(FOTO) Neki objekti još uvijek imaju "stanare". Područje budućeg Pulskog inovacijskog centra potpuno je devastirano, opljačkano i krcato otpada
Zgrada koja je vjerojatno jedna od najljepših na prostoru Vallelunge najbolji je primjer devastacije
Dobili smo "Proslavu", "Našu djecu", "Svetu obitelj"... * Nadajmo se da će hrvatski filmaši ponuditi više ili barem isto i na sljedećem izdanju Pulskog filmskog festivala * Vrijedi istaknuti pulsku braću Nenada i Alena Sinkauza koji su osvojili Zlatnu Arenu za glazbu za film "Šlager"
Dobili smo "Proslavu", "Našu djecu", "Svetu obitelj"... * Nadajmo se da će hrvatski filmaši ponuditi više ili barem isto i na sljedećem izdanju Pulskog filmskog festivala * Vrijedi istaknuti pulsku braću Nenada i Alena Sinkauza koji su osvojili Zlatnu Arenu za glazbu za film "Šlager"
Jučer je i službeno završen 71. Pulski filmski festival, a prekjučer su dodijeljene nagrade u svim kategorijama pa je sada pravo vrijeme da se rezimiraju nagrade u najvažnijem nacionalnom programu. Najveći dobitnik ovogodišnjeg festivala nedvojbeno je film "Proslava", dugometražni redateljski prvijenac Bruna Ankovića koji je snimljen prema istoimenom romanu Damira Karakaša.
Film je nedavno prikazan u konkurenciji uglednog festivala u Karlovim Varima, što je upućivalo na njegovu kvalitetu koja je u Puli potvrđena najvažnijim festivalskim nagradama.
Slično Karakašu u književnom predlošku, Anković također dijeli filmsku priču na nekoliko vremenskih razina prije i neposredno nakon Drugog svjetskog rata u ruralnoj Lici.
Ankovićev redateljski stil vrlo je izravan i brutalan, naturalistički, ništa se ne pokušava romantizirati i povijesno uljepšati, fotografija je turobna i mračna, a priroda nije poželjna i spasonosna nego je prikazana kao najokrutniji čovjekov neprijatelj.
Može se reći da je Anković ovakvim redateljskim pristupom uspio u filmski medij prenijeti svu onu izlagačku škrtost i reduciranost u prikazu jednog iznimno okrutnog Karakaševog svijeta. Osim što se temeljito i dosljedno bavi psihološkom stranom ljudske egzistencije u nemogućim uvjetima, Anković ovdje umjetnički uvjerljivo također diže svoj glas protiv bilo kojeg oblika totalitarizma.
Sve ovo očito je prepoznao i žiri (Goran Marković, Mirta Puhlovski, Nebojša Slijepčević, Nina Velnić, Nina Violić) koji je “Proslavi” zasluženo dodijelio prestižnu Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film, a scenaristici filma Jeleni Paljan Zlatnu Arenu za scenarij. Snimatelj Aleksandar Pavlović također je opravdano nagrađen Zlatnom Arenom za tmurnu i vrlo dojmljivu fotografiju, kao i Bernard Tomić za jako dobru ulogu dječaka u predratnom razdoblju odrastanja tijekom velike gladi.
Drugi hrvatski film koji se jako istaknuo tijekom ovog festivala je dirljivi dokumentarac “Naša djeca” (redatelj i scenarist Silvestar Kolbas) u kojemu autor obrađuje svoj odnos sa suprugom i troje djece.
Dokumentarac pokriva dugačko vremensko razdoblje, ali prizori nisu kronološki poslagani nego se izmjenjuju različite vremenske perspektive , a rezultat je iznimno dirljivo ostvarenje koje ne govori samo o važnim propustima u životu, tjerajući gledatelje da ujedno preispituju sebe i svoje životne poteze, nego je prožeto i sveobuhvatnijim osjećajima prolaznosti i melankolije.
Imajući to u vidu žiri je redatelju Kolbasu potpuno opravdano dodijelio Zlatnu Arenu za režiju, a montažeru tog filma Denisu Golenji, koji je iz obilja materijala morao izvući konkretnu priču, Zlatnu Arenu za montažu.
Ovdje svakako treba spomenuti i jedan film koji je nezasluženo ostao zakinut za najveće nagrade, a riječ je o “Svetoj obitelji” redateljice Vlatke Vorkapić.
S obzirom da je “Sveta obitelj” vizualno i etnografski jako dojmljiva priča o ženskim pravima, dodijeljene Zlatne Arene za kostimografiju (Ivana Zozoli Vargović) i najbolju sporednu žensku ulogu (Judita Franković Brdar) djeluju preskromno, ali je propust srećom ispravila publika dodijelivši filmu Zlatna vrata Pule, dok je glumica Luna Pilić dobila i Nagradu Breza za najbolju debitanticu.
Spomenimo još i Marasovićev film “Šlager” (autor ovog teksta nije ga uspio pogledati) koji je Lani Barić osigurao Zlatnu Arenu za najbolju glavnu žensku ulogu, a pulskoj braći Sinkauz Zlatnu Arenu za glazbu.
Filmovi Rajka Grlića i Kristijana Milića također su pošteno vrednovani s obzirom na njihove realne dosege. Milićev “Božji gnjev” osvojio je Zlatne Arene za masku i specijalne efekte, dok je Grlićev “Svemu dođe kraj” nagrađen za scenografiju i sporednu mušku ulogu (Boris Isaković).
Sveukupno, ovogodišnje festivalsko izdanje ponudilo je velik kvalitativni raspon hrvatskog filma s nekim solidnim prosjekom, što je i primjereno vrednovano od strane žirija.
Nadajmo se da će hrvatski filmaši ponuditi više ili barem isto i na sljedećem izdanju Pulskog filmskog festivala.
Zgrada koja je vjerojatno jedna od najljepših na prostoru Vallelunge najbolji je primjer devastacije
Ovaj spektakl donosi raznovrstan program koji će publici predstaviti tradicionalne plesove, glazbu i kostime iz različitih dijelova naše zemlje. Uz domaćina KUD "Uljanik" iz Pule nastupiti će i KUD "Ivan Fonović Zlatela" iz Kršana te KUD "Zvir" iz Jelenja koji će svojim izvedbama oživjeti bogatu folklornu baštinu
Prikazivanjem odabranih dokumentarnih filmova, Cinema Politica u Rojcu otvara dijalog te stvara prostor za raspravu o važnim i aktualnim društvenim i političkim temama kroz snagu filmske umjetnosti
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.