Politika i društvo

JAVNI NOVAC ZA OSOBNU PROMOCIJU

DALIBOR PAUS: Miletiću nećemo dozvoliti da od Istrijana radi budale SANJA RADOLOVIĆ: Župan je mađioničar!

Slaven Boljun: Tražim nadzor HND-a i Sindikata novinara nad financiranjem lokalnih medija. Šime Martinović: Očito se radi o prikrivenom marketingu. Sve vodi Tulio Demetlika!


 
4 min
Dražen Majić

Slaven Boljun: Tražim nadzor HND-a i Sindikata novinara nad financiranjem lokalnih medija. Šime Martinović: Očito se radi o prikrivenom marketingu. Sve vodi Tulio Demetlika!

Na našu vijest da je Boris Miletić županijskim sredstvima financirao svoju predizbornu kampanju za župana reagirali su i ostali protukandidati. Osim Antona Klimana svi redom osuđuju Miletićevu praksu. Predsjednik IDS-a DAlibor Paus traži hitnu akciju GONG-a i DIP-a.

- Za nas je neprihvatljivo da se sredstva građana koriste za samopromociju. Sad imamo dokaz crno na bijelo da je tome tako i sigurno nećemo dozvoliti Borisu Miletiću da od Istrijana pravi budale. Stoga pozivamo i GONG i DIP da provjere sve ovo što se događa na terenu naše županije po pitanju korištenja javnih resursa za samopromociju. Dovoljan je površan pogled pa da se brzo zaključi da je po broju jumbo plakata ili digitalnih oglasa, promocija Borisa Miletića potpuno nesrazmjerna naspram ostalih kandidata, rekao je Dalibor Paus.

SDP-ova saborska zastupnica i kandidatkinja za županicu Sanja Radolović smatra da ovdje definitivno ima posla za Državno izborno povjernstvo.

- Ako se netko koristi predizbornim financiranjem iz županijskog proračuna to je posao za glavno tijelo u našoj državi koje bi se trebalo baviti nadzorom zakonitošću izborne promidžbe - Državno izborno povjerenstvo. O tome da li netko to radi ili ne, teško je govoriti dok se ne objave barem privremena, a onda i konačna izvješća o financiranju izborne promidžbe kandidata i kandidacijskih listi.  Financijski limiti za financiranje izborne promidžbe u Istarskoj županiji zakonom su definirani i iznose 63 tisuća eura po kandidatu i 63 tisuće eura po listi, a u sve to moraju biti ubrojana i vlastita sredstva i donacije. Bilo u novcu, bilo u vidu primjerice darovanja plakatnog mjesta, kaže Radolović.

- Ono što međutim mogu reći jest da sam primijetila da su plakatna mjesta jednog kandidata za župana preplavila cijelu Istru i pravi je mađioničar kako je to uspio ugurati uz ostale troškove koje svi imamo u kampanji u zakonske limite financiranja izborne promidžbe. Posebice jer sva plakatna mjesta zbog kalendara lijepljenja morate prikazati u potpunosti u izvješću za prvi krug, ništa ne možete rasporediti od tog troška u izvješću za drugi krug, ističe Radolović.

- Primjerice, ja imam 50 billboarda i 6 citylight plakata za cijelu Istru i to mi je “pojelo” trećinu budžeta i za kandidatkinju i za listu. Iskreno, da bi imala pokrivenost kakvu ima taj kandidat trebala bi imati preko 100 plakatnih mjesta, ali da imam toliki broj plakatnih mjesta onda ne bi imala mjesta u zakonski definiranim limitima doslovce niti za zakupiti javnu površinu za štandove na kojima smo skupljali potpise za kandidaturu, a kamoli za bannere na portalima, jinglove na radio postajama itd. Treba međutim reći da je  nadzor nad plakatnim mjestima gotovo u potpunosti nemoguće kontrolirati, jer je dosta tih plakatnih mjesta osim površina koje daju općine i gradovi na privatnim parcelama, ali onda bi se trebale navoditi kao donacije, kaže SDP-ovka.

Za nju su problematični i neki drugi dijelovi Miletićeve kampanje.

-Izuzev plakatnih mjesta, primjećujem da je jedan kandidat u Istri zavladao oglašavanjem na online platformama poput Google oglasa/GoogleAdsa, praktički ne možete otvoriti članak na portalima da Vam ne iskoči njegov oglas, a prema podacima koje bilo tko malo bolje informatički potkovan može provjeriti taj kandidat ima trenutačno 51 oglas, ali mu nigdje kao svima ostalima političkim kandidatima ne piše koliko je na te Google oglase potrošeno, jer nisu navedeni iznosi budući da se njegovi oglasi ne navode kao politički nego se  putem njih promoviraju “uspjesi Istarske županije”. U najmanju ruku jako domišljato i valjda se vodi time da je u politici kao i u ljubavi i ratu sve dopušteno, zaključila je Sanja Radolović.

Slično misli i kandidat za župana stranke Možemo! Slaven Boljun.

- Stara je navika Borisa Miletića i njegove navodno bivše stranke IDS-a istarske šolde trošiti na svoju reklamu. Gledali smo to i prošle četiri godine i deset godina prije toga, u Puli i cijeloj Istri. Miletić, kao pravi IDS-ov kadar, ne može se riješiti starih navika, kako u netransparentnom upravljanju Istarskom županijom u čemu mu je IDS držao većinu, tako i u netransparentnom financiranju svoje kampanje, smatra Boljun.

- Vjerujem da je našim sugrađanima toga dosta. Lokalni mediji su građanima važni i zato se zalažem za uspostavljanje kvalitetnog programa potpora s jasnim kriterijima sufinanciranja, a o tim potporama bi trebalo odlučivati tijelo neovisno od županijske vlasti, sastavljeno od članova HND-a i Sindikata novinara, predlaže Boljun. 

Nezavisni kandidat Šime Martinović vrlo je oštar. Aludira na Miletićev životni stil.

- Što reći, to je kontinuitet njegove životne prakse. On nije sposoban spojiti dvije suvisle rečenice. Očito je da se u prikrivenom marketingu Miletić koristi proračunom Istarske županije. Sve to vodi Tulio Demetlika o čijem smo poštenju svjedočili u slučaju Maslinice, napisao nam je Martinović.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.