Izrael tijekom noći izveo desetke napada u Siriji
Otkad je sirijski predsjednik Bašar al-Asad svrgnut s vlasti, izraelske zračne snage često izvode zračne napade velikih razmjera na vojne objekte u Siriji
Ova drama o odrastanju bavi se shvaćanjem autoričinog odnosa s ocem iz današnje perspektive, koji je za vrijeme zajedničkog ljetovanja bio u svojim problemima * Filmsko pripovijedanje fragmentima snimljenim kamerom koju je Sophie ponijela na ljetovanje opisuje sjećanja odrasle osobe, rekonstrukciju emocija i stanja iz djetinjstva prema ocu koja pamti iz tog doba, nešto poput pomirbe s vlastitom prošlošću, u sadašnjosti * Velik i malen, hrabar i tankoćutan, jednako bitan očevima kao i djevojčicama, tako i majkama i sinovima, iskren i snažan, autoričin redateljski i scenaristički debi osvaja polako i dugotrajno
Ova drama o odrastanju bavi se shvaćanjem autoričinog odnosa s ocem iz današnje perspektive, koji je za vrijeme zajedničkog ljetovanja bio u svojim problemima * Filmsko pripovijedanje fragmentima snimljenim kamerom koju je Sophie ponijela na ljetovanje opisuje sjećanja odrasle osobe, rekonstrukciju emocija i stanja iz djetinjstva prema ocu koja pamti iz tog doba, nešto poput pomirbe s vlastitom prošlošću, u sadašnjosti * Velik i malen, hrabar i tankoćutan, jednako bitan očevima kao i djevojčicama, tako i majkama i sinovima, iskren i snažan, autoričin redateljski i scenaristički debi osvaja polako i dugotrajno
Prema mnogim kritičarima, primjerice, za Sight and Sound časopis Britanskog filmskog instituta, najbolji film iz prošle godine je ‘Poslije sunca’ (u originalu ‘Aftersun’) redateljice i scenaristice Charlotte Wells. Mješavina sjećanja na tjedan dana zajedničkog ljetovanja s ocem u oronulom turskom odmaralištu i odnos između njih dvoje, grade ovaj tihi, emotivni prvijenac škotske filmašice. Na ljetovanje je Sophie (Frankie Corio) otišla kad je ona imala 11, a njezin je otac Calum (Paul Mescal) upravo na tom odmoru napunio 31. Film se djelomično temelji na osobnom iskustvu redateljice, s odmora na kojeg je otišla s ocem.
Pretežiti dio radnje nelinearnog razvoja, događa se na početku ovog milenija. Ova drama o odrastanju bavi se shvaćanjem autoričinog odnosa s ocem iz današnje perspektive, koji je za vrijeme tog ljetovanja bio u svojim problemima, pokušavajući od istih zaštititi kćer i pripremiti je za adolescentski period i daljnji život. Može se naslutiti da njenog oca, u vremenu kad je Sophie odrasla žena, iz kojeg nam ona prepričava ove događaje svojim neobičnim filmskim jezikom, više nema.
Povremeni skokovi u sadašnje vrijeme objašnjavaju i da je sve to njezin današnji pogled na tadašnje ljetovanje, kao i pokušaj rekonstrukcije svojih sjećanja. Filmsko pripovijedanje fragmentima snimljenim kamerom koju je Sophie ponijela na ljetovanje prekinuti su povremenim scenama plesa u sadašnjosti, u mraku pod bljeskovima stroboskopa. To je izvrsno rješenje u slici koje opisuje sjećanja odrasle osobe, rekonstrukciju emocija i stanja iz djetinjstva prema ocu koja pamti iz tog doba, nešto poput pomirbe s vlastitom prošlošću, u sadašnjosti. Sophie zapravo gledajući snimke koje je snimila svojom kamerom na tom ljetovanju pokušava emotivno uroniti u događaje kojih se djelomično prisjeća.
Izvrsnim, pretežito statičnim kadrovima koji naglašavaju emotivne procese te prekrasno snimljenim noćnim scenama, kao i scenama pod vodom, uz zanimljivo snimljene prizore u refleksu, vrlo intimno, bez stilizacije, Wells polagano razotkriva nutrinu, nježnost brižljivog oca prema djevojčici, svoje zakoračenje u adolescentsku dob, shvaćanje svijeta te tihu ljubav i privrženost oca i kćeri. Dirljiva tišina između oca i djevojčice, u dijalogu se očituje kroz brojna pitanja koja djevojčici naviru u toj dobi, a na koje otac odgovara pažljivom željom da zaštiti svoje dijete.
Redateljica je izabrala izvrsnu mladu glumicu Frankie Corio između 800 djevojčica na audiciji za ulogu Sophie. Perceptivna i osjetljiva Sophie, istovremeno je i čvrsta djevojčica koja pruža pomoć svojem ocu u nekoj vrsti egzistencijalne krize koja u filmu nije jasno otkrivena, i opaža mnoge detalje u namjeri da mu olakša ono što osjeća da ga muči. U nekim se scenama čini kao da je ona njemu određena vrsta terapeuta, što su najdirljiviji dijelovi filma. Mnoge se paralelne stvari odvijaju u ovom sporom uratku, u kojem je izvrsno montažno postignuta upravo ta polako naviruća višeslojnost. Pored brojnih nagrada redateljici za scenarij i režiju, montažer Blair McClendon nagrađen je na mnogim festivalima.
Profinjeni, prirodni i emotivno ekpresivni Mescal, kojeg možda najbolje znamo iz izvrsne BBCjeve serije ‘Normalni ljudi’ (kod nas dostupne na HBO Maxu), odlično je iznio kompleksnu ulogu mladog oca u vlastitim problemima, punog suosjećanja, ljubavi i podrške za svoju djevojčicu na pragu velike životne promjene. Preciznim scenskim pokretom, izvrsnom mimikom lica i gestama, tonom govora i načinom komunikacije, Paul Mescal je za ulogu Caluma, zasluženo nominiran za Oscara, za glavnu mušku ulogu. To je ujedno i jedina nominacija za Oscara ovom filmu, među čijim je producentima oskarovac Barry Jenkins (‘Moonlight’), a film je uz mnoge nominacije i nagrade, osvojio i Posebnu nagradu žirija na Festivalu u Cannesu.
Uz Mescala, u ovogodišnjoj jakoj konkurenciji za glavnu mušku ulogu, nominirani su još: Brendan Fraser za zahtjevnu ulogu debeljaka Charlija u ‘Kitu’; Austin Butler koji je majstorski utjelovio kralja rokenrola Elvisa Presleya u ‘Elvisu’; Colin Farrell za ulogu upornog Pádraica u ‘Duhovi otoka’ (‘Banshees of Inisherin’ u originalu) te karizmatični i neponovljivi glumački majstor Bill Nighy kao Mr. Williams u drami ‘Living’, modernom remakeu Kurosawinog kultnog filma ‘Ikiru’.
Poetika odnosa oca i djevojčice te sve one, nikad izrečene sitne emocije između dvoje bliskih ljudi uvijek imaju prekrasne ali i manje lagodne, bolne trenutke koje želimo zaboraviti. Wells je odlično započela svoju redateljsku karijeru ovim iskrenim, autorski zrelim uratkom kojim ogolijeva dio svoje intime - prikazavši dijelove osobnosti koje je dobro izbalansirala, učinivši usto najbolje i za film.
Velik i malen, hrabar i tankoćutan, jednako bitan očevima kao i djevojčicama, tako i majkama i sinovima, iskren i snažan, autoričin redateljski i scenaristički debi osvaja polako i dugotrajno, traje sporo a odjekuje duboko u nutrini. Iznimno nužan, vrlo dobro osmišljen, autentičan, poučan i nježan festivalski film ‘Poslije sunca’ počinje se prikazivati u Kinu Valli od četvrtka, 16. veljače i na programu je do 21. veljače.
Otkad je sirijski predsjednik Bašar al-Asad svrgnut s vlasti, izraelske zračne snage često izvode zračne napade velikih razmjera na vojne objekte u Siriji
Predmet je kaznene istrage zbog navodne pobune zbog proglašenja izvanrednog stanja te mu je zabranjeno napustiti zemlju
Zbog njegovog kratkotrajnog prošlotjednog pokušaja da uvede izvanredno stanje
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.