MAPA PLAVOG GRADA Marc Ribot oduševio rasprodani Circolo
Zahvaljujući angažmanu Željka Markovića dobre koncerte više ne moramo tražiti daleko - oni su sada kod kuće, pred nosom. Zbog njih se dolazi u Pulu
Šumonja - danas smatran jednim od najprepoznatljivijih suvremenih istarskih i hrvatskih umjetnika - povezuje umjetnički izraz s promišljanjem društvene zbilje gdje distopija postaje metafora našeg vremena, alat kritike koji omogućuje da se progovori o smislu, moći, identitetu i konzumerizmu, pozivajući promatrača da u vlastitom iskustvu prepozna emocionalnu i duhovnu rezonancu svijeta u kojem egzistira
Šumonja - danas smatran jednim od najprepoznatljivijih suvremenih istarskih i hrvatskih umjetnika - povezuje umjetnički izraz s promišljanjem društvene zbilje gdje distopija postaje metafora našeg vremena, alat kritike koji omogućuje da se progovori o smislu, moći, identitetu i konzumerizmu, pozivajući promatrača da u vlastitom iskustvu prepozna emocionalnu i duhovnu rezonancu svijeta u kojem egzistira
U petak, 7. studenoga u 19 sati, u Dnevnom boravku Rojca, u organizaciji Saveza udruga Rojca, održat će se otvorenje izložbe „Mala bara, puno Krokodila / Small pond, full of Crocodiles“ autora Bojana Šumonje, jednog od najprepoznatljivijih suvremenih istarskih i hrvatskih umjetnika čiji rad kontinuirano propituje granice između stvarnosti i njezine distopijske refleksije.
Izložba donosi niz novih radova koji kroz slikarske, prostorne i konceptualne geste istražuju stanje svijeta u kojem živimo, vizualizirajući kontrolu, otuđenje, konzumerizam, medijsku buku i tjeskobu koja postaje opće stanje društva kao simbole našeg doba. Šumonja povezuje umjetnički izraz s promišljanjem društvene zbilje gdje distopija postaje metafora našeg vremena, alat kritike koji omogućuje da se progovori o smislu, moći, identitetu i konzumerizmu, pozivajući promatrača da u vlastitom iskustvu prepozna emocionalnu i duhovnu rezonancu svijeta u kojem egzistira.
Naslov izložbe Mala bara, puno Krokodila nedvosmisleno i duhovito opisuje opću trenutnu realnost s prevelikim broj aktera u skučenom prostoru sa svojim sukobima interesa te na društvo u kojem se preživljava kroz strategije prilagodbe i dominacije. Ta „mala bara“ postoji kao metafora društvenog prostora i slika civilizacijskog trenutka obilježenog nesigurnošću, kontrolom i prevelikom količinom buke na nebrojeno razina.
Izložba Bojana Šumonje donosi autorsku viziju koja istodobno osvještava, nudeći prostor za promišljanje o suvremenosti kao prostoru trajne napetosti između stvarnog i imaginarnog te neprekidnog ljudskog poriva za utopijom.
Otvorenje će se održati će se u petak, 7. studenog u 19, a izložba se može pogledati do 4. prosinca u Dnevnom boravku Rojca svakim radnim danom od 9 do 21 sat.
Ulaz je slobodan.
Programi i rad Dnevnog boravka Rojca sufinancirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
Bojan Šumonja za sobom ima stotinjak samostalnih izložbi
Bojan Šumonja (1960., Pula) diplomirao je na Accademia di Belle Arti di Venezia u Italiji. Njegovo slikarstvo oblikuje se unutar neoekspresionističke estetike, istražujući transformacije tradicionalnih figura i pejzaža, uz citate iz mitologije, povijesnog slikarstva i utjecaje poetike stripa i filma. Radovi mu se nalaze u stalnim postavima i zbirkama Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu, Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Muzeja suvremene umjetnosti Istre u Puli, Zavičajnog muzeja grada Rovinja, Obalnih galerija u Piranu te u brojnim drugim javnim i privatnim kolekcijama.
Izlagao je na više od dvjesto skupnih i stotinjak samostalnih izložbi. Među samostalnim izložbama ističu se: Postojanost slikanja (2015.), retrospektivna izložba predstavljena u Muzeju suvremene umjetnosti Istre u Puli, Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Galeriji Klovićevi dvori u Zagrebu i Galeriji Valdinger u Osijeku; Omnibus – skupna izložba jednog umjetnika (2019.–2021.), postavljena u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, Svetom Krševanu u Šibeniku i galeriji HDLU Istre u Puli; La tela volante (2018.) u Muzejsko-galerijskom prostoru Sveta Srca u Puli; Border Crossing (2017.) u Galerie im Schloss Porcia, Spittal/Drau, Austrija; One Dollar Bill – Aqua Alta (2021.) s Markom Jakšeom i Pierreom Tollom u Laubi u Zagrebu; Kako sjebati zmiju (2023.) u Galeriji Forum u Zagrebu; There is nothing higher than offering yourself to the infinite (2024.) s Rajkom Radovanovićem u Staple Goods Gallery u New Orleansu, SAD. U kontekstu skupnih izložbi djela su mu izlagana, među ostalim, u National Academy of Art – Lalit Kala Akademi New Delhi, Indija, Palazzo Costanzi, Trst, Italija, Galleri Infra, Stockholm, Švedska, Museum Chiang Mai, Tajland, Muzeum Chelmskie w Chelmie, Chełm, Poljska.
Dobitnik je niza nagrada za svoj umjetnički rad, među kojima je i Grand Prix 7. bijenala slikarstva HDLU-a u Zagrebu. Monografija o njegovu radu, s tekstom Igora Zidića, objavljena je 2007. u izdanju HDLU-a Istre. Suosnivač je i umjetnički direktor galerije Poola u Puli i član neformalne umjetničke skupine One Dollar Bill, s Markom Jakšeom i Pierreom Tollom. Živi i radi u Puli.
Zahvaljujući angažmanu Željka Markovića dobre koncerte više ne moramo tražiti daleko - oni su sada kod kuće, pred nosom. Zbog njih se dolazi u Pulu
Gledatelje očekuju tri različite predstave koje spajaju cirkus, glazbu, ples, kazalište i novu magiju te otvaraju prostor za nova iskustva i emocije
Na natjecanju na otoku Man, koje je okupilo 20 zborova iz Engleske, Škotske, Walesa, Irske i Sjeverne Irske, pulska vokalna skupina Nešpula osvojila je prvu nagradu i drugo mjesto u ukupnom poretku te je proglašena viceprvakinjom natjecanja
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.