U prisustvu više od 20 ravnatelja srednjih škola u Istri, danas su u pulskom Coworkingu svečano potpisani ugovori o implementaciji projekta "Institucionalizacija zavičajnosti/zavičajne nastave" u srednje škole u Istri za 2024./2025 godinu.
Istarski župan Boris Miletić tom je prilikom podsjetio na to da je prošle godine obilježena deseta godišnjica uvođenja zavičajne nastave, koju sada provode 94 ustanove, od čega je 25 dječjih vrtića, 46 osnovnih škola i 23 srednjih škola.
- Danas mnogi mladi žive više u virtualnom svijetu, na mobitelima i ponuditi jedan ovakav program znači jako puno. Treba upoznati svoj zavičaj, ali s druge strane i učenici trebaju iskazati kako vide i osjećaju svoj zavičaj. Uvijek treba poštivati i vrednovati drugačije ili drugo, ali jednako tako treba voditi računa o onome to jesmo, što su naša povijest, tradicija i prostor u kojem živimo. Zahvaljujem se vama ravnateljima i svim profesorima koji provode i koji će i dalje provoditi ovaj program, kazao je župan Miletić.
Vladimir Torbica, pročelnik županijskog Odjela za kulturu i zavičajnost kazao je da je ove godine, za ovaj projekt, u županijskom proračunu izdvojeno 176 tisuća eura.
Najavio je da će u ponedjeljak biti objavljen javni poziv za izradu nove zavičajne metodičko-didaktičke igre, podsjetivši da je prošle godine promovirana prva igra "Homo u Hum".
U idućih mjesec dana predstavit će se i jedna već kreirana didaktička igra labinske profesorice hrvatskog jezika i povijesti i diplomirane bibliotekarke Dijane Muškardin, na temu kaštela.

Lijevo Davor Kliman, ravnatelj ŠPUD-a
Tijekom svibnja planirana su tri festivala zavičajnosti: vrtići će pohoditi Kršan, osnovnoškolci će u Veli Vrh, a srednjoškolci u Buje.
U projekt se uključuje i Fakultet odgojnih znanosti pulskog sveučilišta s jednim, za sada, eksperimentalnim projektom.
Obrativši se u ime svih ravnatelja istarskih srednjih škola, Davor Kliman, ravnatelj Škole primijenjenih umjetnosti i dizajna Pula kazao je da bi zavičajna nastava, po njemu, trebala ući u kurikularne, možda i neke druge okvire.
- Bit zavičajne kao i nacionalne nastave je spoznati sebe da bi bolje mogao spoznati druge. Baština Istre je u svakom pogledu velika. Gdjegod zagrebemo, od glazbe, kulture, povijesti, možemo pronaći i valorizirati sve ono što su napravile naše prethodne generacije dok, s druge strane, treba poticati naše učenike da zavole svoj kraj, i da znajući njegovu prošlost, znaju kreirati svoju budućnost, kazao je ravnatelj pulskog ŠPUD-a Davor Kliman.