Kultura

NAKON 'ODE SRCU' NAJESEN 'ODA MIRU'

"IL TEATRO È VITA!" Ljubici Drvenica-Herceg i Georgu Hercegu nagrada “Gledatelja INK-ove kazališne sezone"

"Vikendima ih se može zateći i izvan Pule - u Trstu, Rijeci, Zagrebu, Ljubljani ili Beogradu, gdje god umjetnost poziva, oni joj odgovaraju. Karakterno su dijametralno različiti:  dok ona s entuzijazmom dijeli dojmove i izražava emocije bez zadrške, on riječima postupa pažljivo, ali kad ih izgovori, svaka precizno pogađa bit izvedenog", rekao je prilikom dodjele nagrade glumac Luka Mihovilović


 
3 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Luka Mihovilović, Gordana Jeromela Kaić, Ljubica Drvenica-Herceg, Georg Herceg i Matija Ferlin

"Vikendima ih se može zateći i izvan Pule - u Trstu, Rijeci, Zagrebu, Ljubljani ili Beogradu, gdje god umjetnost poziva, oni joj odgovaraju. Karakterno su dijametralno različiti:  dok ona s entuzijazmom dijeli dojmove i izražava emocije bez zadrške, on riječima postupa pažljivo, ali kad ih izgovori, svaka precizno pogađa bit izvedenog", rekao je prilikom dodjele nagrade glumac Luka Mihovilović

Završne večeri trodnevnog programa INK na Kaštelu, kojim je zatvorena kazališna sezona posvećenu pitanjima srca, a najavljena nova sezona posvećenu temi mira, uoči projekcije nijemog filmskog remek-djela "Stradanje Ivane Orleanske" iz 1928. godine sa živom glazbenom pratnjom braće Alena i Nenada Sinkauza i Luke Čapete, sinoć je na pulskom Kaštelu dodijeljena nagrada "Gledatelj kazališne sezone Oda srcu 2024./2025.". 

Ovogodišnje priznanje dodijeljeno je Ljubici Drvenica-Herceg i Georgu Hercegu, paru čija prisutnost u kulturnom životu grada, kako je prilikom dodjele rekao glumac Luka Mihovilović, nadilazi kategoriju redovite publike.

- Oni kazalište ne samo prate, oni su njegov dio, jer kao što znamo potpuni kazališni čin uključuje obje strane scene, i onu koja izvodi i onu koja gleda. Njihova strastvena predanost umjetnosti traje desetljećima, a njihov osobni registar pogledanih predstava nadmašuje mnoge institucionalne arhive. Rijetki su kulturni događaji u ovom gradu, kazališni, filmski, likovni ili glazbeni, na kojima ih nećete susresti. Vikendima ih se može zateći i izvan Pule – u Trstu, Rijeci, Zagrebu, Ljubljani ili Beogradu, gdje god umjetnost poziva, oni joj odgovaraju, rekao je Mihovilović.

"Hvala puno, il teatro è vita", kazala je Ljubica Drvenica-Herceg, preuzimajući nagradu od ravnateljice INK-a Gordane Jeromela Kaić i umjetničkog voditelja Matije Ferlina, nagradu koja podrazumijeva i poklon bon koji im omogućuje besplatan posjet programima INK tijekom čitave iduće kazališne sezone.

- Na Maloj i Velikoj sceni INK-a imaju rezervirana mjesta, jer se njihova prisutnost podrazumijeva kao dio kazališnog tkiva našega grada. Oni su naši dugogodišnji suputnici, prijatelji i podrška, ali i iskrena, ponekad nužno oštra kritika, koja proizlazi iz velikog gledateljskog iskustva, dubokog razumijevanja i ljubavi prema kazalištu. Karakterno su dijametralno različiti:  dok ona s entuzijazmom dijeli dojmove i izražava emocije bez zadrške, on riječima postupa pažljivo, ali kad ih izgovori, svaka precizno pogađa bit izvedenog. Njihovo razumijevanje i poznavanje kazališta izgrađeno je na godinama posvećenog promišljanja i prisutnosti, istaknuo je Mihovilović.

Bogat trodnevni program INK-a ne bi bio moguć bez Povijesnog i pomorskog muzeja Istre, Kina Valli i izdavačke kuće Fraktura, a nakon projekcije filma zaključen je neformalnim druženjem uz glazbu DJ kolektiva Samonikle.

O predstojećoj kazališnoj sezoni posvećenoj miru...u svijetu rata

Vodstvo INK-a: "Kada smo prije tri godine oblikovali četverogodišnji programski okvir koji će obilježiti rad našeg kazališta, nadali smo se da ćemo sezonu 2025./2026., sezonu posvećenu miru, dočekati u svjetlu pozitivnih globalnih pomaka, u nadi da će sukobi u Ukrajini i diljem svijeta biti okončani, i da ćemo, barem simbolično, moći govoriti o miru kao nečemu postignutom, izborenom, zajedničkom.

Međutim, sve je upravo suprotno našim nadama; svijet srlja u posvemašnji kaos, ratovi ne prestaju, nego se šire. Genocidi, humanitarne katastrofe, sustavno nasilje i dezinformacije postaju dio naše svakodnevice. U digitalnom prostoru milijuni se korisnika diljem svijeta zaustavljaju na viralnom videu dvoje ljubavnika uhvaćenih na koncertu, a slike ranjene djece iz Gaze ili Sudana ostaju nevidljive, potisnute ispod praga algoritamske pažnje.

U takvom svijetu pitamo se: što može kazalište? Kako danas, u ovoj stvarnosti, vapiti za mirom? Kakav program može istovremeno ponuditi prostor za razmišljanje, za otpor, za suosjećanje?

Tražiti ćemo odgovore u sezoni pred nama. Ne promatrajući mir kao apstraktni, utopijski ideal, nego kao duboku potrebu, kao prostor političke i emocionalne imaginacije, kao odgovornost koju dijelimo. Od one koja počinje u nama samima, u našim svakodnevnim izborima, do one koju gradimo među najbližima – sa svojim susjedima, sugrađanima, pridošlicama i strancima".


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.