Uz besplatan ulaz, premijerni koncert trija QuRaTo održat će se preksutra, u nedjelju, u 20 sati u Dnevnom boravku Rojca. Koncert se održava u sklopu "Ciklusa koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.3", u organizaciji Soundpainting platforme Pula 2022. i udruge Rondo Histriae, u suradnji sa Savezom udruga Rojca.
Trio čine Marco Quarantotto (bubnjevi/predmeti), Neven Radaković (Rhodes el.klavir/ analogni sint/fx/samplovi/live procesing) i Miroslav Tovirac (el.bas gitara/fx/live procesing)
Eksperimentalni trio QuRaTo usmjeren je na istraživanje i propitivanje elektro-akustičnog zvuka i intuitivnih kompozicijskih odnosa u kontekstu slobodne improvizacije i skladanja uživo.
Naziv QuRaTo hibridna je složenica triju prezimena glazbenika koji ga čine (Quarantotto/Radaković/Tovirac), a konceptualno (od talijanske riječi ’qurare’, što znači ’njegovati‘) ironizira eksperimentalni proces koji stoji dijamentralno nasuprot onome što u kompozicijskom i bendovskom žargonu podrazumijeva 'klasično' skladanje i uvježbavanje glazbenog materijala.
Otkrivanje, otklon od sebe i stilske prepoznatljivosti, prevrednovanje vlastitog glazbenoga iskustva i memorije, te prisustvo kao putokaz za prepoznavanje pukotina u vremenu koje vode ka neočekivanom i neidomatskom, neke su od odrednica i preokupacija ovog sastava.
“Ovo je bend koji ne postoji. Ovo je glazba koja to možda neće biti. Ovo je nešto što se zaboravlja da bi se slušalo, nešto što bi se, eventualno, moglo zaista čuti - 'nešto' što je 'ništa' - 'ništa što je - nezaboravno', kaže uoči nastupa autor Neven Radaković, ujedno I glavni producent događaja.
***
Koncertu prethodi umjetnička rezidencija koja se održala u klubu Kotač jučer i prekjučer u Dnevnom boravku Rojca, u sklopu koje su troje istih glazbenika (Marco Quarantotto, Neven Radaković i Miroslav Tovirac) proveli umjetničko istraživanje pod nazivom “IMPROViziJE_0.4”, te u sklopu rezidencijalnog programa snimili materijal za buduće izdavanje nosača zvuka.
“IMPROViziJE” je umjetničko istraživanje koje je započelo 2018., a aktivno se provodi u suradnji s Lukom Žužićem, glazbenikom, aranžerom i skladateljem od 2020. u sklopu rezidencijalnih programa Soundpainting platforme Pula.
Istraživanje je usmjereno na opipavanje, ispitivanje i propitivanje granica između improvizacije i kompozicije, na proučavanje konceptualnih dramaturških, performativnih i kompozicijskih principa koji slobodnu improvizaciju usmjeravaju prema intuitivnoj (instant, live, real time) kompoziciji.
Pri tome, pitanja koja su se kroz godine artikulirala, a iznova se promišljaju i postavljaju kao temelj istraživačkog rada i uvijek nanovo formuliraju glasila bi otprilike ovako: “Što je (instant, live, real-time, pisana) kompozicija nasuprot improvizaciji (slobodnoj, konceptualnoj, strukturalnoj, performativnoj)? Kakva je priroda pažnje koja u izvedbenom smislu kanalizira takvu kompoziciju? - GDJE je i na ŠTO usmjerena?
Miroslav Tovirac
Koji je izvedbeni ključ koji slobodnu improvizaciju u svijesti izvođača i slušatelja preobražava u utisak (dojam) da to što se izvodi i sluša nije (“puka”) improvizacija, već da je posrijedi skladana kompozicija? Postoji li neki izvedbeno-performativno-zvučni fenomen koji “pogrešno” svrstavamo u improvizaciju ili kompoziciju, a ne pripada ni jednom ni drugom “svijetu”, već je fenomen za sebe, a prepoznajemo ga, i skloni smo ga percipirati i tumačiti u zadanim i već znanim pojmovnim kategorijama jer - empirijski - ostavlja snažan i upečatljiv dojam?...”
Umjetničke rezidencija je bila otvorena za zainteresiranu javnost, a rezultat će u skorašnje vrijeme biti dostupan na youtube kanalu Soundpainting platforme Pula u vidu audio-vizualne dokumentacije.