Politika i društvo

NA TERENU IMA TRIPUT VIŠE JUMBO PLAKATA

PREDIZBORNA ALKEMIJA Sveprisutni Boris Miletić ima triput manje promidžbene troškove od Sanje Radolović

Iako na terenu Miletić ima najviše plakata, u financijskom izvješću prijavio je minimalne troškove. Dok Radolović nema ni eura donacije, Miletić je prijavio 66.000 eura. U oči upada 16.000 eura donacije tvrtke Radnik iz Križevaca koja trenutno gradi dodatak na staračkom domu Alfredo Štiglić. Biznis je vrijedan desetak milijuna eura


 
6 min
Dražen Majić ⒸFOTO: Manuel Angelini

Iako na terenu Miletić ima najviše plakata, u financijskom izvješću prijavio je minimalne troškove. Dok Radolović nema ni eura donacije, Miletić je prijavio 66.000 eura. U oči upada 16.000 eura donacije tvrtke Radnik iz Križevaca koja trenutno gradi dodatak na staračkom domu Alfredo Štiglić. Biznis je vrijedan desetak milijuna eura

Financijska izvješća Borisa Miletića i Sanje Radolović privukla su pažnju zbog ogromnog nesrazmjera potrošenog novca. Prema izvješću ispada da je Sanja Radolović do 8. svibnja, na osobnu izbornu promidžbu potrošila 57.300 eura, a Miletić tek 14.400 eura. U trenutku pisanja ovog teksta prihodi i troškovi ostalih kandidata nisu bili dostupni.

Radolović je najveći dio, 26.300 eura, potrošila na osobne plakate. Miletić oko 5.000 eura.

Kao što smo u nekoliko navrata pisali, jumbo plakati već su nekoliko puta bili predmetom njenih napada na Borisa Miletića. Naime, Miletićevim je plakatima Istra preljepljena uzduž i poprijeko a iz financijskih izvješća ispada da ih Miletić imao pet puta manje od Radolović

Sukladno financijskom izvješću Boris Miletić je dodatnih 23.000 eura potrošio na račun liste koja je inače potpuno peronalizirana, a od tog iznosa na trošak plakata odnosi se nekoliko tisuća eura.

SDP-ova lista dosad je potrošila 40.000 eura. To znači da je odnos ukupnih troškova između SDP-ove i Miletićeve kampanje 97.000 naspram 37.000 eura. Nesrazmjer je i ovdje više no očit.

Za tvrtku iz Križevaca Miletićeva vlast pravi je Eldorado

Zanimljiva je i prihodovna strana. Tako je Miletića sa 16.000 eura financirala tvrtka Radnik iz Križevaca. Pitate se koji je njihov interes da financiraju nezavisnog kandidata za istarskog župana? Posebice kad se zna da je križavačka tvrtka dugogodišnji financijer HDZ-a.

Recimo, nedavno su uložili 50.000 eura u Dragana Primorca. Jedna od poveznica je, naravno, Anton Kliman, Miletićev politički pobratim.

Ipak, u pozadini je naravno biznis. Mirko Habijanac, vlasnik tvrtke Radnik iz Križevaca zna što radi. U Puli je za vrijeme Miletićeva mandata dosta gradio, posebice gradske investicije poput vrtića. Suradnja se nastavila u kad je Miletić prešao u županiju. Radnik trenutno radi na dogradnji staračkog doma Alfred Štiglić, projektu vrijednom desetak milijuna eura.

Sasvim je jasno da je Habijancu itekako stalo do toga da Boris Miletić i dalje bude župan. Deset tisuća eura i nije neki trošak.

Osim Križevčana u Miletića je 10.000 eura investirala i tvrtka Adriatik Kampovi. Tvrtka na nekoliko lokacija posluje u Istri. Skeptici će primijetiti da se kampovima bavi i Miletićeva supruga Lara. Mali je ovo svijet.

Sarkastična Radolović: Čestitam Miletiću što je sve učinio s 14.000 eura

Sanju Radolović i Borisa Miletića upitali smo da komentiraju nesrazmjer promidžbenih troškova.

-Moje izvješće pokazuje realne troškove kampanje jer ih prijavljujem transparentno i sukladno zakonu, bez skrivanja i ‘kreativnog računovodstva’. Ne skrivamo troškove, ne odgađamo prijavu i ne pribjegavamo nikakvim trikovima kako bismo stvorili lažnu sliku skromnosti. Ako je moje izvješće pokazalo veće troškove, to samo znači da ih prijavljujemo točno i u realnom vremenu, bez skrivanja ili odgađanja, objasnila je Radolović.

-Upute o financiranju predizborne promidžbe i zakonski okvir su vrlo jasni, svaki trošak koji je nastao do trenutka podnošenja privremenog izvješća (za čije je podnošenje rok 10.05.), a koji je plaćen (neovisno da li se radi o plaćanju po predračunu ili računu) mora biti unesen u privremeno izvješće, sve protivno tome je jasno kršenje zakonskih odredbi, tvrdi SDP-ovka.

-Što se tiče izvješća gospodina Miletića, neću ulaziti u točnost njegovih podataka — to je posao nadležnih tijela, konkretno Državnog izbornog povjerenstva. Ja bi mu ovom prilikom htjela čestitati ako je s 14.400 eura uspio do 09.05. pokriti troškove svih svojih plakatnih mjesta, bannera na portalima, jinglova na radijima, TV spota, oglašavanja na društvenim mrežama i ostalim digitalnim platformama, budući da se navedeni troškovi moraju avansno platiti kako bi vam se primjerice vrtio banner na portalu ili jingl na radiju, što znači da sve navedeno mora biti u izvješću, ističe Radolović.

Miletić želi izgledati skormno a troši daleko više nego što priznaje

-Uistinu, aktualnom županu i kandidatu Borisu Miletiću ovim putem htjela bi uputiti čestitke na onome što nije uspjelo meni, ja jednostavno znatno manji broj plakatnih mjesta, kao i ostalih troškova nisam uspjela utrpati u 14.400 eura troškova, plus dodatnih 23.000 eura troškova za listu. Stvarno moguće da ima jako uspješan tim neovisnih, pametnih i stručnih ljudi, sarkastično nam je napisala Radolović.

-Pozivam ga da te iste ljude angažira i u županiji pa da ipak nekako pokuša osigurati da se iz županijskog proračuna teškog preko 270 milijuna eura počne plaćati i sufinancirati prijevoz srednjoškolcima, da se u Puli osigura još jedan tim hitne pomoći i otvori zgrada tzv. male hitne kako svi Istrijani i Istrijanke ne bi morali po 10 sati čekati na objedinjenom hitnom bolničkom prijemu, da se osigura sufinanciranje svih domova za starije, budući da primjerice Pazinjani, Labinjani, Umagezi iz svojih proračuna financiraju svoje gradske domove, ali i sve županijske domove, a županija im pritom ne pomaže kako bi cijena domova za starije bila ista kao u županijskima, već su ostavljeni na cjedilu i cijena im doseže i 1.500 eura mjesečno, kaže Sanja Radolović.

Zaključno, smatram da kampanja ne bi smjela biti natjecanje u tome tko će bolje zamagliti pravu sliku prema građanima. Vjerujem da građani Istre prepoznaju razliku između kandidata koji otvoreno stoje iza svakog plakata, svake objave i svakog uloženog eura – i onih koji žele izgledati skromno, a troše daleko više nego što priznaju, zaključila je SDP-ova kandidatkinja za istarsku županicu.

Miletić sam sebi najveći donator

Boris Miletić je bio puno kraći.

-Od ukupno 32 donatora i za Listu i za mene, njih 25 su fizičke osobe i zahvalan sam na svakoj donaciji i svima koji mi pružaju podršku jer vjeruju u moj program. Za razliku od drugih, ne bavim se tuđim kampanjama. U mom izvješću su prikazani svi plaćeni računi. Nisam poslovao s Adriatic Kampovima, zaključio je Miletić.

Na dodatni upit je li poslovao s tvrtkom Radnik iz Križevaca odgovorio je:

-Osobno nisam. Istarska županija je, napisao je župan Miletić.

Tijekom dana iz njegovo stožera objavili su sljedeću zanimljivu informaciju.

-Budući da iz dostavljenog prijevremenog Izvješća o troškovima izborne promidžbe određene stavke nisu vidljive, želimo istaknuti sljedeće: Od ukupno doniranih 66.726 eura, kako od privatnih donatora, tako i od pravnih osoba, župan i nezavisni kandidat za župana Boris Miletić je uplatio 27.920 eura vlastitih sredstava na izbornu promidžbu Liste i sebe kao kandidata.

Dakle u Miletića najviše vjeruje on sam, zatim Radni tvrtka k iz Križevaca. pa Adriatic kampovi. Na četvrtom je mjestu njegov glavni operativac Ivan Glušac koji je u kampanju uložio 3.500 eura.

Sanja Radolović zasad nema nikakvih donacija. Do kraja kampanje kaže da planira uložiti oko 2.000 eura vlasititog novca.


Nastavite čitati

Istra
 

Zavirili smo u Volonterski centar Istra. Maja Erak: "Udruge civilnog društva su, uz novinare, jedini akteri koji osiguravaju da se javne politike dobro provode"

„U Istri imamo puno volonterstva koje nije registrirano zašto imamo one, da tako kažem, iskonske volontere. Recimo Naš San Njihov Osmijeh. Njih ne zanimaju papiri, oni rješavaju probleme i oni odrađuju ogroman i fantastičan posao. Pokrivaju i neke stvari koje bi trebala pokriti država i lokalna zajednica“, kaže predsjednica VCI-ja

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.