Brojne upitnike i osporavanja, osim novog cjenika parkinga koji se tek treba izraditi, izazvao je novi model parkiranja u širem središtu Pule, izglasan u utorak na sjednici Gradskog vijeća većinom od deset glasova vijećnika NLFZ-a, SDP-a, HDZ-a i Milana Rašule.
Posebno je polemike potaknuo sporni članak 17. izglasane 'Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja na području Grada Pule, čime je utvrđeno da će na četiri tzv. javna parkirališta, u ulici Castropola, Kandlerovoj ulici, na Staroj Tržnici i u ulici Benediktinske opatije, ubuduće moći parkirati isključivo stanari tih ulica.
Naime, iz Odluke se ne može jasno iščitati što će biti s osobama s invaliditetom koje nemaju prebivalište u spomenutim ulicama, a koje svakodnevno, ponajviše zbog posjeta Centru za socijalnu skrb koji se nalazi u Ulici Sergijevaca, moraju ići u centar grada.
DOSTI JI: "Ova je Odluka upitna"
Iz Društva osoba s tjelesnim invaliditetom južne Istre tvrde da se radi o stihijskom rješenju koje ne uključuje osiguranje dodatnih kapaciteta za parkiranje u bližoj okolici i da ono neće riješiti problem parkiranja u Puli, već će ga iz strogog centra grada preliti na okolne ulice. Smatraju da je takva odluka upitna.
- Mi ćemo se zadržati na parkirnim mjestima za osobne automobile kojima se prevoze osobe s invaliditetom jer nakon što smo dobili izgon s tržnice, čini se kako smo izgnani i s Foruma. Naime, kao što je na početku navedeno, ta su parkirališta samo za one koji posjeduju povlaštenu parkirnu kartu, a to mogu biti samo stanari. Kako nigdje u Odluci nije spomenuto izuzeće osobnih automobila kojima se prevoze osobe s invaliditetom označenih znakom pristupačnosti, znači li to kako se oni neće moći parkirati na tim parkiralištima, pita se Zuzana Hoti Radolović, tajnica Društva osoba s invaliditetom južne Istre.
FOTO: Facebook
Hoti Radolović smatra da je nepošteno da se na parkiralištima pod naplatom na mjestima označenima za osobne automobile, a kojima se prevoze osobe s invaliditetom, ne smiju parkirati osobe s invaliditetom ukoliko nemaju prebivalište u već spomenutim ulicama.
Također, smatra da će to predstavljati problem i kod prijevoza koje Društvo osigurava za osobe smanjene pokretljivosti kada vozač mora parkirati vozilo kako bi osobu ispratio do, primjerice, Centra za socijalnu skrb.
- Ukoliko je naše razumijevanje točno, o čemu više može reći pravna služba Grada te sila pravnika koja u Gradskom vijeću sjedi, tada svi koji su Odluku podržali, moraju biti svjesni kako su osobama s invaliditetom još jedanput otežali život i pristup uslugama Centra za socijalnu skrb i Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade, zaključuje Zuzana Hoti Radolović.