Kultura

PRIVATIZACIJA-RASPRODAJA- PLJAČKA-ZABORAV

BORIS BARE U MAKINI Gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''?

Što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''? Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično 


 
2 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini
Boris Bare pored jedne od izloženih ilustracija

Što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''? Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično 

Sinoć je u Galeriji Makina otvorena izložbe "Privatizacija" umjetnika Borisa Bareta, a riječ je o seriji ilustracija koja se bavi delikatnom i traumatičnom temom postjugoslavenskog prostora - rasprodajom, pljačkom i odlaskom u zaborav nekad izuzetno moćnih industrijskih i trgovačkih giganata.

Kroz seriju radova reiterpretirani su identiteti propalih tvrtki kao što su Uljanik, Tomos, Nama, 3.Maj, - 2 - Zastava i mnoge druge.

Originalni logotipovi i tipografija korišteni su kao podsjetnik na ono što je nekad predstavljalo napredak i kolektivni ponos a danas stoji kao tužni podsjetnik na propalu tranziciju i gubitak.

Autor radovima ne pristupa dokumentaristički ni nostalgično već osobno, provokativno i nerijetko ironično. Postavljaju se pitanja što danas predstavljaju ''TEŽ'' i ''Tomos'' osim tišine u halama u kojima je nekad bujao posao i gdje su otišli brodovi koje je izgradio pulski ''Uljanik''?

Boris Bare hrvatski je muralist i urbani umjetnik poznat po oslikavanju javnih prostora u Hrvatskoj, regiji i svijetu.

Njegovi su murali prepoznatljivi po bogatoj koloristici i društveno angažiranim temama. Idejni je začetnik umjetničkog projekta Pimp My Pump u sklopu kojeg je oživio stare zagrebačke franceke odnosno pumpe kojima je, oslikavši ih, dao novi život.

Također je osnivač Art Parka u Zagrebu i Puli koji su danas istaknuta mjesta urbane kulture i kreativnog izražavanja. Realizirao je brojne murale i umjetničke intervencije diljem Hrvatske i regije uključujući suradnje s MSU u Zagrebu, WWF Adriom, Galerijom Antuna Augustinčića, Gradom Zagrebom, Turističkom zajednicom, pivovarama Grif i Medvedgrad te brojnim art festivalima.

Posebno je istaknut projekt s HŽ-om u sklopu kojeg je oslikan cijeli vlak te organizacija izložbe unutar vagona u sklopu projekta Pimp My Pump, zatim oslikavanje murala na silosu Podravke u Koprivnici kao i rad na Lennon Wall-u u Pragu. Njegova umjetnost živi u javnim prostorima čineći od njih galerije na otvorenom te pritom stvarajući snažnu vezu između umjetnosti, prostora i ljudi.

*

*

*

Ispred Galerije Makina


Nastavite čitati

Pula
 

Tko je gledao kultni film "Dim"?

Inspiraciju je, kaže spiritus movens Šikuta Darko Pekica, "ukreja iz kultnega filma Dim, kadi je Harvey Keitel svako jutro sprid svoje tabakerije slikiva isti kadar lit i lit.  Duh tih Pekinih i Keitelovih litrati bi triba biti deboto isti, aš ka diferenca je mriž njujorške kružere i savičentinske?"

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.