Ne stišava se bura u kulturnim i umjetničkim krugovima zbog spornog ovotjednog poništenja natječaja za pulskog pročelnika/icu za kulturu, izvedeno u utorak ujutro tik pred samo testiranje kandidatkinja Emine Popović Sterpin i Irene Boljunčić, a onda i zbog nametanja novog uvjeta u srijedu objavljenom novom natječaju, po kojem je svaki kandidat dužan priložiti (na maksimalno tri kartice) plan i program kulturnog i kreativnog razvoje Pule od 2023. do 2030. godine.
Branka Benčić: Suosjećam s dvije kandidatkinje koje su u stresnom trenutku testiranja informirane da se natječaj poništava. To je nekorektno, nepristojno i neprofesionalno
Za komentar smo prvo pitali Branku Benčić, ravnateljicu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, osnivačicu vodnjanske Apoteke, koja je svojedobno, 2008. godine, bila zaposlena upravo u pulskom Odjelu za kulturu kao stručna suradnica za likovnu djelatnost.
- Suosjećam s dvije kandidatkinje koje su u stresnom trenutku testiranja informirane da se natječaj poništava. To je nekorektno, nepristojno i neprofesionalno, kaže ona.
Branka Benčić
"Što se tiče tog novog kriterija - plana i programa kulturnog i kreativnog razvoja Pule 2023.-2030. - taj zahtjev nije nije jasno artikuliran. Strategija kulturnog razvoja je participativan dokument, a Odjel za kulturu nije produkcijska kuća nego javna uprava, ističe Branka Benčić.
Paola Orlić: "Sve dok Grad na poziciji pročelnika ne počne zapošljavati isključivo dokazane profesionalce bez partijskih, interesnih i inih kriterija, osim isključivo kriterija izvrsnosti struke i uspješnosti, potpuno je nepotrebno kreirati natječaje s ovakvim propozicijama"
Slikara Roberta Paulettu nimalo iznenađuje činjenica da je poništen natječaj za gradskog pročelnika za kulturu i civilno društvo.
"Riječ je samo o već utabanom kontinuitetu besmislica, na-opakosti, nesnalaženja i plitke političke manipulacije kojom se 'nova' troglavo-bezglava vlast legitimira. Iskreno rečeno, SDP nije zainteresiran za kulturu, eventualno ako baš mora, Možemo kulturu doživljava isključivo jednodimenzionalno kao servis svoje ideologije, a gradonačelnik Filip Zoričić reže tortu s likom Vlade Gotovca", kaže Pauletta.
- Rezultati su vidljivi: dekapitirano kazalište gurnuto u slijepu ulicu, detronizirana od istih postavljena Pročelnica i šamarčina onoj nekolicini časnih ljudi koji još uvijek vjeruju da se spasiti nešto može. Sve u svemu, dobili smo ono što nismo željeli, a to je IDS, ali sad turbo i na kvadrat x 100. Bravo Filipe", zaključuje Robert Pauletta.
Slikar Bojan Šumonja ovako komentira novonastalu situaciju: "Totalno je nerealno, da ne kažem neku riječ koja bi mogla biti uvredljiva, tražiti u najnovijem natječaju da kandidat za pročelnika kulture izradi plan i program kulturnog razvoja Pule do 2030. godine. To je nemoguće, osim ako nije genijalac. Ne znam otkud su kreatori natječaja pokupili taj model, ali mislim da nigdje ne postoji ta praksa".
- Kad smo radili Strategiju kulturnog razvoja na županijskoj razini, taj je posao iziskivao jako puno vremena, mjesece čak i godine, i na tome je radilo na desetke ljudi iz kulture i umjetnosti. S druge strane, suludo je poništiti natječaj pred samo testiranje kandidatkinja i tražiti novi kriterij, i to tako zahtjevan dokument. To je nerealno, neracionalno, neadekvatno i van pameti, ističe Šumonja.
Bojan Šumonja
"Strategiju kulturnog razvoja smo već radili na županijskoj razini, a radio se i na gradskoj razini. Pročelnik bi svoj rad trebao usmjeravati prema ciljevima te strategije. Strategija kulturnog razvoja obuhvaća puno umjetničkih formata, a pročelnik sve to treba koordinirati" zaključuje Bojan Šumonja.
Ponovivši da se neće javiti ni na ponovljeni natječaj za pročelničko mjesto, kustosica, filmska producentica, i povjesničarka umjetnosti Paola Orlić kaže da je da je doista neozbiljan zahtjev tražiti od kandidata u najnovijem natječaju "Plan i program kulturnog i kreativnog razvitka Grada Pula-Pola za razdoblje 2023.-2030. godine (na maksimalno 3 kartice)”.
Paola Orlić
- Pri tome ne mislim da je to zato što je zatražena duljina spomenutog elaborata maksimalno tri kartice. Naime, plan i program kulturnog i kreativnog razvitka grada do 2030. ozbiljan je dokument koji se inače izrađuje u suradnji građana, zainteresirane javnosti, organizacija u kulturi te gradskih ureda/odjela (kultura, civilno društvo, obrazovanje, sport, a preferabilno i turizam i gospodarstvo). Spomenuti plan i program nukleus su potom obimnijeg dokumenta koji se zove “Strategija kulturnog i kreativnog razvitka grada” u propisanom razdoblju a koji mora biti javni dokument, kaže Orlić i nastavlja:
"No, ako je natječajnom dokumentacijom ovog puta zatraženo nešto što bi se moglo kvalificirati kao svojevrsni tzv. 'Akcijski plan', treba biti jasno da isti nije dio strateškog dokumenta, ali da bi ga gradski ured nadležan za kulturu i civilno društvo trebao izrađivati na godišnjoj razini uz prethodno mišljenje ostalih gradskih upravnih tijela i svakako istaknutih predstavnika struke. Taj tzv. 'Akcijski plan' inače je dokument koji bi trebao biti definiran u okviru vizije vođenja grada od strane gradonačelnika i njegovog ekspertnog tima na tom polju, a sadržavao bi konkretno opisane mjere s pripadajućim provedbenim aktivnostima u definiranim područjima djelovanja, rokovima za provedbu, nositeljima provedbe, suradnicima u provedbi aktivnosti, statusima projekata, te indikatorima za praćenje i evaluaciju provedenih aktivnosti"
- To je bar neki standardni uzus. Dakle, zatraženi dokument potraga je za nečim što nema puno smisla. Sve dok Grad na poziciji pročelnika ne počne zapošljavati isključivo dokazane profesionalce bez partijskih, interesnih i inih osim isključivo kriterija izvrsnosti struke i uspješnosti, potpuno je nepotrebno kreirati natječaje s ovakvim propozicijama, zaključuje Paola Orlić.