Kultura

sredstva za digitalizaciju arhivskih filmova?

Netflix platforma zainteresirana je za naše arhivske filmove, no bitno je osnovati svoju platformu

Direktor Kinoteke u Bologni Gianluca Farinelli, osnivač Festivala (baštinskog filma) Il Cinema Ritrovato, iz svog bogatog iskustva izdvojio je tri bitna pitanja: preduvjet konzerviranja, očuvanja same filmske trake, osoblje koje mora biti educirano što vjernije prenijeti estetiku originala poput intimne priče materijala te originalnost – zadržati što veću bliskost autorskom stavu


 
2 min
Iva Sirotić

Direktor Kinoteke u Bologni Gianluca Farinelli, osnivač Festivala (baštinskog filma) Il Cinema Ritrovato, iz svog bogatog iskustva izdvojio je tri bitna pitanja: preduvjet konzerviranja, očuvanja same filmske trake, osoblje koje mora biti educirano što vjernije prenijeti estetiku originala poput intimne priče materijala te originalnost – zadržati što veću bliskost autorskom stavu

Okrugli stol o zaštiti i prezentaciji filmske baštine okupio je na 69. PFF-u stručnjake iz regije. Prema riječima moderatora Danijela Rafaelića, pojavom streaming platformi koje omogućuju dostupnost suvremenih sadržaja, digitalizacija arhivskih filmova postaje erotizirana i vrlo goruća tema.

Upravitelj arhiva Jugoslavenske kinoteke Aleksandar Erdeljanović predočio je interesantan model restauracije. S lokalnim teleoperaterom VIP Srbija sklopili su ugovor te se trenutno restaurira deset filmova godišnje.

Krešimir Partl, državni tajnik Ministarstva kulture, spomenuvši uvijek prisutan nedostatak sredstava, smatra da je to kod nas presporo te da nema razloga da se postupak ne intenzivira. Nabavka skenera već je pokrenuta, a prema riječima Dinka Majcena iz Hrvatskog državnog arhiva, dva su operatera već krenula na edukaciju u Bolognu. Majcen smatra da zaštiti filmske baštine, puno više od same kino dvorane, pridonosi digitalna platforma.

Direktor Kinoteke u Bologni Gianluca Farinelli, osnivač Festivala (baštinskog filma) Il Cinema Ritrovato, iz svog bogatog iskustva izdvojio je tri bitna pitanja: preduvjet konzerviranja, očuvanja same filmske trake, osoblje koje mora biti educirano što vjernije prenijeti estetiku originala poput intimne priče materijala te originalnost – zadržati što veću bliskost autorskom stavu.

Ravnatelj HAVC-a Chris Maričić ističe edukaciju kao i stvaranje publike koja će ovaj proces znati cijeniti te da je restauracija određena vrsta dijaloga sadašnjosti i prošlosti i dijalog s publikom. Restauracija predstavlja koristan razvoj i učenje o povijesti i kulturi našeg kraja kao i o sadašnjosti.

U HAVC-u se radi na tome da se naša baština promovira izvan naših granica i kako da ona općenito bude što dostupnija.

Netflix platforma zainteresirana je za naše arhivske filmove, no bitno je i da mi osnujemo svoju platformu i na taj način filmsku baštinu približimo domaćoj publici. Nakon okruglog stola prikazan je H-8 redatelja Nikole Tanhofera iz 1958., koji je Hrvatsku predstavljao na prošlogodišnjem filmskom festivalu u Veneciji.


PFF

Nastavite čitati

Svijet
 

Infobip proširio partnerstvo s tvrtkom Oracle za bolja konverzacijska iskustva diljem svijeta

„Zahvaljujući rješenju Omnichannel Messaging Adapter for Oracle Integration klijenti tvrtki Infobip i Oracle naša višekanalna rješenja mogu prilagoditi svojim potrebama, i to korištenjem iste platforme uz tek nekoliko klikova“, dodao je Veselin Vuković, glavni direktor za partnerstva tvrtke Infobip. „Rješenje je fleksibilno i odgovara cijelom nizu različitih sektora i industrija.“

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.