republika - dugi
Politika i društvo

NOVA VLAST U PULI RASKRSTILA S MANJGUROM

Kad smrdi riva, zovi Macana. Pušta gradski bazen, zovi Macana! Može i bez ugovora!

U mjesec dana krize s gradskim bazenima - od 29. travnja do 29. svibnja 2019. godine, Manjgura je u Pula Sportu bila angažirana zbog raznih usluga. Uglavnom, trebalo je osmisliti taktiku kojima bi se javnosti poručilo da je s bazenima sve u najboljem redu iako to nije bio slučaj


 
5 min
Danijela Bašić-Palković ⒸFOTO: Manuel Angelini

U mjesec dana krize s gradskim bazenima - od 29. travnja do 29. svibnja 2019. godine, Manjgura je u Pula Sportu bila angažirana zbog raznih usluga. Uglavnom, trebalo je osmisliti taktiku kojima bi se javnosti poručilo da je s bazenima sve u najboljem redu iako to nije bio slučaj

Tvrtka Manjgura Krešimira Macana dugi je niz godina svoje PR usluge naplaćivala iz proračuna Grada Pule. Bila je to omiljena PR agencija bivšeg gradonačelnika i njegovoih suradnika. Kao što je u zadnjem broju objavio Nacional, nakon pada IDS-a u Puli, DORH istražuje sporne ugovore koje je Manjgura sklapala s Gradom Pula.

Suradnja krenula s Miletićem

Grad Pula je s tvrtkom Manjgura d.o.o. imao sklopljene Ugovore o suradnji na poslovima savjetovanja u odnosima s javnošću, a prvi ugovori potpisani su davne 2008. godine, nedugo nakon što vođenje gradske uprave preuzima Boris Miletić.

Ugovori Grada Pule i agencije
Jedan od zadnjih ugovora Manjgure s Gradom Pula sklopljen je pred same lokalne izbore prošle godine.

Naime, Grad Pula je s tvrtkom Manjgura d.o.o. imao sklopljen Ugovor o suradnji na poslovima odnosa s javnošću od 1. ožujka do 31. prosinca 2021. godine, temeljem provedenog postupka javne nabave.

Vrijednost ugovora bila je 165 tisuća kuna bez PDV-a, odnosno 10 mjesečnih naknada po 16.500 kuna. U periodu do izbora, u lokalnim medijima objavljen je niz afirmativnih tekstova o radu tadašnje gradske vlasti.

Dolaskom nove gradske uprave, gradonačelnik Filip Zoričić s Manjgurom sporazumno raskida ugovor zaključno s 31. svibnjem 2021.

Isplatom zadnjeg iznosa za svibanj, prestale su sve obveze Grada Pule prema Manjguri, a tvrtka za odnose s javnošću nije imala nikakvih daljnjih potraživanja zbog prijevremenog raskinutog ugovora.

Od 2008. do 2021. godine, iz gradskog proračuna Manjguri su plaćena 3 milijuna kuna.

No, Manjgurine usluge nije koristio samo Grad, nego i gradska trgovačka društva.

Zanimljivo, usluge te agencije koristilo je i poduzeće Pula Sport, ali bez ikakvog ugovora. Usluga je korištena jednokratno, samo u 2019. godini. Radilo se o iznosu od 9.657 kuna s PDV-om.

Kako nastupati u medijima - zna Manjgura

Tvrtka Manjgura dostavila je ponudu tadašnjem direktoru Ivanu Glušcu, sadašnjem šefu kabineta župana. Poduzeće je trebalo pomoć marketinške agencije baš u vrijeme najvećih problema s gradskim bazenima.

Marketinška agencija pružala je Pula Sportu usluge savjetovanja u odnosima s javnošću i krizno komuniciranje vezano „uz izvanredno zatvaranje gradskih bazena u Puli“.

U mjesec dana krize s gradskim bazenima - od 29. travnja do 29. svibnja 2019. godine, Manjgura je u Pula Sportu bila angažirana zbog raznih usluga. Uglavnom, trebalo je osmisliti taktiku kojima bi se javnosti poručilo da je s bazenima sve u najboljem redu iako to nije bio slučaj.

Novcem poreznih obveznika plaćeno je i „oblikovanje i dorada izjava direktora Pula Sporta Ivana Glušca povodom zatvaranja gradskih bazena“.

Ostale usluge koje su se odrađivale za Pula Sport odnosile su se na: savjetovanje o smjeru komunikacije i ključnim porukama za potrebe izjave direktora Pula Sporta, Ivana Glušca, za Hrvatski radio, savjetovanje oko obavještavanja korisnika bazena o zatvaranju, korekcija i dodatno oblikovanje priopćenja za medije vezano uz ponovno otvaranje gradskih bazena.

U jednom dijelu, Manjgura je osmislila i naslov za medije koji je glasio „Svi gradski bazeni od petka ponovno otvoreni - analizom potvđena ispravnost vode“.

I ostala gradska poduzeća koristila su usluge iste marketinške agencije. Iako se radi o novcu poreznih obveznika, agencija je plaćana kako bi brinula o imidžu gradskih tvrtki i uljepšavala stvarnost.

Planiranje članaka i intervjua

Uglavnom su se ugovori sklapali radi kriznog komuniciranja, raznih komunikacijskih strategija, razvijanja kontakata s medijima, planiranja članaka za objavu, posebnih priloga i intervjua.

Zadaća agencije bila je priprema materijala za objavu vezano uz rad gradskih poduzeća ili direktora.  

U deal s Manjgurom krenuo je 2008. godine i tadašnji direktor Herculanee Igor Stari. Naime, između tog trgovačkog društva i Manjgure sklopljen je ugovor vrijedan 40 tisuća kuna, a odnosio se na razdoblje od siječnja 2008. godine do travnja 2009. godine.

Tako nam je odgovoreno u društvu Herculanea. No, iz izvješća Ministarstva uprave iz 2014. godine koje posjedujemo, vidljivo je da je Herculanea u 2009. godini imala poslovnu suradnju s Manjgurom te je u tu svrhu izdvojeno još 40 tisuća kuna.

U istom izvješću Ministarstva uprave navedeno je da je Herculanea u planu za 2014. godinu na PR agencije planirala potrošiti 50 tisuća kuna, za promidžbu i reklame 150 tisuća kuna, a za oglašavanje u javnim glasilima 50 tisuća kuna.

Ugovor za Herculaneu je, osim nastupa u medijima i kontakta s novinarima, podrazumijevao i planiranje posebnih priloga i intervjua, ali i medijski trening za upravu.

Naravno, sve se to plaćalo novcem građana. Posebno istrenirani direktori, nakon što su prošli edukaciju u Manjguri, imali su više-manje sličnu afirmativnu retoriku u medijskim istupima.

Manjgura se, kao i u slučaju Pula Sporta, po hitnom postupku uključila i kada je poduzeće Pragrande imalo velikih problema zbog nesnosnog smrada kod glavne pulske pošte.

Gradskim poduzećima pomagala PR gencija

Tada je Pragrande Manjguru angažirao radi potrebe kriznog komuniciranja prilikom izgradnje i puštanja u pogon obalnog kolektora, ponajviše zbog širenja neugodnih mirisa na lokaciji glavne pošte.

Naime, Pragrande d.o.o. je od Manjgure ugovorio uslugu savjetovanja na iznos od 15.000 kuna (bez PDV-a). Isto tako, dogovorena je i usluga savjetovanja krizne komunikacije u 2019. godini na temu potencijalnog onečišćenja na uređaju za pročišćavanje Peroj na iznos od 6.121 kuna (bez PDV-a).

Pulska Plinara d.o.o. je u razdoblju od 1. siječnja 2008. godine do 31. prosinca 2012. godine također koristila usluge agencije Manjgura. Za navedene usluge plaćeno je ukupno 128.850 kuna s PDV-om.

Te 2008. godine, gradska Plinara Manjguri je platila 48.800 kuna, 2009. godine 48.000 kuna i 2012. godine 31.250 kuna.

Ni Kaštijun nije odolio

Uslugama Manjgure nije mogao odoljeti ni gradski Vodovod. To je društvo koristilo usluge Manjgura u 2008. i 2009. godini. Radilo se o ukupnom iznosu od 97.600 kuna, a ugovor se odnosio na „usluge na području odnosa s javnošću“.

Gradski autobusni prjevoznik Pulapromet je s Manjgurom imao ugovor 2008. godine vrijedan 40 tisuća kuna, ali i 2009. godine na isti iznos.

Pulaparking je imao poslovnu suradnju 2008. i 2009. godine u ukupnom iznosu od 80 tisuća kuna, navodi se u izvješću tadašnjeg Ministarstva uprave.

Osim ugovora iz rujna 2019. godine, koji je sklopljen tijekom prvog perioda rada Županijskog centra za gospodarenje otpadom, Kaštijun je s Manjgurom sklopio ugovor i 2008. godine u iznosu od 69.900 kuna u vrijeme osnivanja tvrtke Kaštijun. Na temelju ta dva ugovora, Kaštijun je Manjguri isplatio ukupno 114.900 kuna.

Uz Manjguru, omiljena agencija pojedinih gradskih poduzeća bila je i agencija Alphera. Osnivačica i vlasnica te marketinške agencije je snaha bivšeg župana, a danas počasnog predsjednika IDS-a, Ivana Jakovčića. O tome koje su sve institucije i gradska poduzeća koristili agenciju Alphera, uskoro ćemo objaviti u novom nastavku.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.