vlak će voziti na relacijama Pula – Pazin – Pula i Pula – Buzet – Pula.
Inače, dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima.
Sjedala su, pojašnjavaju, izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Ima prostor za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).
Vlakovi s pogonom na zelene tehnologije
- HŽPP je s Končar – Električnim vozilima ugovorio nabavu još 7 dizel-električnih motornih vlakova koji će biti pušteni u promet tijekom 2025., a dio vlakova bit će pušten u promet u Istri, odnosno na relaciji Pula – Buzet – Pula, navode nam iz HŽ Putničkog prijevoza.
Također, u sklopu Nacionalnog programa oporavka i otpornosti 2021. - 2026. HŽPP nabavlja dva baterijska vlaka (1 baterijski elektromotorni vlak i 1 baterijski motorni vlak) te šest stabilnih energetskih priključaka za punjenje pogonskih baterija koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Pula, Varaždin, Osijek, Virovitica i Bjelovar.
Ugovor je sklopljen u prosincu 2022., a predviđena isporuka je krajem 2024. godine. Uz to, u sklopu modernizacije i restrukturiranja željezničkog sustava sukladno Programu Vlade RH u planu je projekt nabave još 60 novih vlakova s pogonom na zelene tehnologije za neelektrificirane pruge (oko 62 posto pruga u RH je neelektrificirano).
Navedeni vlakovi planiraju se nabaviti do kraja 2030. godine, navode iz HŽ-a.
Na upit zna li se uzrok nesvakidašnje nesreće na rivi, kada je vlak bez kontrole projurio davno ugašenom tračnicom i zabio se u kombi, gurajući da dvjestotinjak metara, iz HŽ Putničkog prijevoza odgovaraju da uzrok nesreće u Puli još uvijek istražuje policija i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.
- Po završetku istrage bit će poznat uzrok, navode na naše pitanje.