Koviljka Aškić, predsjednica NO-a Kaštijuna
GRAĐANE ĆE OVO KOŠTATI 3 MILIJUNA KUNA Od sutra otpad s Kaštijuna u Varaždin odvozi tvrtka ' kralja otpada' Petra Pripuza
Otpad će u Varaždin odvoziti po cijeni od 1.780 kuna po toni * "Policom osiguranja je navedena Marišćina, no oni su nam rekli da ne mogu ni sav svoj otpad obraditi. Sigurno moramo otpad voziti u Varaždin, trenutno nemamo drugih opcija. I to bi trebali krenuti već sutra. Do sutra imamo svojih kapaciteta za prihvat. Preko vikenda će se sve početi popravljati, a od srijede bi trebao početi normalan rad Kaštijuna", kazala je Koviljka Aškić
Otpad će u Varaždin odvoziti po cijeni od 1.780 kuna po toni * "Policom osiguranja je navedena Marišćina, no oni su nam rekli da ne mogu ni sav svoj otpad obraditi. Sigurno moramo otpad voziti u Varaždin, trenutno nemamo drugih opcija. I to bi trebali krenuti već sutra. Do sutra imamo svojih kapaciteta za prihvat. Preko vikenda će se sve početi popravljati, a od srijede bi trebao početi normalan rad Kaštijuna", kazala je Koviljka Aškić
Od sutra se otpad s Kaštijuna odvozi u Varaždin, to će koštati tri milijuna kuna, rekla je danas u emsiji Radija Pule Koviljka Aškić, predsjednica Nadzornog odbora tvrtke Kaštijun i donedavna savjetnica za zelene politike gradonačelnika Pule, govoreći o ispadanju cijelog pogona županijskog centra za zbrinjavanje otpadom Kaštijun, čije je cijeli pogon od petka posve izvan upotrebe.
Poskupjet će i odvoz smeća, kazala je Aškić u nastavku emisije.
Na navođenju iznosa štete koji će morati platiti građani insistirala je naša novinarka Danijela Bašić-Palković, koja je također bila gošća emisije posvećene ovoj vrućoj temi, koja svojim ekološkim posljedicama, pa i ponovnim smradom, prijeti uoči aktualne turističke sezone.
"Cijena je 1.780 kuna po toni preuzetog otpada", odgovorila je našoj novinarki Koviljka Aškić.
Koviljka Aškić kazala je da talijanska tvrtka Valtorta, koja je instalirala cijeli sustav, radi na popravku.
- Stvari idu kako treba. Danas očekujemo predstavnika osiguravajućeg društva koji treba vidjeti je li šteta pokreivena policom. Mislim da tu nema spora i da je šteta pokrivena policom, jer to nije nikakav kvar nego puknuće te vodilice. Plastika je pukla. Puknuće ne možete predvidjeti. Vjerojatno je došlo do greške u samom materijalu. Niti na to možete utjecati. Policom je pokriveno i zbrinjavanje otpada koje Kaštijun ne može primiti. Policom je navedena Marišćina, no oni su nam rekli da ne mogu ni sav svoj otpad obraditi. Sigurno moramo otpad odvoziti u Varaždin, trenutno nemamo drugih opcija. I to bi trebali krenuti već sutra. Do sutra imamo svojih kapaciteta za prihvat. Preko vikenda će se sve početi popravljati, a od srijede bi trebao početi normalan rad Kaštijuna, kazala je Aškić.
Naša novinarka podsjetila je da se tvrtka CE-Z-ar (najveće članice C.I.O.S.- grupacije u vlasništvu 'kralja otpada' Petra Pripuza) jedina javila na natječaj za zbrinjavanje viškova otpada, da je natječaj vrijedan šest, a da ova tvrtka traži deset milijuna kuna, i da će sada upravo ova tvrtka odvoziti otpad, o čemu je portal Istra24 u nekoliko navrata pisao.
Koviljka Aškić je tada rekla: "Mi smo javna tvrtka, obveznici javne nabave, imamo vrlo malo vremena za zbrinjavanje viška količiina otpada koji se ne može obraditi. Nemamo što nego aktivirati ugovor, bar na minimalnih 200.000 kuna".
Pitanje tko će konkretno platiti odvoz otpada i posljednje štete nastale na Kaštijunu, zasad nema konkretnog odgovora. Sigurno je da će to u konačnici biti građani, no pitanje je koliko će u tome participirati Grad Pula (51 postotni vlasnik Kaštijuna), Istarska županija (49 posto) ili gradovi i općine po Istri, jer je Kaštijun županijsko odlagalište.
Kazavši da je lokacija Kaštijuna bila 'totalno pogrešna' i da je 'Kaštijun od starta posljedica loših politika i sad sve dolazi na naplatu', Koviljka Aškić je rekla i ovo: "Mi nemamo sustav, nemamo niit jednu sortirnicu, nemamo holding a bez toga ni jednistvenu cijenu u Istri".