Kultura

"intro" se otvara u petak u 19 sati

'CRTEŽI SU RAĐENI MAHNITOM BRZINOM' Andi Pekica izlaže u galeriji Poola

Prostor su molovi (skakaonice) na Valkanama i na kupalištu Stoja. Vrijeme je period trajanja leta (skoka, pada), i svo ono vrijeme koje je prošlo (je li prošlo?), od djetinjstva (buđenja samosvijesti) do nastanka crteža", pojašnjava autor 


 
3 min
Istra24

Prostor su molovi (skakaonice) na Valkanama i na kupalištu Stoja. Vrijeme je period trajanja leta (skoka, pada), i svo ono vrijeme koje je prošlo (je li prošlo?), od djetinjstva (buđenja samosvijesti) do nastanka crteža", pojašnjava autor 

Izložba crteža  Andija Pekioe pod naslovom "Intro" otvara se u petak u 19 sati u galeriji Poola, a bit će otvorena do 26. svibnja.

- Ovi su crteži formalno i sadržajno irelevantni. Baš poput ostalih sjena, ne odražavaju jasnu predodžbu onoga što je uzrok njihova nastanka. No ipak, oni su na neki način ogledalo mog iskustva, onoga što jesam. Nemojte promatrati samo njihovu površinu. Nemojte tražiti značenje u oblicima koji se nude pogledu. Ono bitno nalazi se ispod vidljivog. Ili iza, kako vam je draže. Kao i u životu. Mada, ako bih se morao kladiti, rekao bih da je i to nevažno, kaže Andi Pekica.

Ciklus crteža, nastao tijekom proljeća 2022. godine, broji 70-ak radova. Kako pojašnjava autor, zamišljeni su i realizirani vrlo elementarno, moglo bi se reći asketski, kako na sadržajnoj, tako i na formalnoj razini. Motiv se ponavlja iz crteža u crtež, sastavljen od nekoliko arhetipskih oblika koji doživljavaju minimalne varijacije.

- Načelno, prikazano je prostor-vrijeme koje je u meni, fermentirajući godinama, ležalo i čekalo da ispliva i bude materijalizirano. Prostor je zrak kojim se osoba kreće dok u slobodnom padu leti do površine mora nakon što se otisnula u skok, i također, prostor su molovi (skakaonice) na Valkanama i na kupalištu Stoja. Vrijeme je period trajanja leta (skoka, pada), i svo ono vrijeme koje je prošlo (je li prošlo?), od djetinjstva (buđenja samosvijesti) do nastanka crteža. Crteži su izvedeni na natron papiru ugljenom i bijelom akrilnom bojom. Rađeni su mahnitom brzinom kako bi se sačuvao osnovni impuls, ideja fascinantnog i zbunjujućeg doživljaja protoka vremena koje u onoj sekundi leta do površine mora sadržava trajanje čitavog dosadašnjeg života, veli Pekica. Format je 60x90cm bez opreme, 75x105. cca opremljen.

Andi Pekica rođen je 1968. godine u Puli. Srednju školu završio je 1987. godine, smjer grafički dizajn kod profesora Ivana Obrovca u Puli. Diplomirao je na grafičkom odjelu Pedagoškog fakulteta u Rijeci 1992. godine.

Nakon diplome, godinu dana radi na formiranju Grafičke zbirke Sveučilišne knjižnici u Puli. Od 1996. godine radi kao profesor u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Puli. 2018. godine stječe zvanje profesor - mentor. Od 1994. je aktivan član HDLU-a Istre čiji je predsjednik bio od 2006. do 2009. Izlagao je na mnogim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je više nagrada i priznanja za svoj rad.

Član je umjetničke organizacije Fazan (Oleg Morović, Andi Pekica, Oleg Šuran) pod okriljem koje su se ostvarile mnogobrojne likovno -književne manifestacije u zemlji i inozemstvu. Piše i radi na izdavačkim poslovima u alternativnom časopisu (fanzinu) Polet, koji izlazi periodički i do sada je objavljen 48 puta.

Na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli predaje Tipografiju i Boju na smjeru Dizajn i audiovizualne komunikacije.

Prva knjiga, 'Eseji o slovima', objavljena je 2020. godine.


Nastavite čitati

Pula
 

PO DRUGI PUT! Zaustavljeno postavljanje podzemnih spremnika za smeće na pulskom Sisplacu

Burna reakcija u travnju je uspjela zaustaviti proces, a stanari su, kako su nam naknadno potvrdili, dobili priliku izložiti razloge svog negodovanja gradskoj komunalnoj tvrtki. No, najava nastavka radova izazvala je još veću salvu negodovanja. "Ovaj se projekt konkretno pripremao godinu dana i dobili smo za njega sve potrebne privole i dozvole", rekao nam je pak direktor Herculanee, iz koje je zasad stigla tek djelomična izmjena originalnog plana - premješta se samo jedan kontejner

Pula
 

Ivan Krpan podario pulskoj publici nezaboravan recital

Prva knjiga Images Claudea Debussyja kojom je otvorio koncert u punini je prikazala Krpanovo duboko poznavanje prirode instrumenta i korištenje njegovog punog potencijala. Već tada je bilo jasno da je odabrani Steinway D koji dolazi iz Italije za potrebe festivala idealan odabir 

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.