GLUMILA U 'SENKAMA NAD BALKANOM' Puležanka Iva Kevra: "Počelo je ulogom vještice već u vrtiću"
Imala sam metlu i možda po prvi put osjetila koliko dubine mogu naći u okidaču glumačke mašte kao što je rekvizit i scenografija. Puno vremena sam u djetinjstvu provela s tatom gledajući filmove i serije i bilo mi je nevjerojatno kako jedan glumac može biti puno različitih ljudi. Tada sam sebi poželjela život glume. Kada sam prošla audiciju i postala član Dramskog studija, pulsko kazalište mi je postala druga kuća * Kratkometražni film nosi puno slobode, manje ograničenja, ohrabruje na eksperiment * Bilo je beskrajno zabavno na snimanju "Senki nad Balkanom"
7 min
Zoran Angeleski
Imala sam metlu i možda po prvi put osjetila koliko dubine mogu naći u okidaču glumačke mašte kao što je rekvizit i scenografija. Puno vremena sam u djetinjstvu provela s tatom gledajući filmove i serije i bilo mi je nevjerojatno kako jedan glumac može biti puno različitih ljudi. Tada sam sebi poželjela život glume. Kada sam prošla audiciju i postala član Dramskog studija, pulsko kazalište mi je postala druga kuća * Kratkometražni film nosi puno slobode, manje ograničenja, ohrabruje na eksperiment * Bilo je beskrajno zabavno na snimanju "Senki nad Balkanom"
Iva Kevra, glumica iz Pule poznata istarskoj publici po svojim ulogama u Istarskom narodnom kazalištu i po ulozi Kriste Avakumović u popularnoj seriji "Senke nad Balkanom", napisala je i režirala svoj prvi kratki film "Love of Magdalena’", za koji je na natjecanju najboljih kratkih filmova (The Best Shorts Film Competition) u Kaliforniji dobila nagradu u kategoriji 'Women Filmmakers'.
Riječ je o psihološkoj drami-trileru o Magdaleni (glumi je Iva), ženi izgubljenoj u paranoidnim deluzijama koje je tragično vode gubitku svog sina (kojeg glumi Oscar Dylan Clancy).
Objedinjujući ovaj put uloge redatelja, pisca i glumice, Iva uvodno kaže: "Vrlo sam počašćena nagradom. Obično želimo istražiti nešto čega se bojimo sa sigurnosne udaljenosti i ovo je bio moj put kroz svijet deluzija Magdalene, koji je uhodi, pri čemu je ona primorana donijeti odluku".
‘Love of Magdalena’ dobio je i Award of Excellence, nagradu za originalnu kompoziciju koja je dodijeljena Đorđu Ivanoviću, inače Ivinom suprugu.
Rick Prickett, predsjedavajući član natjecanja izjavio je: "Best Shorts nije nagrada koju je lako dobiti. Aplikacije su primljene širom svijeta od velikih kuća filma. Na nama je da postavimo standard vještine i kreativnosti".
Ovo veliko priznaje povod je razgovoru s Ivom Kevra.
Pojasnite nam svoj autorski umjetnički poticaj i ideju za snimanje kratkometražnog filma, u kojem ste i scenarist i redatelj i glumica i producent?
Nevjerojatno iskustvo koje nisam ni bila svjesna da trebam i želim. Upustila sam se uz ohrabrenje supruga i bilo je toliko slobode umjetničkog izražaja koji sam ovom prilikom prvi put i osjetila - od pisanja priče, biranja lokacije, kostima, kadrova do montiranja i odabira svjetla. Nijedan detalj procesa nije me ostavljao ravnodušnom.
Koje su prednosti kratkog metra? Imate li ambicija prema dugometražnom filmu u perspektivi?
Vjerujem da oba nose poseban šarm i voljela bih da karijeru ispunim jednim koliko i drugim. Produkcije oba su neizbježno dugoročni projekti planiranja i realizacije; neizbježni za nestrpljivost umjetničke duše. Definitivno želim da u predstojećem životnom razdoblju autorski stanem iza dugometražnog projekta u sličnom kapacitetu. Kratki metar nosi puno slobode, manje ograničenja. Čak i u standardu svog života ohrabruje na eksperiment i nove pokušaje.
Velikan hrvatskog glumišta Pero Krvgić jednom je prilikom izjavio: “Glumac postaje ličnost zato što je Netko na sceni, a Netko na sceni može biti ako nešto od glumčeve ličnosti uđe u njegovu ulogu. Tako se ličnost i gluma isprepleću”. Koliko je unošenje vaše osobnosti u lik nesvjestan proces, ili to svjesno balansirate, ili pak ovisi o tekstu, partneru? Neovisno igrali u kazalištu, TV-u, ili na filmu.
Što više svoje posebnosti poklonite liku, lik će biti originalniji. Vi ste uvijek vi, u doslovnom smislu je to vaša granica. Uloga može biti za vas ako je potrebno biti netko drugi, ali ne i ako je potrebno biti nešto što vi niste. Upravo na tu temu bila sam na Masterclassu koji je vodio Gerry Grennell, glumački trener koji je radio s Heathom Ledgerom, Meryl Streep i brojim drugima, gdje je fokus bio na vjernosti sebi, uz podsjetnik pitanjem ‘da li se trudite biti nešto što vi niste’.
U Dramski studio INK-a ušli ste kao djevojčica od 10 godina. Je li taj korak u svijet glume bio potaknut unutarnjim pozivom, ili snažnim gledateljskim iskustvom ili je na to utjecao bliski član vaše obitelji?
Sjećam se da sam u vrtiću jednom igrala vješticu. Imala sam metlu i možda po prvi put osjetila koliko dubine mogu naći u okidaču glumačke mašte kao što je rekvizit i scenografija. Puno vremena sam u djetinjstvu provela s tatom gledajući filmove i serije i bilo mi je nevjerojatno kako jedan glumac može biti puno različitih ljudi. Tada sam sebi poželjela život glume. Kada sam prošla audiciju i postala član Dramskog studija, kazalište mi je postala druga kuća. Uživala sam provoditi vrijeme tamo.
Do fakulteta ste stasavali u pulskom kazalištu? Koji su vam ljudi, suradnici, mentori i predstave ostali u posebnom sjećanju u tim formativnim godinama?
Sve do prije polaska na Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu bila sam član Dramskog studija INK-a. Moji prvi mentori bili su dramski pedagozi Marijana Peršić i Aleksandar Bančić te kasnije profesor govora pokojni Božidar Smiljanić. Meni je najljepši period godine oduvijek bio priprema i izvođenje novogodišnje predstave. Tada bi se cijeli Dramski studio okupio i dane bi provodili zajedno. Bilo je predivno. Moja prva profesionalna predstava bila je "Saloma" Damira Zlatara-Freya, a prva predstava nakon studija, koja mi je posebno draga, bila je "Rinimo ga naprid" Jasminka Balenovića”. Izdvojila bih i predstavu "Vampirska kronika Jure Grando" (2016.), u kojoj sam ponovno surađivala s Freyom i tumačila glavnu žensku ulogu.
'Imala sam čast raditi s Draganom Bjelogrlićem'
Pretpostavljam da je za jednu mlađu glumicu bilo vrlo poticajno i veliko iskustvo glumiti u seriji 'Senke nad Balkanom'? Koliko je zahtjevno bilo igrati lik Kristе Avakumović? Srpski mediji više su usmjerili pažnju na vaše skidanje, i ljubljenje s Goranom Bogdanom te neslavan kraj vašeg lika.
Bilo je beskrajno zabavno, uživala sam igrati Kristu koja mislim da ima karakteristike bliske meni zbog kojih sam i dobila ulogu. Krista je zaigrana, vesela i iskrena, a suradnja s divnim glumcima poput Gorana Bogdana i Dragana Petrovića bila je posebno poglavlje u razvoju moje glume i karijere.
Pročitao sam vašu izjavu da vam je redatelj serije Dragan Bjelogrlić stalno vikao: “Kevra, sporije, sporije' pa onda ‘Još sporije’. Kako je to izgledalo?
Bilo je zaista zanimljivo, zabavno i fascinantno otkrivati kako što izgleda na kameri i koliko pokreti, koji su možda nama prirodni, možda u kazalištu adekvatni - s druge strane kamere jednostavno drugačiji. Imala sam čast raditi s Draganom Bjelogrlićem koji je veoma posvećen glumcima i zna na pravi način pristupiti, objasniti i izvući najbolje iz nas.
Kakav je vaš odnos s publikom, pogotovo u kazalištu? Ne mislim na tremu. Kakav je to odnos na sceni, težak, nesvjestan i automatiziran, svjestan i aktivan, obostrano prožimajući?
Igrati pred publikom je posebno zadovoljstvo, ubrzo se uspostavlja zajednički jezik i osjećaš kako publika diše, koliko su angažirani, a kada osjećaš prisutnost i pažnju zaista je uživanje biti živ u isto vrijeme. Odnos je svakako obostrano prožimajući, moraš biti svjestan i aktivan, a opet se prepustiti trenutku. Taj naizgled konflikt je, zapravo, sazviježđe na kom se za mene nalazi jedan od najboljih životnih osjećaja.
Zadnjih 4-5 godina ste u Dublinu. Čime se tamo bavite?
Do prošle godine bila sam u agenciji British Talent Agency u Velikoj Britaniji, a nedavno sam potpisala ugovor s agencijom Red Kite Talent u Dublinu. Također sam režirala već dva muzička spota, a prošle godine i svoj kratki film. Snimala sam dokumentarnu američku seriju “Bloodline Detectives” koja je prikazana na Sky TV-u krajem veljače ove godine, a u prosincu sam završila tečaj Krav Mage kako bih proširila svoje glumačke vještine.
Koliko često dolazite u Pulu? Mnogi je iznutra kritiziraju; kako vi s višegodišnjom distancom gledate na Pulu izvana?
Pulu obično posjećujem ljeti kada je puno događaja i uvijek se jako radujem tome. S višegodišnje distance vidim šetnju pored Jadranskog mora i ljetne večeri. Iskustvo gledanja filma u Areni pod zvijezdama je moja omiljena aktivnost u Puli.
San vam je vlastita produkcija?
Da, voljela bih imati svoju produkciju sa svojim suradnikom i suprugom Đorđem. Mislim da je to put kojim smo se kretali otkad smo se upoznali. Ovim kratkim filmom oboje osjećamo da smo uspjeli otvoriti novo poglavlje i prostor za nove ambicije. Ovo je također i njegov prvi rad na filmskoj kompoziciji za koju je dobio nagradu na istom natjecanju. Koraci pred nama bit će kombinacije prilike i nadahnuća. Vjerujem da smo oboje sposobni nositi više uloga u jednom projektu, što je velika olakšica. Jako me raduje svaka pomisao na nove zajedničke projekte.
Iz nagrađenog Ivinog debi filma "Love of Magdalena"
Iva Kevra rođena je u Puli. U INK-u je ostvarila svoje prve profesionalne uloge kao glumica. S 19 godina primljena je na Fakultet dramskih umjetnosti u Beogradu, gdje je diplomirala i magistrirala glumu. Uz mnoge druge, jedna od najhvaljenijih kazališnih predstava u kojima je Iva glumila je 'Grobnica za Borisa Davidoviča', premijerno na Mittelfestu u talijanskom Cividaleu , u režiji Ivice Buljana. Od televizijskih uloga, najpoznatija joj je uloga Kriste u popularnoj seriji “Senke nad Balkanom”, gdje je bila u paru s Goranom Bogdanom. Glumila je i u regionalnoj TV emisiji ''Žigosani u reketu', nastupa u kazalištu, a posudila je glas Katari u filmu 'Avatar: The Last Airbender'.
Stručna suradnica stručna suradnica Udruge Kuća o batani-Casa della batana izabrana je tijekom 19. zasjedanja Međuvladinog odbora za očuvanje nematerijalne kulturne baštine u Asuncionu u Paragvaju
Ruska invazija na Ukrajinu 2022. dovela je do više desetaka tisuća poginulih i milijuna raseljenih ljudi te prouzročila najveću krizu u odnosima između Moskve i zapada od kubanske raketne krize 1962.
Više od milijun Talijana je napustilo zemlju u proteklih 10 godina, a trećina njih u dobi između 25 i 34 godine, pokazuju nacionalni podaci. Oni koji odlaze krive niske plaće i nedovoljno uvažavanje njihovih vještina, a među njima naročito raste udio diplomanata
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.