Na Vižuli održana radionica izrade antičkih ogrlica od stakla
U sklopu Vižula Art Ateljea idući vikend održat će se radionica izrade antičke keramike
Iako prisutna i u Mladenovim najranijim radovima (njegovoj poeziji i eksperimentalnom filmu), on temu boli eksplicitno otvara 1970-ih radom Igra Bol * Izložba prikazuje evoluciju doživljaja boli kod umjetnika rođenog u Beogradu u preminulog u Puli 2016.
Iako prisutna i u Mladenovim najranijim radovima (njegovoj poeziji i eksperimentalnom filmu), on temu boli eksplicitno otvara 1970-ih radom Igra Bol * Izložba prikazuje evoluciju doživljaja boli kod umjetnika rođenog u Beogradu u preminulog u Puli 2016.
U subotu, 07. rujna 2024. u 20 sati, u Apoteci – prostoru za suvremenu umjetnost održat će se otvorenje izložbe MLADENA STILINOVIĆA - BOL, a ostaje otvorena do 12. listopada 2024.
U hrvatskom standardnom jeziku razlikuju se imenica bol muškog roda i ona ženskog roda. Kad u muškom označava osjet tjelesne patnje i trpljenja, a u ženskom osjećaj duhovne patnje i trpljenja.
Iako prisutna i u Mladenovim najranijim radovima (njegovoj poeziji i eksperimentalnom filmu), on temu boli eksplicitno otvara 1970-ih radom Igra Bol. Na svako od 6 polja bijele kockice rukom ispisuje bol te poziva na sedmominutnu igru s vlastitim strpljenjem i pomirenosti s neizbježnim i jednakim ishodom svakog bacanja kockice. Nastavlja u umjetničkim knjižicama u kojima ispisuje dane u tjednu na stranice ili brojeve koje izjednačava s boli, a taj postupak kruni ''redakcijom'' Oksfordskog rječnika engleskog jezika (Dictionary - Pain, 2003) u kojem na 523 stranica značenje svake riječi prekriva bjelinom te stvara odsustvo kako bi ju zamijenio riječju - pain. Jer kao što Stile i sam kaže - ponavljanjem ne vježbaš samo ponavljati, već i zaboraviti.
Razmišljajući o boli, on je svoje intimno iskustvo boli, tišine, odsustva i samoće vidio u bijeloj boji. Početkom devedesetih, noseći se s posebnim iskustvom zanijemjele boli i nemoći, producira seriju bijelih radova u kojima svakodnevne objekte prekriva bijelom bojom, bojom zidova koja stvari čini nevidljivima unatoč njihovoj prisutnosti. Prostor obljepljuje praznim papirima i stvara odsustvo informacija. Bavi se nulama kojima dodaje i oduzima nule. Ništa multiplicira i dijeli kako bi se opet svelo na svoju esenciju - nematerijalnost, tišinu, bol.
A polazište boli? Temeljni je konflikt ideološki. Jezični. Početak iskustva - kokoš ili jaje, papirili novac, sve počinje s jezikom. Pojam bol si naučio s jezikom, kaže L. Wittgenstein, no ona nije u jeziku. Jezik boli. 4 Isključivost postojanja unutar ograničenog sustava stvara elementaran osjećaj bezizlaznosti i bespomoćnosti. Stile kamen omotava u papir s ispisanim stihom Mandeljštamove pjesme u preplitanju težine i lakoće. Pjesnikovo lakše je kamen podići nego ime ti izgovoriti pomalo podsjeća na onu jezičnu razdiobu te pita koja je nemoć teža - ona koja nam ne omogućava slobodu duha i misli ili ona koja nam sužava slobodu kretanja?
O AUTORU
Mladen Stilinović (rođen u Beogradu 1947. – preminuo u Puli 2016.). Od 1969. do 1977. radio je s eksperimentalnim filmom. Bio je član Grupe šestorice umjetnika u Zagrebu (1975. – 1979.). Vodio je Galeriju PM u Zagrebu (1982. – 1991.). Njegovi radovi uključuju kolaže, fotografije, umjetničke knjige, slike, instalacije, akcije, filmove i video.
Samostalne izložbe:Galerija Nova (Zagreb, 1976.), Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb, 2003.), Galerija ŠKUC (Ljubljana, 2005.), Kunstverein (Graz, 2006.), Platform Garanti (Istanbul, 2007.), Vanabbe Museum (Eindhoven, 2008.), Centar za suvremenu umjetnost (Glasgow, 2008.), Galerija u Taxis Palaisu (Innsbruck, 2008.), Index Gallery (Stockholm, 2009.), VOX (Montreal, 2010.), E-flux (New York, 2010.), Muzej moderne umjetnosti (Varšava, 2010.), Sing!, Muzej Ludwig (Budimpešta, 2011.), Zero for Conduct, Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb, 2012. – 2013.), 1 + 2 =, MuAC (Mexico City, 2015.), On Work, Academia Moderna (Zagreb, 2018.), Smiles, Galerie Martin Janda (Beč, 2019.), Primer 1, 2, 3, Galerie Frank Elbaz (Pariz, 2019.), Mladen Stilinović: Ako nemaju kruha, neka jedu kolače, Hunt Kastner (Prag, 2020.), Mladen Stilinović: Portret umjetnika kao mladića „Filmovi, fotografije i kolaži“ 1973. – 1978. (Bratislava, 2021.), Word Images: Mangelos – Mladen Stilinović, 1MIRA Madrid (Madrid, 2021.), Mladen Stilinović: Crveno – Rozo: Refleksija o boji, Galerija Nova (Zagreb, 2022.), Mladen Stilinović: Jer sam mogao, Galerija Prozori (Zagreb, 2022.), Nezamjenjivi čovjek – Uvjeti kreativnosti u doba AI, Louisiana Museum of Modern Art (Kopenhagen, 2024.), itd.
Grupne izložbe: Biennale de Paris (1977.), Works and Words, De Appel (Amsterdam, 1979.), Sydney Biennale (1992./93.), After the Wall, Moderna Museet (Stockholm, 1999.), Aspekte / Positionen, Muzej moderne umjetnosti SLW (Beč, 1999.), In den Schluchten des Balkan, Kunsthalle Fridericianum (Kassel, 2003.), 50. Bijenale u Veneciji (2003.), Sydney Biennale (2006.), Documenta 12, Kassel (2007.), Istanbul Biennale (2009.), Promises of the Past, Centre Pompidou (Pariz, 2010.), Ostalgia, New Museum of Contemporary Art (New York, 2011.), Carnegie International, Pittsburgh (2013.), Personal Cuts, Carré d’Art Muséee d’Art Contemporain, Nîmes (2014.), 57. Bijenale u Veneciji (2017.), My Sweet Little Lamb (Everything We See Could Also Be Otherwise), The Showroom (London, 2017.), Left Performance Histories, nGbK (Berlin, 2018.), Hello World - Revisions of a Collection: Sites of Sustainability - Pavilions, Manifestos and Crypts, Hamburger Bahnhof (Berlin, 2018.), ... of bread, wine, cars, security and peace, Kunsthalle (Beč, 2020.), Amuse-bouche. The Taste of Art, Museum Tinguely (Basel, 2020.), After the Wall, MoMA (New York, 2020.), Enjoy, MUMOK (Beč, 2021.), How Sleep the Brave, Nest Gallery (Den Haag, 2022.), From Scratch (New York, 2022.), I am only the housekeeper, but I don't know..., Plečnikova hiša (Ljubljana, 2022.), The Act of Seeing that Unfolds, Colección Susana y Ricardo Steinbruch, Museo Reina Sofia (Madrid, 2022.), The Irreplaceable Human – Conditions of Creativity in the Age of AI, Louisiana Museum of Modern Art (Kopenhagen, 2024.), itd.
Podrška: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklada Kultura nova, Grad
Vodnjan, Istarska županija, TZ Vodnjan, Medea vina.
U sklopu Vižula Art Ateljea idući vikend održat će se radionica izrade antičke keramike
Ove godine nam je površina koju crtamo nešto manja, ali svejedno se radi s puno entuzijazma i zabave. Svaki od umjetnika ima potpuno slobodne ruke u kreiranju teme koju predstavlja, tako da niti ja ne znam kako će to na koncu izgledati, veli organizator projekta Eric Derocchi
Bio je to osebujan, autentičan umjetnički program u kojem je ugledni hrvatski književni teoretičar, esejist, pjesnik i prevoditelj, predstavljanje svojih likovnih radova u tehnici kolaža, koji nose i podnaslov „kolaži o predcima“ te donose obiteljsku memoriju, ali i memoriju naših prostora, upotpunio nadahnutim, iznimno zanimljivim izlaganjem i predstavljanjem izbora iz svoje poezije na talijanskom jeziku.
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.