Aktualni sat Pulskog gradskog vijeća, na kojem vijećnici postavljaju pitanja, krenuo je odmah s prijeporima.
Obzirom da više nema pozicije i opozicije predsjednica Gradskog vijeća Dušica Radojčić napomenula je da je za ovu sjednicu odlučeno da se stručnim službama unaprijed dostave imena vijećnika koji će postavljati pitanja, proporcionalno tome koliko koja stranka ima vijećnika.
IDS bi po tom kriteriju mogao postaviti, pojasnila je, četiri pitanja, po dva vijećnici iz ostalih klubova (NLFZ, SDP i Možemo) i jedno pitanje vijećnik Milan Rašula s tim da svaki vijećnik ima pravo na jedno pitanje u trajanju od dvije minute.
Kristijan Biteri, vijećnik NLFZ, ustvrdio je da Radojčić ponovo radi protivno Poslovniku o radu Gradskog vijeća.
- Zašto bi IDS imao četiri, a svi ostali po dva pitanja? To nema ni u čemu uporište. Na koji način i temeljem koje logike stranke mogu postaviti isti broj pitanja, a nisu dobile ni približno isti broj glasova. Predsjednice, po kojem ključu oduzimate pravo vijećnicima da postavljaju pitanja, upitao je Biteri.
Kristijan Biteri
Radojčić je odgovorila da su vijećnici IDS-a to predložili, a ostale se stranke složile, kako bi se omogućio nekakav način postavljanja pitanja. Dodala je da omjer možda nije najbolji, ali i naglasila da se radilo o dogovoru i to samo za ovu sjednicu.
- Bila sam uvjerena da je dogovor postignut, ali evo stavit ću ovaj model na glasanje, kazala je Radojčić.
Dušica Radojčić
Milan Rašula kazao je da nije istina kako Poslovnik ne nudi rješenje već je njime propisano da, ako neko pitanje nije uređeno, to mora urediti Gradsko vijeće posebnim aktom.
- Predsjednica je odradila dva sastanka s klubovima, načelno smo se dogovorili i dali suglasnost da se ovo napravi na ovakav način. No, ako ćemo glasati, onda tražim pauzu i neka stručne službe naprave poseban akt o kojem ćemo glasati, zaključio je Rašula.
Milan Rašula
Za riječ se ponovo javio i vijećnik s NLFZ-a:
- Prošli put oduzeli ste mi jedno pitanje, sada ga uopće ne mogu postaviti. Sedam puta sam se prijavio, a sada odjednom ne mogu postaviti niti jedno pitanje, ljutio se vijećnik Biteri dalje.
Radojčić je cijelu situaciju pokušala smiriti dodajući da je mislila kako je dovoljan dogovor među vijećnicima da se problem za ovu sjednicu riješi.
- Vidim da dogovora nema pa ću staviti ovo na glasanje, poručila je Radojčić. No, i HDZ-ov vijećnik Sean Soldatić kazao je kako smatra da moraju imati akt za koji će glasati i kako on ne želi donositi nezakonite odluke.
Sean Soldatić
- Uzmite pauzu, dajte nam taj akt i onda ćemo glasati, poručio je te dodao da su međustranački dogovori bili, ali ništa nije stavljeno na papir nego je sve bilo samo usmeno, poručio je Soldatić.
Radojčić je na kraju pozvala sve da se izjasne glasanjem, kako bi skratili proceduru i upozorila da ne bi bilo fer da sada raspuste Vijeće jer se ne mogu dogovoriti oko toga tko će kojim redom postavljati pitanja.
Na kraju je glasanje i obavljeno i odluka prihvaćena; i to s 12 glasova za, 4 protiv i jednim suzdržanim.
Koliko će Kaštijun biti zatvoren?
Vijećnik IDS-a Daniel Deković upitao je hoće li Kaštijun doista biti dva mjeseca izvan pogona i gdje ćemo tijekom sezone sa smećem, a zanimalo ga je i zašto je Uprava nije odmah objavila informaciju o kvaru?
Odgovorila mu je pročelnica Anja Ademi.
- Uprava je odmah odradila sastanak. Razlog zbog kojeg nije u petak (17. lipnja op.a) poslana informacije jer smo se htjeli okupiti i vidjeti sve činjenice. Pokušavamo dovesti pogon u funkciju. Naručena je nova kabelska staza i kablovi, radimo na popravku. Kaštijun ima mogućnost primati otpad na plohu koja je sanitarna i to se sada događa.
Deković je kazao da mu nije jasno gdje ćemo sa smećem 40 dana dok staza ne dođe, a Ademi je kazala da se pokušavaju dobiti i ponude za druge staze, a kako bi pogon proradio što prije, replicirajući vijećniku IDS-a da grad nije prljav, kao što je to on u svom uvodnom pitanju kazao.
Nema dovoljno vozača autobusa
Dušanko Babić, vijećnik s NLFZ-a, upitao je direktora Pulaprometa Tomislava Josipovića da prokomentira medijske natpise oko manjka vozača te utječe li to na režim prometovanja, napomenuvši da u Štinjan zadnji autobus, po ljetnom režimu, vozi u 19:30 sati.
- Da, u pravu ste. U zadnje vrijeme imamo situaciju da nemamo dovoljan broj vozača da bi se vratili na linije iz 2019. godine. Aktivirali smo se oko pronalaska novih radnika, dojma sam da se do sada samo vikalo da nema vozača. Uprava je ta koja se mora potruditi da ih nađemo i to ćemo i učiniti.
Jedan od problema su sigurno i plaće koje su na predzadnjem mjestu među gradskim firmama. Za sada nemamo mogućnost uvesti nove ljetne linije do Štinjana, Premanture, žao mi je da to nismo u mogućnosti, kazao je Josipović.
Napomenuo je da se, za sada, u autobusima može platiti samo putem gotovine i vozač gubi vrijeme na to kada naplaćuje. Stvara se, kazao je, bespotrabna nervoza i kašnjenje autobusa.
- Poslali smo upit za ugradnju POS sustava kako bi se karte u autobusu mogle kupiti i putem kartica. Nadam se da ćemo to ubrzo i realizirati, kazao je direktor Pulaprometa, napominjući da su oko naplate razgovarali i s Infobipom te očekuju odgovor može li se karta plaćati putem vibera ili neke aplikacije.
- Za sada su nam prioritet vozači, ali neprofitabilne linije moraju sufinancirati i jedinice lokalne samouprave, kazao je dodajući da se nada i skorom povećanju plaća pa će onda biti lakše naći nove radnike, zaključio je Josipović.