Kada vam državno-županijska tvrtka Brijuni rivijera u radijskom eteru zaželi sretne i uspješne blagdane, mogli bi se zapitati jeste li to dobro čuli ili vam se samo učinilo.
Tvrtka koja od svog osnutka, sada već davne 2003. godine, nije realizirala niti jedan strateški cilj, a u zadnjem istupu na HRT-ovoj emisIji Nedjeljom u 2 počasni predsjednik IDS i Ivan Jakovčić komentirao ju je riječima "ta vražja Brijuni rivijera" - troši javna sredstva na vlastitu samopromociju, a odnedavno i na sponzorstvo odabranih sportskih klubova.
U istoj HRT-ovoj emisiji "tata -mata Brijuni rivijere" Ivan Nino Jakovčić priznaje da istoimeni projekt stoji, i da nije ispunio svoju svrhu. Kada to Jakovčić kaže na javnoj televiziji, treba mu vjerovati.
Muzil-jedna od nerealiziranih lokacija Brijuni rivijere Foto: Danijel Bartolić
Umjesto da odgovori na pitanja koja smo im u nekoliko navrata postavili, a tiču se aktualnih planova vezanih uz lokacije koje čekaju investitore i najavljena višemilijunska ulaganja, tvrtka na čelu s HDZ-ovim direktorom Ivicom Butorcem, u blagdanskom štihu kako to i priliči, putem radio valova širi mir i dobro čestitajući građanima božićne i novogodišnje praznike. Nedavno su se odlučili financijski pogurati i jedan malonogometni klub.
Radi se o MNK Stanoinvest Futsal Pula, a to su partnerstvo kao ponosni sponzor reklamirali i putem jumbo plakata na nekoliko lokacija u Puli.
Kao logično pitanje nameće se je li nužno da javna tvrtka koja je nota bene trebala biti ugašena jer svoju funkciju nikad nije ispunila, troši novac na sponzorstva i reklamiranje u pojedinim medijima. Naravno, bez ikakvih javnih poziva ili nedajbože natječaja.
Iako su već davnih dana trebali početi zarađivati od elitnog turizma, cijeli se projekt, a time i zarada, svela na prihode u auto-kampu Pineta u Fažani.
Prema javno dostupnim podacima, Brijuni rivijera je u 2021. godini imala 16 zaposlenih, a prosječna plaća iznosila je 8.762 kuna. Dakako, plaća direktora Butorca koji je nakon pisanja Istre24 izašao iz županijske Skupštine, jer je shvatio da ne može sjediti na dvije stolice, iznosi oko 15 tisuća kuna. Ukupni prihodi Brijuni rivijere lani su bili 8,8 milijuna kuna, dok su 2021. godinu završili s 1,9 milijuna kuna dobiti.
Društvo je osnovano "zbog provođenja razvojnog programa od posebnog državnog interesa", no taj se razvojni program od nedavno sveo na brendiranje u javnosti što je sasvim dovoljan razlog da se pitamo-kako i zašto?
Direktor Brijuni rivijere Ivica Butorac odgovara da su jednokratno sponzorirali prvi nastup jednog pulskog kluba u skupini malonogometne Lige prvaka.
- Pri tome smo kao poduzeće dobili marketinški prostor za oglašavanje u periodu od 22. do 27. studenog 2022, vidljiv, između ostalog, i u televizijskim prijenosima Max Sport kanala koji je signal distribuirao i međunarodnim partnerima, rekao je Butorac.
Temeljem Ugovora o sponzorstvu, Brijuni rivijera isplatila je udruzi građana Futsal Pula 40.000 kuna, u promidžbu u medijima (Radio Maestral, Glas Istre, Regional Express ) uloženo je 22.952 kuna te u jumbo plakate dobavljača Euro-max Croatia uloženo je 3.000, kuna. Navedeni iznosi ne uključuju PDV.
- Brijuni rivijera odlučila je iskoristiti održavanje ove manifestacije u našem gradu te u cjenovno izrazito prihvatljivom, a u dosegu iznimno efektnom modalitetu predstaviti naše poduzeće te istovremeno vratiti dio u našu lokalnu zajednicu, podupirući one koji su zaslužni za jedan europski sportski spektakl u našem gradu koji nesumnjivo rezultira benefitima za cijelu zajednicu, piše u odgovoru Butorac.
Nažalost, prostora za potpitanja direktoru nije bilo, jer već duže ne daje izjave za naš portal.
Ivica Butorac M.ANGELINI
Zanimljivo je da je vlasnik tvrtke Euro-max Croatia ujedno i tajnik MNK Stanoinvest Futsal Pula Goran Mihovilović, koji je ulaskom Brijuni rivijere u sponzorstvo kluba poslovno i profitirao budući da je upravo njegova tvrtka bila zadužena za izradu jumbo plakata.
On pak u tome ne vidi ništa sporno jer, kako kaže, radi se o dvije ili tri tisuće kuna koliko je koštalo printanje i postavljanje plakata. Mihovilović dodaje da je do suradnje došlo nakon kontakta s direktorom Brijuni rivijere Ivicom Butorcem.
- On je rekao da bi se oglašavali na plakatima i budući da su bili sponzori, tako je išlo. Nije tu bilo nikakve zarade i ako je tih tri tisuće kuna moj krimen, onda ne znam što bih rekao, kaže Mihovilović, dodajući da je sponzorstvo za klub bilo jednokratno i novo nisu dogovarali.
- Malonogometni klub se za Ligu prvaka obratio na razne adrese, jer to je bio najvažniji sportski događaj koji se u Puli dogodio u zadnjih 30 godina. U u Brijuni rivijeri se bave tržišnim poslom, i odgovorili su nam da ih zanima sponzorstvo tog važnog sportskog događaja. To nije ništa neuobičajeno, čak štoviše, bilo bi odlično da toga više ima. Liga prvaka je nešto najljepše što se dogodilo, a reklamiranje na jednoj takvoj manifestaciji je privilegija. Ako neka tvrtka sudjeluje na tržištu i ima autokamp, meni je normalno da se ta tvrtka oglašava. Ne ulazim u to kako i što rade, kaže Mihovilović.
Goran Mihovilović Foto: Radio Rojc
Inače, njegova tvrtka Euro-max Croatia koja je radila plakate, primarno je registrirana za nekretnine i građevinarstvo, a od 2011. do 2017. godine bila je u vlasništvu građevinskog poduzetnika Ivice Salvadora. Mihovilovć napominje da se tvrtka bavi samo plakatiranjem.
Kristalno je jasno da direktor Brijuni rivijere Ivica Butorac uz podršku predsjednika istarskog HDZ-a i saborskog zastupnika Antona Klimana, vuče sve konce i odluke donosi samostalno kao da se radi o njegovoj privatnoj firmi, pa tako o sponzorstvu malonogometnog kluba, nije ni tražio suglasnost osnivača.
Potvrđuje to i odgovor Istarske županije kao jednog od suvlasnika tvrtke Brijuni rivijera. U kabinetu župana nisu imali informacije o sponzorskom ugovoru kao ni na koje se vrijeme ugovor odnosi.
Na konkretno pitanje tko je odlučio da se sponzorira taj klub, odnosno je li to bio direktor Brijuni rivijere, nadležno ministarstvo, Istarska županija ili je odluka donesena jednoglasno, iz kabineta župana odgovaraju:
- Poput ostalih tvrtki, trgovačko društvo Brijuni rivijera ima svoju upravu i svoj Nadzorni odbor i samostalno donosi svoje poslovne odluke, kažu u kabinetu.
Ista smo pitanja proslijedili i Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Ni oni ne znaju ništa o sponzorstvu, a čini se, to ih previše niti ne zanima.
- Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja nije nadležno za vaš upit te vas upućujemo da se obratite Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, glasi njihov odgovor.
U drugom ministarstvu s našim upitom igraju ping-pong, pa dobivamo sljedeći odgovor:
- Skladno Zakonu o upravljanju državnom imovinom navedeno društvo (Brijuni rivijera op.a) je u nadležnosti i portfelju Centra za restrukturiranje i prodaju, glasi pak odgovor Ministarstva prostornog uređenja.
Evo što su odgovorili u CERP-u:
- Odluku o sponzorstvu donosi Uprava Društva, a o njoj CERP nije, niti je morao biti obavješten. Isto tako, odluke o donacijama i sponzorstvima su najčešće regulirane internim aktima Društva, odnosno Pravilnikom o donacijama i sponzorstvima. Shodno navedenom, za detaljnije pojašnjenje odredbi Pravilnika te uvjeta i načina dodjele donacija i sponzorstva, upućujemo da se obratite se Upravi Brijuni rivijera, kažu u CERP-u.
Predsjednik Nadzornog odbora Brijuni rivijere Marcel Medak potvrđuje da je na prošlotjednoj sjednici Nadzornog odbora bilo govora o sponzorstvu.
- Direktor nas je izvijestio o određenim promotivnim aktivnostima te da se radi na senzibilizaciji rada tvrtke s obzirom da iduće godine kreće javni međunarodni poziv za lokaciju Hidrobaza koja je najspremnija. Direktor se odlučio na promociju, jer mu je želja tvrtku što više približiti javnosti, pogotovo u kontekstu nedavnog referenduma u Puli, kaže Medak.
Marcel Medak Foto: Pixsell
Dodaje kako građani trebaju biti upoznati s radom tvrtke čija je zadaća lokacije staviti u funkciju na održivi način.
- Dakle, kroz promotivne aktivnosti koje navodite, cilj je bio senzibiliziranje javnosti i lokalne zajednice, kaže predsjednik Nadzornog odbora Marcel Medak. Dodaje da već postoji interes investitora za ulaganje na Hidrobazi te da se javni poziv za tu lokaciju može očekivati tijekom prvog kvartala nadolazeće godine.