Zbog porasta oboljelih od covida zabranjeni posjeti u Općoj bolnici Pula
Iznimka su slučajevi kada se radi o umirućem pacijentu ili nekoj drugoj izvanrednoj situaciji
Još se ne znaju detalji programa, još se pregovara s potencijalnim izvođačima * Ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo: "Radimo na scenariju otvaranja sa zagrebačkim kazališnim redateljem Krešimirom Dolenčićem i njegovim pulskim kolegom Aleksandrom Švabićem"
Još se ne znaju detalji programa, još se pregovara s potencijalnim izvođačima * Ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo: "Radimo na scenariju otvaranja sa zagrebačkim kazališnim redateljem Krešimirom Dolenčićem i njegovim pulskim kolegom Aleksandrom Švabićem"
Kultni američki umjetnik Joseph Kosuth, pionir konceptualne umjetnosti prošlog je tjedna posjetio Malo rimsko kazalište u Puli. Došao je pogledati lokaciju na kojoj će u sklopu četvrtog Bijenala industrijske umjetnosti biti postavljen njegov rad. Kosuthov će se rad nalaziti na velikom ekranu stražnje fasade Muzeja i bit će vidljiv iz Malog rimskog kazališta te s pulskog Kaštela.
Legendarni umjetnik posjetio je tada i Labin, gdje se sastao s Deanom Zahtilom, organizatorom Bijenala industrijske umjetnosti koji počinje 13. svibnja i traje do 30 lipnja.
Kosuthov rad bit će postavljen na Kaštelu od prvog dana Bijenala, 13. svibnja, a tjedan ranije, za Dan Grada Pule 5. svibnja, posebnim programom svečano će se otvoriti Malo rimsko kazalište, čiji je kapacitet 1.500 mjesta. No, još se ne znaju detalji programa, i još se pregovara s potencijalnim izvođačima.
- Radimo na scenariju otvaranja sa zagrebačkim kazališnim redateljem Krešimirom Dolenčićem i njegovim pulskim kolegom Aleksandrom Švabićem, kaže za Istru24 ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo, koji trenutno nije u mogućnosti objaviti ijedno ime, no javnost će o svemu, veli, biti pravovremeno obaviještena čim se potvrdi program.
Joseph Kosuth (rođen 1945. u Toledu, Ohio, SAD), utemeljitelj i vodeća osoba pokreta konceptualne umjetnosti još od 1960-ih pokrenuo je radove utemeljene na jeziku i strategije prisvajanja. Njegov rad dosljedno istražuje proizvodnju i ulogu jezika i značenja unutar umjetnosti.
U svom prvom, kapitalnom radu 'One and Three Chairs' iz 1965. , Joseph Kosuth predstavio je jednu stolicu na tri načina: kao proizvedenu stolicu, kao fotografiju i kao kopiju rječničke natuknice za riječ "stolica". Instalacija se tako sastojala od objekta, slike i riječi. Kosuth je jednostavnu drvenu stolicu pretvorio u predmet rasprave, u platformu za istraživanje novih značenja.
Otvorenjem Malog rimskog kazališta za nepuna dva mjeseca, počet će sezona koncerata i predstava na ovoj ponajljepšoj pulskoj pozornici.
Malo rimsko kazalište jedino je očuvano rimsko kazalište na tlu Hrvatske. Planira se koristiti u kombinaciji s obnovljenom zgradom muzeja, na čijoj stražnjoj strani je multimedijalni ekran s 330 četvornih metara u full HD rezoluciji, kojim će se nadopunjavati prezentacije i promocije. Do prije desetak godina Malo rimsko kazalište koristilo se kao jedno od glavnih gradskih mjesta za održavanje kulturnih aktivnosti, ali se zbog oštećenosti prestalo koristiti. Nastupila su tu brojna renomirana inozemna imena, od Johna Zorna, Madredeusa, Calexica...
Ukupna vrijednost projekta obnove iznosila je nepunih 25 milijuna kuna, od čega iz europskih fondova 8,5 milijuna kuna; osam milijuna kuna dalo je Ministarstvo kulture i medija, a ostatak je financirao Arheološki muzej iz vlastitih sredstava.
Arhitekt Emil Jurcan iz Zadruge Praksa za projekt je rekonstrukcije Malog rimskog kazališta dobio je prije tri mjeseca počasno priznanje na Piranskim danima arhitekture.
Joseph Kosuth živi u New Yorku i Londonu. Pohađao je Muzejsku školu dizajna u Toledu i Cleveland Art Institute. Privatno je studirao i kod belgijske slikarice Line Bloom Draper. Godine 1965. Kosuth se preselio u New York kako bi pohađao Školu vizualnih umjetnosti. Ubrzo napušta slikarstvo i počinje stvarati konceptualna djela. Iste godine stvara svoj prvi konceptualni rad 'One and Three Chairs', čime je započeo trend davanja prednosti ideji ili konceptu djela u odnosu na fizički objekt. Još jedan tipičan materijal za Kosutha bila je neonska cijev, koju je izradio za sricanje riječi u djelima poput 'Pet riječi u zelenom neonu' (1965.). Od 1968. predavao je na 'School of Visual Arts' u New Yorku, a predavao je i u Njemačkoj i Italiji. Od 1970. do 1979. radio je kao američki urednik časopisa Art-Language: The Journal of Conceptual Art. Početkom 21. stoljeća Kosuth je izveo nekoliko instalacija, uključujući 'Jezik ravnoteže' (2007.) za Venecijanski bijenale i 'Ni izgled ni iluzija' (2009.–10.) u Musée du Louvre u Parizu. Radovi mu se nalaze u brojnim institucijama diljem svijeta. Nagrade uključuju njegovu 'Menzione d’Onore' na Venecijanskom bijenalu 1993. i 'Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres' , nagradu francuske vlade 1993. godine.
Iznimka su slučajevi kada se radi o umirućem pacijentu ili nekoj drugoj izvanrednoj situaciji
Reuters piše: "Ovo historijsko mjesto, jedino te vrste koje ima u cijelosti očuvane sve četiri strane, pretvorilo se iz mjesta održavanja borbi gladijatora u mjesto događanja za božićnu sezonu” * Reutersovim novinarima za ovu su priliku izjave dali ravnateljica Pula Film Festivala Tanja Miličić i dvoje posjetitelja iz Barbana.
Teška je 2,5 kilograma. Jede kao lav, a paštete i bočicu sa zamjenskim mlijekom slisti u par minuta, a rado ukrade i sve ostalo od hrane što stigne. Lajava je i zubata, i 'jako opasna', pa ju od milja zovem Mitza Ajkulica, veli o maloj Miški Paola Orlić
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.