Nakon što su policijski presretači dobili kamere koje automatski skeniraju registracijske pločice, te na primjer, mogu odmah doznati je li vozilo registrirano, slična tehnologija zaživjela i u Puli, ali ovaj put u rješavanju problema parkiranja i kontrole naplate.
Naime, Pula parking je nabavio vozilo koje sadrži četiri kamere koje odmah fotografiraju vozilo, i izdvajaju registraciju, te podatke šalju na tablet u vozilu koji ih prosljeđuje na glavni server gdje se svi podaci obrađuju i odmah se zna postoji li vozilo koje nije platilo uslugu parkinga.
Prvi korak u opremanju ovog sustava kontrole bio je naći adekvatne kamere, koje su iz Pula parkinga pronašli kod talijanskog proizvođača firme Thuile.
Manuel Brumnić zamjenik rukovoditelja javnih parkirališta i premještanja vozila Pula parkinga nam kaže da se na vozilu nalaze četiri kamere i da im je čitanje registracijskih pločica stvarno odlično u što smo se i sami uvjerili u probnoj vožnji Carrarinom ulicom gdje je uređaj istovremeno skenirao parkirana vozila s obje strane ulice. Uređaj je za potrebe Pula parkinga razvijan u suradnji s informatičkom firmom Penta iz Ševa.
Očitavanje parkiranih vozila vidljivo je odmah na tabletu
- Na vozilu se nalaze četiri kamere srednjeg dometa do osam metara. Često se zna dogoditi da registracija na vozilu iz nekog razloga nije jasno vidljiva, što može ovisiti o vremenu, odrazu svjetlosti, deformaciji na pločici i drugim razlozima, te ako ne vidi neku od brojki ili slova, uređaj ima obilježja umjetne inteligencije pa uči, te dodaje ono što fali odmah na terenu bez da mu to poremeti vrijeme opažanja u prvom prolazu.
Sposobnost učenja je velika, na primjer Velika Britanija ima osam vrsta registarskih pločica, a uređaj što više podataka dobije to brže uči i povećava svoju bazu podataka. Mi cijeli ovaj projekt testiramo već godinu dana, a količina opažaja koje obavi ovaj uređaj iznosi 6.000 vozila u dvije radne smjene te ima puno manje grešaka nego svi djelatnici Pula parkinga zajedno, poručio je Brumnić i nadodao o začetnicima razvoja ove tehnologije:
"Jedni od poznatijih koji su počeli prakticirati takvu tehnologiju u svijetu su nizozemski Scancar, te imaju varijante za skutere, pa čak i za romobile. Oni su svoj razvoj za tržište razvijali u Hrvatskoj, a prvi grad koji je ovu tehnologiju počeo koristiti kod nas je Pula, potom Opatija i Zagreb", veli nam Brumnić.
Manuel Brumnić