Kultura

SLIJEDE QUEBEC CITY I VANCOUVER

PREMIJERA U MONTREALU Uspjeh Matije Ferlina i Ame Henderson. Kanadski mediji: "Remek djelo koje se ne smije propustiti"

Matija Ferlin nakon premijere za naš portal: "Nakon sedam godina u kojima se nismo susretali ni profesionalno ni privatno, pojavila se želja da ponovno stupimo u kontakt i otvorimo prostor za zajedničko promišljanje - ne samo kroz izvedbu, nego i kroz čin ponovnog susreta. Ovim projektom nastojimo ispričati vrijeme koje je proteklo između nas, propuste i promjene koje su se dogodile, i pronaći način da se to iskustvo prevede u scenski jezik"


 
3 min
Zoran Angeleski

Matija Ferlin nakon premijere za naš portal: "Nakon sedam godina u kojima se nismo susretali ni profesionalno ni privatno, pojavila se želja da ponovno stupimo u kontakt i otvorimo prostor za zajedničko promišljanje - ne samo kroz izvedbu, nego i kroz čin ponovnog susreta. Ovim projektom nastojimo ispričati vrijeme koje je proteklo između nas, propuste i promjene koje su se dogodile, i pronaći način da se to iskustvo prevede u scenski jezik"

Predstava Ame Henderson i Matije Ferlina "Show Gone", uz odličan naknadni odjek u pojedinim tamošnjim medijima, preksinoć je premijerno predstavljena kanadskoj publici u Montrealu.

Ovom predstavom istaknuta kanadska umjetnica i hrvatski koreograf i redatelj zatvaraju trilogiju dueta koju su započeli prije 15 godina kreativno prijateljstvo i koreografska štafeta nošena kroz vrijeme.

Medij LesArtsZe ovako je zaključio osvrt nakon premijere: "Henderson i Ferlin uspijevaju u smjelom podvigu stvaranja, iz "beskonačnog niza završetaka", blistavog i inspirativnog osjećaja početka. Remek-djelo koje se ne smije propustiti ni pod kojim uvjetima!"

Matija Ferlin je nakon premijere kazao za naš portal: "Nakon sedam godina u kojima se nismo susretali ni profesionalno ni privatno, pojavila se želja da ponovno stupimo u kontakt i otvorimo prostor za zajedničko promišljanje – ne samo kroz izvedbu, nego i kroz čin ponovnog susreta. Ovim projektom nastojimo ispričati vrijeme koje je proteklo između nas, propuste i promjene koje su se dogodile, i pronaći način da se to iskustvo prevede u scenski jezik".

Uz Matiju Ferlina kao autora i izvođača predstave, u hrvatskoj autorskoj ekipi sudjeluju Mauricio Ferlin (scenografija), Dario Družeta (dizajn svjetla), Goran Ferčec (dramaturgija)

U nadolazećem razdoblju slijede još dvije izvedbe u Montrealu, nakon čega putuju u  u Quebec City. U ožujku ih očekuje i gostovanje u Vancouveru, dok će hrvatska publika predstavu moći vidjeti u zagrebačkom plesnom centru (ZPC), te ponovno u Svetvinčentu, u Mediteranskom plesnom centru, kao i u Ljubljani.

Predstava se razvija poput anti-scroll iskustva, suprotnog logici društvenih mreža. Umjesto statičnih slika prikazanih tek dovoljno brzo da oponašaju život, nudi fragmente proživljenih priča u ljudskom ritmu. Iz tog beskrajnog slijeda završetaka polako se rađa tiha slutnja početka.

"Show Gone" istražuje granice prisutnosti i odsutnosti, isparavanje izvedbe pred pogledom publike i trag koji ostaje nakon što „show“ ode. To je rad o prijateljstvu, o međuprostoru između sjećanja i sadašnjosti, o tišini koja povezuje ono što je bilo i ono što tek nastaje.

Ame Henderson (Toronto) koreografkinja je i plesna umjetnica čija praksa obuhvaća izdavaštvo, izvedbu i izložbene formate. Kao suosnivačica kolektiva Public Recordings od 2003. do 2015. producirala je i izvodila više od deset ansambl-radova te surađivala s Toronto Dance Theatre od 2013. do 2019. Radi kao izvođačica, dramaturginja i vanjsko oko, te predaje u Kanadi i inozemstvu. Redovito surađuje s autorima poput Katie Ward i Evana Webbera.

Matija Ferlin hrvatski je kazališni redatelj i koreograf skupnih radova te izvođač vlastitih solo-predstava. Diplomirao je na School for New Dance Development u Amsterdamu, a potom živio i radio u Berlinu i Torontu. Povratkom u rodnu Pulu, gdje je rođen 1982., usmjerio se na istraživanje i preispitivanje različitih koncepata scenskih izvedbi, surađujući i s glumcima i s plesačima. 


Nastavite čitati

Svijet
 

SAD bi mogao pokušati utjecati na COP30 iako nije prisutan

Odsutnost SAD-a brzo se popunjava rastućim utjecajem Kine. Najveći svjetski emiter ima financijski ulog u nastavku zelene tranzicije, jer njegove industrije dominiraju globalnom proizvodnjom ključnih niskougljičnih tehnologija, od solarnih panela do baterija

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.