Politika i društvo

PRAVILA PREDIZBORNE KAMPANJE

Etičko povjerenstvo donijelo Izborni etički kodeks: Zabranjeno širenje bilo kakve zlonamjerne ili neutemeljene optužbe i iznošenje laži i insinuacija o političkim suparnicima

Stranke i pojedince koji za izborne promidžbe i na izborima postupe suprotno Kodeksu, Etičko povjerenstvo će pozivati da se javno


 
2 min
HINA
foto: Pixabay

Stranke i pojedince koji za izborne promidžbe i na izborima postupe suprotno Kodeksu, Etičko povjerenstvo će pozivati da se javno

Etičko povjerenstvo u izborima zastupnika za Hrvatski sabor donijelo je danas  Izborni etički kodeks u kojem ističe da predizborno nadmetanje treba voditi slobodno, otvoreno, javno i argumentirano, a u suprotstavljanju težiti utemeljenoj i otvorenoj kritici.

Stranke i pojedince koji za izborne promidžbe i na izborima postupe suprotno Kodeksu, Etičko povjerenstvo će pozivati da se javno ispričaju.

Kada je pak riječ o ponašanju izbornih sudionika, Povjerenstvo ističe da je u izbornoj promidžbi i na izborima protivno Kodeksu negiranje hrvatskog sustava slobodnih izbora ili ometanje i sprječavanje potpunog i slobodnog izražavanja volje birača.

Protivno mu je i širenje bilo kakve zlonamjerne ili neutemeljene optužbe protiv bilo kojeg kandidata/kinje, a kojoj je svrha izazivanje sumnje u lojalnost kandidata/tkinje ustavnom poretku i domoljublje.

Isto vrijedi i za iznošenje laži i insinuacija o političkim suparnicima, kao i isticanje njihovih fizičkih, psihičkih i drugih osobina radi njihova omalovažavanja.

Protivno Kodeksu je iznošenje laži i insinuacija o privatnom životu suparnika i članova njihovih obitelji, vrijeđanje i omalovažavanje izbornih sudionika, vrijeđanje i omalovažavanje i bilo koji oblik nasilja nad ženama i muškarcima, upotreba osobnih podataka pribavljenih na nezakoniti način, kao i onih koji su pribavljeni zakonito, ali za druge svrhe, netransparentno i neodgovorno korištenje umjetne inteligencije.

Povjerenstvo naglašava i da je etički neprihvatljivo i protivno najboljim interesima djece njihovo korištenje u predizborne promidžbene svrhe.

Povjerenstvo ističe da birači imaju pravo dobivati u svim sredstvima javnog priopćavanja objektivne informacije o strankama i kandidatima koji pak trebaju imati pravo na jednake uvjete predizbornog natjecanja.

Etičko povjerenstvo navodi i da je Kodeksu protivno u izbornoj promidžbi i na izborima korištenje nenamjenskih sredstava, opreme, potrošnog materijala i prostorija u vlasništvu države, općina, gradova i županija za aktivnosti i namjene izborne promidžbe.

Etičko povjerenstvo Kodeks je donijelo polazeći od najviših vrednota hrvatskog ustavnog poretka, i uz prethodno zatraženo mišljenje parlamentarnih stranaka.

Kodeks stupa na snagu dan nakon objave na mrežnim stranicama DIP-a, dakle u četvrtak.


Nastavite čitati

Poštovani gospodine Plenkoviću, digli ste si plaće, a kada će na dnevni red doći medijske slobode i prava novinara?

Sindikat novinara Hrvatske upozorava i na činjenicu da novinari/ke za svoj odgovorni i društveno važni rad za javno dobro zarađuju u prosjeku svega 1.043 EUR neto. Usto, samo u dva javna medija redovito se obnavljaju kolektivni ugovori, dok u privatnim medijima gotovo  u potpunosti izostaje i socijalni dijalog i zaštita radničkih prava i kolektivni ugovor. Time se medijskim radnicima u RH krši temeljno ljudsko pravo na sindikalno organiziranje i kolektivno pregovaranje iako EU od svih članica traži pokrivenost od 80 posto tržišta rada kolektivnim ugovorima

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.