STARI I NOVI GRADSKI AUTOBUSNI KOLODVOR
Pulski umirovljenici čekaju na povlaštene karte, psi i mačke se voze u autobusima…
Sivilo oblačnog i maglovitog dana pridonosi tmurnoj atmosferi. Čini se kako niti prometa nema previše. Dolasci autobusa u periodu od pola sata koliko smo proveli na autobusnom kolodvoru su se odnosili na gradske linije Pulaprometa, dok niti jedan međugradski autobus nije ušao na kolodvor
Sivilo oblačnog i maglovitog dana pridonosi tmurnoj atmosferi. Čini se kako niti prometa nema previše. Dolasci autobusa u periodu od pola sata koliko smo proveli na autobusnom kolodvoru su se odnosili na gradske linije Pulaprometa, dok niti jedan međugradski autobus nije ušao na kolodvor
Stari autobusni kolodvor u Puli zgrada je u samom centru grada izgrađena u drugoj polovini 1930-ih prema projektu arhitekta Bernardina Fabra. Smješten je sa sjeverne strane palače Il Palazzo della Banca d'Italia (nekadašnji SDK, a današnja FINA).
Primjer je rane moderne arhitekture, tj. talijanskoga racionalizma koji je obilježio '30-e godine prošlog stoljeća u pulskoj urbanoj arhitekturi. Autobusni kolodvor zatvoren je za promet sredinom 1990-ih kada ovu funkciju preuzima novi autobusni kolodvor u Šijani na mjestu nekadašnje vojarne Vladimir Gortan.
Na fotografijama u nastavku možete vidjeti kako danas izgleda stari autobusni kolodvor koji ima funkciju parkinga za stanare i djelatnike obližnjih poslovnih prostora.
Kakva je situacija na novom autobusnom kolodvoru u Puli provjerili smo danas. Sivilo oblačnog i maglovitog dana pridonosi tmurnoj atmosferi. Čini se kako niti prometa nema previše. Dolasci autobusa u periodu od pola sata koliko smo proveli na autobusnom kolodvoru uglavnom su se odnosili na gradske linije Pulaprometa. Niti jedan međugradski autobus nije ušao u kolodvor. Čini se kako ovo blagdansko vrijeme govori samo za sebe, pa kao da kaže, tko je putovao, putovao je.
"Vozimo pse i mačke"
Na blagajni Brioni Pula ljubazna djelatnica nam je na upit mogu li se u njihovim autobusima voziti i kućni ljubimci psi i mačke odgovorila potvrdno.
Uvijet za pse je "friška" potvrda veterinara da je pas zdrav, te obavezni povodac i brnjica. Mačke trebaju imati zdravstvenu potvrdu i transporter u kojemu mora biti cijelo vrijeme trajanja puta.
Na blagajni Pulaprometa zatekli smo poduži red umirovljenika koji strpljivo čekaju za povlaštene umirovljeničke karte. Koliki će biti iznos te karte ovisi o primanjima svakog od njih, te o zoni u kojoj žive, rekla nam je umirovljenica Magda.
Jedna od zanimljivosti je i rent a bike, koji pridošlim putnicima na autobusnom kolodvoru može olakšati odlazak do lokacije boravka, naravno ako osoba sa sobom nema previše prtljage.
Zanimljiva je i okolica autobusnog kolodvora, na kojoj se nalazi tržnica Šijana. Nikada nije zaživjela kao klasična zelena tržnica, pa i sad funkcionira samo kao eko tržnica, svakog utorka od 16 do 18 sati.
Ostali poslovni prostori na "tržnici" u većem broju ne rade uopće, osim kladionice i obližnjeg kafića. Poznata trgovina Italunion je jedna od onih koje rade u poslovnom objektu bivše vojarne već dugi niz godina, pa tako i danas. Primjetno je kako se broj firmi koje su djelovale u sklopu istog objekta drastično smanjio, a to zorno prikazuje ploča s imenima preostalih nekoliko aktivnih koja je do prije par godina bila skoro u potpunosti popunjena. Vrijeme je učinilo svoje. (Tekst i fotografije Dean MLADENOVIĆ)