Uz slobodan ulaz, Luka Čapeta (el. guitar, noise box,electronics), Marko Grbac Knapić (meta-midi keyboards, electronics, live processing), Marco Quarantotto (drums & objects) i Neven Radaković, (midi-synth, voice, electronics, live processing) nastupit će u nedjelju u 19 sati u Dnevnom boravku Rojca.
Riječ je o koncertnom performansu odnosno event kompoziciji oblikovana u realnom vremenu. Dio je to ciklusa koncerata nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe u organizaciji Udruge Rondo Histriae i Soundpainting platforme Pula 2023., u suradnji sa Savezom udruga Rojca.
Autori plakata su Goran Velić i Neven Radaković
Kako pojašnjava Neven Radaković, akademski dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbenik, performer, umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula, projekt "PROCESS ISpainT(H)ING?!"! usmjeren je na procesualnost - umjetničko-istraživački proces kao ključno - nepredvidivo, otkrivajuće i (potencijalno) transformirajuće iskustvo.
Konceptualno i teorijski oslanja se na Soundpainting, multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu (autora Waltera Thompsona), s ciljem stvaranja i razvijanja novog, autorskog „isPAINTING“ znakovnog jezika (IStrian soundpainting).
Process_ISpainT(H)ING_0.6 okuplja glazbenike, skladatelje i soundart umjetnike koji djeluju na polju eksperimentalne i improvizirane glazbe, te intermedijalne i hibridne umjetnosti, a koji su na ovaj ili onaj način vezani i/ili povezani s Istrom.
Luka Čapeta
Ovom koncertnom performansu prethodit će dvije metodološke faze: umjetnička istraživanja “MetaMIDI_0.2” i “isPAINTING_0.5”, te umjetnička rezidencija “PROCESS ISpainT(H)ING!?_0.6”, u sklopu koje će u Dnevnom boravku Rojca biti održana isPAINTING radionica.
U središtu pozornosti umjetničkog istraživanja “MetaMIDI_0.2 je razvoj midi instrumenta koji se temelji na autorskim zvukovima akustične, električne, elektro-akustične i sintetske provenijencije, a koji suanalogno i digitalno manipulirani.
Rezultat takvog procesa je paleta konkretnih zvukova ("musique concrete"), koja u svojoj ukupnosti čini novi. instrument. Taj midi instrument (u ovom slučaju klavijatura/sintetizator zvuka) na neki 'uvrnuti' način funkcionira kao veliki mješoviti (meta) orkestar.
Marco Quarantotto
“isPAINTING_0.5” je umjetničko istraživanje koje na temelju istraživanja postojećih, razvija novi autorski znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu.
isPAINTING omogućava prilagodbu svakojakim instrumentima, svekolikim različitim autorsko-umjetničkim estetikama i senzibilitetima, personalizirajući postojeće koncepte i sam znakovni jezik obzirom na vrstu i fleksibilnost instrumenata, ali i sam pristup autora-umjetnika-izvođača zvuku, odnosno, svom instrumentu.
Na taj način omogućava aleatorične i paralelne performativne zvučne radnje, u jednakoj mjeri kao i one sinkronizirane - rezultirajući uvijek novim kompozicijama koje se, dakako, oblikuju isključivo u trenutku izvedbe.
Marko Grbac Knapić
Za razliku od Soundpaintinga i drugih sličnih znakovnih jezika za skladanje („Conduction“ autora Lawrence D. „Butch“ Morrisa, „Ritmo y percussion con senas“ autora Santiaga Vazqueza itd.), isPAINTING omogućava skladatelju-dirigentu istovremeno oblikovanje, vođenje i sudjelovanje u izvedbi.
isPAINTING znakovni jezik koristi samo jednu ruku u znakovnoj komunikaciji, te ostavlja prostora da osoba, ili, u onom nekom zamišljenom idealu prema kojem stremi, osobe koje oblikuju izvedbu, ujedno u njoj sudjeluju svirački kao dio ansambla.
Događaj je organiziran u sklopu programa "Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.4" i „Ciklusa umjetničkih istraživanja“ Soundpainting platforme Pula kojeg organizira udruga RONDO HISTRIAE uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.
Autori plakata i promotivnog materijala su Goran Velić i Neven Radaković, dizajn zvuka i svjetla potpisuje Dean Pavletić, a tehničku potporu AudioLab d.o.o.