Na natječaju za poslovne prostore, koje je krajem ožujka raspisao Grad Pula, onaj na adresi Forum 13 izlicitiran je za 63.500 kuna mjesečno, odnosno četiri puta više od početne cijene.
Riječ je o zgradi koji Puljani kolokvijalno zovu "zelena zgrada" iako je, nakon što je obnovljena, ona zapravo u drugim nijansama. U toj se zgradi naime nalaze se uredi Odjela za katastar, no prizemlje veličine 187 kvadrata, koje ima izlaz na Forum, je prazno i u vlasništvu grada, a u zakup se davao prostor za ugostiteljske namjene.
Privođenje namjeri i saniranje pročelja
Kako je pisalo u natječaju zakupac je prostor morao privesti namjeni u roku od 90 dana, ali i sanirati pročelje. Obzirom da sm ušli u prosinac, a da navedeni prostor nije doveden namjeni, a 90 dana je odavno prošlo, postavilo se pitanje gdje je zapelo; je li zakupac preuzeo prostor i kada će ga privesti namjeni.
U kojem je statusu poslovni prostor i što je podrazumijevao taj rok od 90 dana upitali smo Grad Pulu.
Iz Grada pojašnjavaju da je po provedenom javnom natječaju te zaključivanju ugovora o zakupu, izvršena i primopredaja poslovnog prostora 28. lipnja 2022. godine i od tada je zakupnik –
trgovačko društvo ARDOR d.o.o. u posjedu gradskog poslovnog prostora na adresi Forum br. 13., a poslovni prostor u fazi je adaptacije.
- Zakupnik je, sukladno raspisanom natječaju kao i zaključenom ugovoru o zakupu, u obvezi poslovni prostor privesti namjeni u roku od 90 dana, ali od dana izdavanja pisanih suglasnosti nadležnih tijela. U navedeni rok ne računa se vrijeme ishodovanja suglasnosti, odnosno odobrenja radova na preuređenju, navode.
Potrebna i suglasnost konzervatora
Pojašnjavaju, nadalje, da bez pisanih suglasnosti zakupnik nije ovlašteni izvoditi radove u poslovnom prostoru u vlasništvu Grada Pule, a da bi uopće bilo moguće izdati potrebne suglasnosti prethodno je potrebno izvršiti određene predradnje. Prije svega, dodaju, potrebno je riješiti problem električne energije poslovnog prostora.
- Nadležno upravno tijelo Grada Pule kontinuirano radi na rješavanju problema električne energije u poslovnom prostoru te je gotovo svakodnevno u komunikaciji sa zakupnikom koji, pak, ishoduje druge potrebne suglasnosti, prije svega suglasnost Konzervatorskog odjela potrebnu za uređenje pročelja, kao i projekte uređenja samog prostora.
Uskoro terasa dolazi i preko puta Augustovog hrama?
S obzirom na to da je riječ o prostoru u kojem će se obavljati ugostiteljska djelatnost (restoran), za napomenuti je da se ne radi o kozmetičkom uređenju prostora već rješavanju ventilacije, klimatizacije, struje i slično, a za što je potrebno prethodno sačiniti projekte od ovlaštenih projektanata, kao što je potrebno sačiniti i projekt uređenja pročelja, pojašnjavaju iz Grada.
Bez odgovora zakupnika
Zaključuju kako Grada Pule i zakupnik – trgovačko društvo ARDOR d.o.o. poduzimaju sve radnje kako bi se poslovni prostor čim prije priveo namjeni, te zakupnik započeo s obavljanjem svoje djelatnosti.
Zakupac atraktivnog poslovnog prostora u prizemlju zgrade je pulski ugostitelj Nemanja Vićković,a koji u nesporednoj blizini već ima dva restorana.
Pokušali smo i od njega doznati je li znao za sve probleme koji prostor donosi kada ga je zakupio te kada procjenjuje da će restoran otvoriti, ali nam se, unatoč pokušavanjima, nije javio.