U cilju unaprjeđenja sustava potpora, kvalitetnog informiranja potrošača i praćenja kretanja površina u ekološkoj proizvodnji i proizvodnje ekoloških proizvoda, Ministarstvo poljoprivrede je od 1.1. 2022. godine uvelo obvezu za kontrolna tijela da na certifikatu proizvođača navode proizvodne površine i količine proizvoda obuhvaćene certifikatom. Na ovaj način želi se osigurati transparentnost sustava te informiranje potrošača kako bi učvrstili njihovo povjerenje u domaći ekološki proizvod.
Održiva proizvodnja
Ekološka proizvodnja je poljoprivredna praksa čiji je cilj održiva proizvodnja kvalitetne hrane uz što manji utjecaj na okoliš. Osnovna načela ekološke poljoprivrede su uvažavanje prirodnih sustava i ciklusa, održavanje i poboljšavanje stanja tla, vode i zraka, zdravlja bilja i životinja te njihove međusobne ravnoteže.
U Republici Hrvatskoj površine pod ekološkom proizvodnjom u 2013. godini iznosile su preko 40 tisuća hektara, dok su u 2020. godini iznosile više od 108 tisuća ha. U Hrvatskoj je 6.372 proizvođača ekoloških proizvoda, od kojih se njih 5.081 bavi biljnom proizvodnjom, 182 stočarskom proizvodnjom, 1.070 proizvođača mješovitom proizvodnjom dok se 25 proizvođača bavi sakupljanjem samoniklog bilja, 24 pčelarstvom te 12 akvakulturom. Registrirano je 202 subjekta koji se bave i preradom ekoloških proizvoda.
Posebne potpore za ekološke proizvođače
U okviru zajedničke poljoprivredne politike daju se posebne potpore za ekološke proizvođače. Isto tako, Hrvatska priprema svoj Nacionalni akcijski plan razvoja ekološke poljoprivrede 2023.-2030. Tim Planom će biti predviđene i dodatne mjere i potpore iz nacionalnog proračuna kao podrška sadašnjim i budućim ekološkim proizvođačima te kroz različite aktivnosti pružiti potrošačima informacije o tome što su ekološki proizvodi i da se pravila o ekološkoj proizvodnji poštuju.
Potpore iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj dodjeljuju se na temelju izračuna koji uzima u obzir povećane troškove u ekološkoj proizvodnji, niže prinose i cijene ekoloških proizvoda u odnosu na konvencionalne proizvode. Za daljnji razvoj ekološke poljoprivrede, osim poticanja proizvođača, važno je i informiranje potrošača o pozitivnim aspektima ekološke proizvodnje.