Tijekom obavljanja arheološkog nadzora od strane arheologa nad iskopom građevinske jame na k.č. 140/3 k.o. Rab – Mundanija (područje ex. hotela Istra na dnu Rapske luke u vlasništvu tvrtke Cilika d.o.o. iz Zagreba) pronađeni su drveni elementi za koji se utvrdilo da se radi o dijelovima brodske konstrukcije, prenosi portal Morski.hr.
Ostaci broda pronađeni na lokaciji gradnje novog hotela
Ostaci broda (radni naziv RAB 1) pronađeni su u krajnjem istočnom uglu katastarske čestice predviđene za izgradnju objekta novog hotela.
foto Morski.hr
Dio brodske konstrukcije RAB 1 ulazi u profil iskopa građevinske jame koji je osiguran AB stupovima uslijed čega je nažalost djelomično oštećen i nedostupan za istraživanje.
Od stručnjaka doznajemo da se brodske konstrukcije nalaze u sloju pjeskovito – muljevitog materija pomiješanog s malakološkim ostacima, organskim materijalom i izvornim pješčenjačkim stijenama.
U brodu ostaci zdjela, zdjelica i vrčeva mletačkog porijekla
U sloju iznad broda pronađena je manja količina novovjekovnih keramičkih ulomaka. Najvećim je dijelom riječ o stolnom posuđu, a zastupljeni oblici su zdjele, zdjelice i vrčevi, sa različitim vrstama premaza koji prema načinu ukrašavanja vuku porijeklo sa područja venetskih keramičkih radionica.
foto Morski.hr
Na području arheoloških sondi istraženih poprijeko broda, utvrđeno je postojanje 11 rebrenica s pripadajućim rebrenim nastavcima. Rebrenice u središnjem dijelu iznad platica (madira) imaju mali utor tzv. slivnicu za prolaz mora. Na najširem dijelu utvrđeno je postojanje 10 platica koja čine oplatu brodice.
Brod RAB 1 izvorno je bio dugačak je 8 metara i datira s početka 14. stoljeća
U sadašnjem stupnju istraženosti utvrđeno je da brodica nije imala kobilicu već samo širu središnju kobiličnu platicu. Rebrenice i rebreni nastavci međusobno su spojeni drvenim čavlima, a na sjevernom kraju brodice sačuvana je temeljnica jarbola oslonjena na dva rebra.
foto Morski.hr
Dužina vidljive brodske konstrukcije RAB 1 iznosi oko 6,5 m, a širina 2,2 m, dok se njena izvorna dužina može okvirno procjeniti na oko 8 m.
Radiokarbonskom analizom vrijeme sječe drva za izgradnju brodice datira se u početak 14. st., čime predmetna brodica pruža jedinstvenu mogućnost za istraživanje kasnosrednjovjekovnih plovila na Jadranu.