Kultura

PRIVATIZACIJA-RASPRODAJA- PLJAČKA-ZABORAV

BORIS BARE U MAKINI Gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''?

Što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''? Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično 


 
2 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini
Boris Bare pored jedne od izloženih ilustracija

Što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''? Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično 

Sinoć je u Galeriji Makina otvorena izložbe "Privatizacija" umjetnika Borisa Bareta, a riječ je o seriji ilustracija koja se bavi delikatnom i traumatičnom temom postjugoslavenskog prostora - rasprodajom, pljačkom i odlaskom u zaborav nekad izuzetno moćnih industrijskih i trgovačkih giganata.

Kroz seriju radova reiterpretirani su identiteti propalih tvrtki kao što su Uljanik, Tomos, Nama, 3.Maj, - 2 - Zastava i mnoge druge.

Originalni logotipovi i tipografija korišteni su kao podsjetnik na ono što je nekad predstavljalo napredak i kolektivni ponos a danas stoji kao tužni podsjetnik na propalu tranziciju i gubitak.

Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično. Postavljaju se pitanja što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''?

Boris Bare hrvatski je muralist i urbani umjetnik poznat po oslikavanju javnih prostora u Hrvatskoj, regiji i svijetu.

Njegovi su murali prepoznatljivi po bogatoj koloristici i društveno angažiranim temama. Idejni je začetnik umjetničkog projekta Pimp My Pump u sklopu kojeg je oživio stare zagrebačke franceke odnosno pumpe kojima je, oslikavši ih, dao novi život.

Također je osnivač Art Parka u Zagrebu i Puli koji su danas istaknuta mjesta urbane kulture i kreativnog izražavanja. Realizirao je brojne murale i umjetničke intervencije diljem Hrvatske i regije uključujući suradnje s MSU u Zagrebu, WWF Adriom, Galerijom Antuna Augustinčića, Gradom Zagrebom, Turističkom zajednicom, pivovarama Grif i Medvedgrad te brojnim art festivalima.

Posebno je istaknut projekt s HŽ-om u sklopu kojeg je oslikan cijeli vlak te organizacija izložbe unutar vagona u sklopu projekta Pimp My Pump, zatim oslikavanje murala na silosu Podravke u Koprivnici kao i rad na Lennon Wall-u u Pragu. Njegova umjetnost živi u javnim prostorima čineći od njih galerije na otvorenom te pritom stvarajući snažnu vezu između umjetnosti, prostora i ljudi.

*

*

*

Ispred Galerije Makina


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.