Istraživanje Biljane Borzan pokazalo je kako više od 86 posto građana smatra da će se uvođenje eura iskoristiti za prešutno povećanje cijena, piše portal Poslovni.hr
Informacijska kampanja o uvođenju eura trebala odavno početi
-Građani su zabrinuti oko ulaska Hrvatske u euro zonu, a više od polovice građana ne zna kako će se njihove plaće, krediti i cijene preračunati u euro. Moje istraživanje je pokazalo kako više od 72 posto građana smatra kako je informacijska kampanja o uvođenju eura trebala odavno početi. Ljudi žele znati kako će uvođenje eura utjecati na njihove živote, pogotovo u pogledu rasta cijena, kaže Biljana Borzan.
Stup srama za poduzetnike koji iskorištavaju uvođenje eura za podizanje cijena
-U Sloveniji su se protiv prešutnog povećanja cijena borili tako što su stvorili partnerstvo građana, potrošačkih udruga i države te su dvije godine prije i poslije uvođenja eura kontrolirali cijene pojedinih proizvoda i usluga. Tko je uvođenje eura iskoristio za neopravdano povećanje cijena, taj se našao na crnoj listi odnosno stupu srama. Svaki mjesec je čak 130 tisuća Slovenaca provjeravalo tko je na crnoj listi te je ta metoda dobila i priznanje Europske komisije. Premda više od 83 posto naših građana podržava uvođenje javne crne liste onih koji varaju, naša Vlada je taj prijedlog u novom Zakonu o euru odbila. Nisu ni propisali kazne za neopravdana povećanja cijena, kaže Borzan.
Oznake kao promocija za korektne poduzetnike
U Hrvatskoj, navela je i pozitivan primjer iz Latvije, gdje je Vlada umjesto crne liste uvela oznaku za one koji su se ugovorom obvezali na poštenu konverziju. Na taj način su oni koji rade pošteno bili lakše prepoznati od strane potrošača.
Pixabay
-Naši građani se sada moraju pouzdati da će inspekcije odraditi svoj posao. Premda skoro 84 posto građana smatra kako Vladine mjere protiv inflacije neće dati rezultate ukoliko nema dobrih inspekcijskih kontrola, samo 16 posto građana misli kako tržišna inspekcija dobro radi svoj posao i štiti nas od povećanja cijena, kaže Borzan.
Borzan: Vlada mora krenuti u kampanju informiranja građana
Prema planovima, Hrvatska će ući u eurozonu početkom 2023., a dvojno iskazivanje cijena počet će u rujnu. Borzan je pozvala Vladu na jačanje kontrole kretanja cijena i što prije krene u kampanju informiranja građana.