Kultura

kamperom na turneju

Davor Rostuhar: "Ljubav oko svijeta" na turneji u Velikoj Britaniji i Irskoj

Ne idemo u velike multiplekse nego u arthouse, nezavisna kina popularna kod publike koju ne zanimaju samo filmovi proizašli iz velikih produkcija poput holivudskih", rekao je Davor Rostuhar u razgovoru  za Hinu


 
5 min
HINA
Foto Hina

Ne idemo u velike multiplekse nego u arthouse, nezavisna kina popularna kod publike koju ne zanimaju samo filmovi proizašli iz velikih produkcija poput holivudskih", rekao je Davor Rostuhar u razgovoru  za Hinu

Davor i Anđela Rostuhar s projektom "Ljubav oko svijeta", kojim u vremenu sveprisutne 'negative' ističu važnost ljubavi, krenuli su ovih dana svojim kamperom na dvoipolmjesečnu turneju po Velikoj Britaniji i Irskoj.

Film u Velikoj Britaniji službeno izlazi 30. rujna, prije čega će u Londonu imati tri premijerne projekcije te jednu za filmske kritičare i medije. Slijede gostovanje u dvadesetak gradova Engleske, Škotske, Walesa te Irske, gdje će premijera biti 16. listopada na Cork Film Festivalu. 

Putovat će od kina do kina, nakon projekcije razgovarati s publikom i promovirati knjigu, a ako bude interesa kino će u program staviti dodatne projekcije. 

"Ne idemo u velike multiplekse nego u arthouse, nezavisna kina popularna kod publike koju ne zanimaju samo filmovi proizašli iz velikih produkcija poput holivudskih", rekao je Davor Rostuhar u razgovoru  za Hinu.

Tijekom 2019. bračni par Rostuhar obišao je svijet kako bi o ljubavi razgovarao s ljubavnim parovima svih profila, od Tokija i New Yorka, preko Saudijske Arabije i Irana, do Amazone i udaljenih pacifičkih otoka. 

Napravili su više od stotinu intervjua, nakon čega su uslijedili dokumentarac, knjiga, izložba, predavanja. Film je, podsjeća Rostuhar, prodan na 15-ak televizija, od Švicarske do Tajlanda, nagrađivan na festivalima i ima titulu najgledanijeg hrvatskog naslova u 2021. Objavili su i knjigu koja je s 14 tisuća primjeraka bila najprodavanija u Hrvatskoj, uključivši i strana izdanja.

U turneju ulažemo sve što smo na projektu zaradili 

Unatoč uspjehu 'na domaćem terenu', proslavljeni putopisac i fotograf koji ima iza sebe pustolovina s putovanja, kaže kako je ova najnovija, kulturno-poduzetnička, vrlo riskantna jer turneju organiziraju u vlastitoj produkciji i u nju ulažu sve što su dosad na projektu zaradili u Hrvatskoj.

"Riskiramo puno, jer se naš 'business plan' maltene bazira na velikom uspjehu. Ako odaziv na projekcije filma bude osrednji, ako prodaja knjige bude osrednja, ako odaziv medija bude osrednji, nećemo ni približno vratiti uloženo", rekao je Rostuhar.

Od neizvjesnog ishoda ne bježi jer nepoznato ga je uvijek privlačilo, a i vjeruje u tu globalnu priču projekta koja, kaže, pokazuje da je ljubav ono što nas spaja, premošćuje velike razlike između nas i što nas nadahnjuje i bitno ju je ispričati, "osobito danas kada se ljudi svugdje sve više dijele, sve više strahuju od budućnosti i sve teže pronalaze smisao". 

Ono čime se bavi više smatra pozivom nego poslom jer, objasnio je, kroz svoje stvaralaštvo želi unijeti malo pozitive u svijet i tako udariti kontru negativi koje se čini da je sve više i više. "To je motivacija koja nas pokreće", ističe.

Važno mu je, dodaje, što "Ljubav oko svijeta" ima moć opustiti, zabaviti i nadahnuti ljude koji "izlaze iz kina s osmjesima i podsjete se da nije sve tako sivo. Zato sve to i radimo, samo zato da dodamo svijetu jednu malu, našu, nijansu boje."

Englesko tržište najbitnije, ali teško osvojivo

Po njegovim riječima, od svih tržišta najbitnije mu je ono na engleskom, ne samo zato što je to globalan jezik, nego i što su, za razliku od drugih prijevoda, zadržali prava za englesko izdanje.

"Sklopili smo ugovor s britanskim distributerom koji je već stavio knjigu 'Love Around The World' u prodaju, a kako bi se to pokrenulo sada mi s promotivnom turnejom moramo generirati interes za knjigu."

Kako im je dobrodošla svaka pomoć u tome, pozivaju sve one koji imaju prijatelje u Velikoj Britaniji i Irskoj da prošire vijest o projektu, kako bi se napunila kina i govorilo o ljubavi oko svijeta.

"Jako volim produkcijski i poslovni aspekt cijele priče, taj odlazak u nepoznato, pokušaj osvajanja novog tržišta, ali na kraju krajeva, uvijek je priča ono što je najbitnije", napomenuo je. 

Rostuhar je svoje multimedijalne projekte uvijek nastojao predstaviti u inozemstvu, no to nije uvijek bilo uspješno s obzirom na to da se, napominje, autorima iz Hrvatske koji se nisu afirmirali na standardni način, primjerice putem međunarodnih nagrada, iznimno teško nametnuti na engleskom govornom području i u sredinama poput New Yorka ili Londona.

Podsjeća kako su njegova dva prethodna uspješna projekta "Hrvatska iz zraka“ i "Polarni san“ bila produkcijski na svjetskoj razini ali imaju 'domaću' priču koja ne može postati globalna po svom sadržaju.

Vjeruje da "Ljubav oko svijeta“ ima globalni potencijal i da je to "napokon nešto veliko i kvalitetno što smo napravili prvi", s produkcijom svjetske razine, dostojnom premijere na francusko-njemačkoj televiziji Arte. 

Kamperom na turneju, TikTokom do publike

Na turneju idu kamperom, svojom "kućom-putujućom", koji su kupili prije godinu dana za potrebe projekta. Ranije su putovali teretnim kombijem u kojem su spavali u vrećama za spavanje, a sada, kaže, imaju komfor za odlazak u najudaljenije predjele prirode i velike gradove, ali i dovoljno prostora za knjige koje nose na turneju. 

"Iako je to mali prostor, neobično je ugodan za raditi i živjeti i po ljeti i po zimi, mi jednostavno obožavamo putovat i na taj način", istaknuo je.

Prošle godine proveli su pet mjeseci na turneji po Hrvatskoj, Srbiji i BiH, ove godine u kamperu su boravili nekoliko mjeseci na putovanjima, a sada će u Velikoj Britaniji i Irskoj u slobodno vrijeme između projekcija tim kombijem-kamperom istraživati prirodu Škotske, Walesa, Lake Districta.

Uz film i knjigu projekt se predstavlja izložbom fotografija i multimedijalnim predavanjem, kroz razgovor s publikom i kroz društvene mreže, Facebook, Instagram, a odnedavno i TikTok.

Rostuhar smatra kako su to odlične platforme za pričanje priča, pogotovo kada je u pitanju multimedijalni sadržaj. Na Instagramu i TikToku počeli su redovno objavljivati priče u video formatu, bit će tu isječaka iz filma i mnogo neobjavljenih priča koje nisu stale ni u film ni knjigu.

Knjiga je objavljena i na srpskom, u izdanju Rive, za mjesec dana izlazi njezino njemačko izdanje, a pregovara se i s Kinezima za istočnu i jugoistočnu Aziju.


Nastavite čitati

Zaprimljeno 11 kandidatura, osam ima dovoljno potpisa

DIP je zaprimio kandidature Zorana Milanovića, Dragana Primorca, Mostova Mira Bulja, nezavisnih Marije Selak Raspudić, Nike Tokića Kartela, Slobodana Midžića i Tomislava Jonjića. Zaprimio je i kandidature Dražena Keleminca (Autohtona Hrvatska stranka prava), Ivane Kekin (Možemo), Branke Lozo (Dom i nacionalno okupljanje) i Karoline Vidović Krišto (Odlučnost i pravednost) koja je u sinoć posljednja stigla u DIP

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.