Vlasnici stanova za najam u višestambenim zgradama u Medulinu međusobno se zaratili oko rasporeda otključavanja boksa i izvlačenja kanti za smeće. Med eko servis ih je godinama unatrag uvjetovao da izgrade boks, a sada im ne nudi nikakvo rješenje, kaže nam jedan od vlasnika, Denis Orlić.
Vlasnici stanova uglavnom žive izvan Medulina i Hrvatske
- Radi se o stanovima koji su preko zime većinom prazni, a njihovi vlasnici žive u Švedskoj, Austriji, Sloveniji, ili pak Puli ili drugdje izvan Medulina. Ima nas 15-tak samo u mojoj zgradi, a problem nastaje preko ljeta kada vlasnici stanove iznajmljuju. Kada bismo napravili raspored da se rotiramo oni bi trebali, svakih mjesec do dva, doći u Medulin samo da otključaju boks. Čak i da se s time slože, ljudi uglavnom nemaju godišnje odmore ni slobodne dane baš na dan kada njih zapadne ta dužnost. Pokušali smo se dogovoriti na svakojake načine, ali uvijek se nešto ispriječi kao problem, pa na kraju netko bude žrtva koja odrađuje posao za svih, kaže Orlić.
Med eko servis: Vlasnici su dužni postići mođusobni dogovor oko iznošenja kanti
Pokušali su se dogovoriti da zajednički, iz pričuve, plate nekoga da im odradi tu uslugu, ali se jedna stanarka nije složila i zavadila sve ostale, tvrdi Orlić. Tražili su od Med eko servisa da njihovi djelatnici sami otključavaju boks „master“ ključem i da naplate tu uslugu, međutim tvrtka je tu soluciju odbila.
Nezaštićene kante puni tko god stigne
U sličnom problemu su brojne zgrade diljem Medulina koji je poznat po iznimno visokom broju turista tijekom ljetne sezone, kaže Orlić.
Iz Med eko servisa odgovaraju da rješavanje ovog problema na način koji predlažu vlasnici otvara Pandorinu kutiju drugih pitanja.
Korisnik mora nedvosmisleno izraziti želju za pružanjem usluge
- Problem je u tome što se, prema našem sustavu, u varijabilnom dijelu naplaćuje samo onaj otpad koji se odveze. Zato je važno da korisnik nedvosmisleno iskaže želju da mu se ta usluga pruži, a to se garantira time da se kanta izbaci iz boksa na javnu površinu. Kada bismo sami ulazili netko bi nas mogao optužiti da smo naplatili pražnjenje koje nije bilo potrebno, kaže nam voditeljica općih i financijskih poslova Med eko servisa, Tatjana Stanko.
U budućnosti bilo bi moguće riješiti problem pametnim kantama, međutim to je vrlo skupo, a i sama rješenja su tek u pripremi, dodaju iz ove tvrtke.
- Jedini način bio bi da se oni slože s time da mi svaki put kada dođemo otključamo i naplatimo cijelu uslugu, međutim postoji i problem nedostatka djelatnika s jedne strane i problem ključeva s druge. Koliko bi ključeva naši djelatnici trebali imati za sve bokseve u Medulinu? Ako bi pak postojao master ključ, to bi se potencijalno moglo zlouporabiti. Naši djelatnici koji prazne smeće od šest ujutro do četiri popodne morali bi se dodatno zadržavati. Već dva mjeseca imamo objavljen natječaj za zapošljavanje kojim nudimo i mogućnost stalnog zaposlenja, ali je interes jedva iznad nule. Tako da se tim jednim, naizgled malim, ustupkom nama otvara niz dodatnih problema, kaže nam Tatjana Stanko.
Ljeti su zgrade pune turista
U mjestima gdje djelatnici komunalnih servisa samostalno otključavaju bokseve usluga se naplaćuje paušalno, pa time i ne postoji problem naplate varijabilnog dijela.
Iz tvrtke kažu da su nastojali u potpunosti provesti odluku i svakome naplatiti točno onu količinu koju proizvede, što je bila ideja i Zakona o gospodarenju otpadom.
- Ukoliko žele otpad prazniti u kante, stanari moraju problem riješiti međusobno jer su kao suvlasnici dužni o tome sami brinuti. Način sakupljanja komunalnog otpada reguliran je člankom 24. Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada u Općini Medulin, koji propisuje držanje spremnika za otpad unutar svoje nekretnine i njihovo iznošenje na javnu površinu u dane odvoza otpada, kažu nam iz tvrtke.
Vrećice kao idealno rješenje - u cijenu uračunat odvoz
-Jedino alternativno rješenje bilo bi korištenje naših vrećica za komunalni otpad. Radi se o debljim zelenim vrećicama s našim logom koje smo uveli upravo za one vlasnike koji se ne mogu uskladiti s ritmom odvoza otpada. U cijenu vrećice je uračunata i usluga odvožnje. Znači vlasnici bi svojim gostima trebali reći da smeće bacaju isključivo u te vrećice te da ih na dan odvoza ostave na javnoj površini, kaže Tatjana Stanko.
Ovo smo saznanje prenijeli i stanarima koji, unatoč dosadašnjim razgovorima s tvrtkom, nisu bili upoznati s mogućnošću korištenja posebnih vrećica.
Očito se radilo samo o problemu u komunikaciji koji je, tijekom pisanja ovog članka, riješila Istra 24.