Komunal

Bojanić: 'Mi smo vaši spasitelji'

Pula bi od srpnja trebala imati više od 600 novih parkirnih mjesta? Danas predstavljeni prijedlozi odluka kako bi se riješio gorući problem grada

"Ako uračunamo i Lučku upravu, dobivamo još 500 novih mjesta i ako bi zaživjeli svi ovi naši planovi, u konačnici bismo imali preko 1.000 novih parkirališnih mjesta u gradu i više ne bi sve gravitiralo prema gradu, već bi svi posjetitelji pješke dolazili u centar grada planiranim električnim prijevozom. Ovih tisuću novih mjesta dosta bi rasteretilo cjelokupan promet u gradu kojemu svakodnevno gravitira između 50 i 60 tisuća automobila", kazao je Bojanić.


 
4 min
Matea Čelebija
Parkiralište Mandrač

"Ako uračunamo i Lučku upravu, dobivamo još 500 novih mjesta i ako bi zaživjeli svi ovi naši planovi, u konačnici bismo imali preko 1.000 novih parkirališnih mjesta u gradu i više ne bi sve gravitiralo prema gradu, već bi svi posjetitelji pješke dolazili u centar grada planiranim električnim prijevozom. Ovih tisuću novih mjesta dosta bi rasteretilo cjelokupan promet u gradu kojemu svakodnevno gravitira između 50 i 60 tisuća automobila", kazao je Bojanić.

Danas su u Komunalnoj palači predstavljeni prijedlozi odluka kako bi se regulirao promet u pješačkim zonama čime bi se maksimalno zaštitilo integritet starogradske jezgre, organiziralo kvalitetnu turističku ponudu i na koncu povećala sigurnost svih sudionika u prometu, naročito pješaka.

Prijedlog rješenja su ponudili pročelnik Upravnog odjela za komunalni sustav i upravljanje imovinom Grada Pule Robert Stemberger, pomoćnica pročelnika Martina Šajina Mihovilović i direktor Pula Parkinga Branislav Bojanić, koji su zajednički predstavili nove odluke.

Zajednički su predstavili odluku koja je od jučer na jednomjesečnom javnom savjetovanju, a pročelnik Stemberger je zamolio sve zainteresirane građane da pročitaju odluku i uključe se u savjetovanje.

- Upravni odjel kontinuirano radi na uređenju prometa u gradu izradom prometnih rješenja radi uvođenja jednosmjernog prometa i uspostave parkirališnih mjesta, a ujedno radi na uvođenju novih pješačkih zona pa je tako trenutno u postupku izrada projekta, kazao je Stemberger.

Uspostavlja se kontrolirani ulaz vozila u pješačke zone, a osigurat će se dostava putem električnog vozila. Opskrbni punktovi nalazit će se na Marsovom polju 2, a broj mjesta za opskrbu predviđeno je na 38 lokacija.

Pješačke zone trebale bi biti Laginjina, Giardini i dio Zagrebačke ulice, a planira se da u skorijoj budućnosti to postane i Odzad Arene.

- Lokacija Odzad Arene će i dalje biti otvorena za promet, tamo postoji određen broj parkirališnih mjesta, ali imamo idejno rješenje kojim se i taj dio predviđa za pješačku zonu, kazala je Šajina Mihovilović.

Situacija je komplicirana jer gradom dnevno gravitira od 50 do 60 tisuća vozila, a parkirnih mjesta je izrazito malo. Na zahtjev mjesnih odbora, krenut će se s proširenjem naplatnih zona i tako uvesti pet novih.

- Uvodi se i sedam parkirališnih lokacija, od kojih su četiri postojeće i tri nove, a građanima bi se omogućilo što lakše parkiranje bliže njihovim domovima, uz korištenje povlaštenih karata koje će za stanare koštati 50 kuna mjesečno, kazao je Bojanić.

Novinu čine četiri javna parkirališta samo za stanare u tom području i to su Castropola, Kandlerova ulica, parkiralište Stara tržnica i parkiralište Benediktinske opatije.

Sedam parkirališta makar bi malo trebalo rasteretiti grad od nesnosnih gužvi

Predloženo je sedam parkirališta od kojih su postojeća Mandrač, Riva, Karolina i Marsovo polje 2 te tri nova – Marsovo polje 1, Gregovica i Emova ulica.

"Park and ride"

Omogućuje se organizacija "park and ride" parkiranja čime bi se pokušao spriječiti ulazak vozilima većeg broja turista u centar grada i stvaranja poznatih ljetnih gužvi. Za to su predviđena dva parkirališta – Gregovica i Mandrač. Gosti bi parkirali na tim parkiralištima i javnim prijevozom bi dolazili u centar grada.

Ako ovakva odluka bude usvojena na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća, Puljani bi mogli računati na oko 600 novih parkirnih mjesta i to već od srpnja.

S nova tri parkirališta dobit će se značajan broj parkirnih mjesta, a Bojanić je naglasio da im je konačni cilj 1.000 novih.

- Ako uračunamo i Lučku upravu, dobivamo još 500 novih mjesta i ako bi zaživjeli svi ovi naši planovi, u konačnici bismo imali preko 1.000 novih parkirališnih mjesta u gradu i više ne bi sve gravitiralo prema gradu, već bi svi posjetitelji pješke dolazili u centar grada planiranim električnim prijevozom. Ovih tisuću novih mjesta dosta bi rasteretilo cjelokupan promet u gradu kojemu svakodnevno gravitira između 50 i 60 tisuća automobila, kazao je Bojanić.

Postoji rješenje i za divlje kampere

Na upit Bojaniću što će biti s divljim kamperima, kazao je da on zna što bi s njima učinio, ali da to nije pod ingerencijom Pulaparkinga.

- Odlukom je predviđena i naplata parkinga na području Odzad Arene, gdje se često smještaju divlji kamperi, kazala je Šajina Mihovilović i dodala da nova Odluka predviđa svega nekoliko mjesta na kojima se kamperi mogu smjestiti, a to su Mandrač i Marsovo polje 2, dok će se na drugim lokacijama njihovo parkiranje sankcionirati.

- Zona će biti pod naplatom, a stanovnici koji imaju stanove unutar te zone, dobit će povlaštene karte i moći će se parkirati unutar cijele zelene zone, kazala je Šajina Mihovilović, dok je Bojanić dodao da će se za stanare neće ništa mijenjati, već će oni imati olakšan pristup parkirnim mjestima koja će biti pod naplatom koja će iznositi kuna mjesečno, što je više nego dobro.

Parkiranje će se regulirati prometnom signalizacijom.

- Mi smo vaši spasitelji, našalio se Bojanić i dodao da će se i za električne romobile uskoro uvodi zakonska regulativa.


FOTO: I24

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.