Ogorčena Puljanka obratila nam se s pričom kako je poštu poslanu 9. svibnja od Opće bolnice Pula na adresu dobila tek 27. lipnja te zbog toga ostala bez dugo čekanog termina za pregled.
Pismo s terminom pregleda je od pulske bolnice do Tršćanske ulice na Punti putovalo čak 50 dana!
- Radilo se o dva termina za CT koje sam imala zakazano za 23. lipnja. Naravno, nisam ih odradila zbog pošte, budući da je pismo stiglo četiri dana nakon što je termin već prošao, požalila nam se ova Puljanka smatrajući kako je glavni krivac za ovaj propust upravo Hrvatska pošta jer nije normalno da pismo s jednog kraja Pule na drugi putuje gotovo dva mjeseca!
Osim Pule problemi i u okolici
Na upit što s propuštenim terminom veli da joj je bolnica izašla u susret i uskoro zakazala novi termin na čemu im je jako zahvalna, no kako želi upozoriti na ovakve stvari jer ljudi radi neisporučene pošte propuštaju termine za pregled, sudske pozive....odnosno krucijalno važne stvari. Računi koji ne stižu tu su, dodaje, najmanji problem, iako se i radi toga potrošači penaliziraju opomenama i kamatama.
- Ovo nije prvi put da poštar kiksa, ali ovo su mi bili liječničke pretrage, bitne za moje zdravlje, zaključila je ogorčeno.
Problema s dostavom nema samo područje Pule - brojni čitatelji žale nam se zadnjih dana kako smo već ušli u srpanj, a računi za svibanj još uvijek nisu stigli. Posebno velikih problema imaju okolna naselja i mjesta, od Štinjana, preko Šikića, Premanture do Medulina....
Na to je upozorila i Građanska inicijativa Premanture koja je i javno uputila Upravi pošte molbu za intervenciju u svezi dostave pisama, dokumenata i paketa, s naglaskom na dokumente, posebice na račune.
- Živimo u okružju Pule u općini Medulin i naše građanstvo ima ozbiljne prigovore na dostavu pošte. Navodno, poštari dolaze dva puta tjedno i to je dostatno, ali prečesto se događa da važne račune dobijemo u tuđim ormarićima ili izvan rokova plaćanja. To izaziva da organizacije koje redovito šalju račune i očekuju redovito plaćanje, moraju slati opomene pa i prijetnje ovrhama posve nedužnim građanima.
S druge strane, građanima je još gore. Zbog aljkavosti poštara kojima je svejedno u koji ormarić ubacuju važne dokumente ili račune i kada - mogu nastati velike štete i ovrhe.
Neke pritužbe naših građana su znakovite; jedna bolesna i nepokretna umirovljenica kojoj pošta nije dostavila potvrdu o plaćanju dopunskog osiguranja, nakon Hitne pomoći i boravka u bolnici morala je platiti cjelokupni iznos liječenje, navode u svom pismu ljuti Premanturci.
Bilo je, dodaju, i problema građana s kasnom dostavom dokumenata.
Kamate i opomene radi neisporučenih računa
- Imali smo više primjera građana koji su dobivali opomene; ili zbog računa koje su naknadno nađeni u tuđim ormarićima, koji su dostavljeni iza roka plaćanja ili još gore, koji nisu ni dostavljeni, navode u svom otvorenom pismu.
Problemi s poštom nisu od jučer, nekoliko smo puta pisali o njima. Tijekom zime kao da se situacija malo stabilizirala, no sada je ponovo sve - stalo.
Stoga smo za komentar upitali i Hrvatsku poštu.
Na pitanje koji su glavni razlozi za neispostavu pošte na području južne Istre i je li to i dalje nedostatak radnika iz Korporativnih komunikacija Hrvatske pošte navode kako na usporavanje dostave na pojedinim područjima ili lokacijama tijekom ljetnih mjeseci nažalost utječe nekoliko faktora.
- Tijekom ljetnih mjeseci sezonski raste broj pošiljaka i paketa zbog većeg broja turista, dostava na privremene adrese i poreznih rješenja, a nedostatak radne snage u Istri poprilično je izražen zbog konkurencije iz sektora turizma i ugostiteljstva.
Istovremeno novozaposlenim radnicima potreban je određen period prilagodbe zbog disperziranih naselja i velikih udaljenosti između korisnika, odnosno zbog geografskih specifičnosti Istre i šireg područja Pule, navode nam.
Štinjan bez poštara
Na upit koliko u prosjeku dostava kasni jer se mještani, primjerice Štinjana, žale da - iako je već srpanj, račune nisu dobili niti za svibanj - priznaju kako je redovni poštar koji je inače dostavljao na području Štinjana početkom lipnja 'otišao iz sustava' i to se najviše osjetilo u dostavi običnih pismovnih pošiljaka.
Zaposlen je, dodaju, novi kolega koji još uvijek uči rajon i kroz narednih desetak dana očekuju normalizaciju dostave. Uz isprike korisnicima, napominju kako se Paket24, preporučene i službene pošiljke dostavljaju prioritetno.
Kako doznajemo iz odgovora za području Pule i okolice trenutno radi oko 45 poštara, a za potpuno pokrivanje svih sektora potrebno nam je još barem pet radnika.
- Trenutno imamo otvorene natječaje za radno mjesto poštara za opću dostavu na području Barbana, Žminja, Vodnjana i Rovinja te poštara za ekspres dostavu na području Pule i Poreča. Svi uvjeti i detalji kao i upute za prijavu dostupni su na našim internetskim stranicama - https://hrvatska.posta.hr/hr/karijera-u-posti/radna-mjesta.
Strani radnici i dalje rade u Pošti
Na upit što je sa stranim radnicima koji su bili zaposleni i jesu li i oni otišli iz Pošte nam odgovaraju kako je fluktuacija najveća tijekom ljetnog perioda zbog bolje plaćenih sezonskih poslova za koje se manji dio radnika odlučuje.
- No i nedostatak manjeg broja radnika svakako može utjecati na dinamiku dostave zbog spomenutih faktora kao što su geografska specifičnost Istre i značajan rast prometa tijekom ljetnih mjeseci. Strani radnici koji su pristigli i dalje rade, dodaju.
Upitani je li glavni razlog nedostatka radnika visina plaće pojašnjavaju nam kako prosječna mjesečna neto primanja poštara za opću dostavu trenutno iznose 1.166 eura, a poštara za Paket24 dostavu 1.174 eura.
- Napominjemo kako se plaće mogu razlikovati ovisno o minulom radu (godinama staža zaposlenog), uzdržavanim članovima, mjestu prebivališta radnika te o visini varijabilne nagrade za ostvarene rezultate rada i posebnim uvjetima rada svakog pojedinog radnika (rad u smjeni, rad subotom, nedjeljom i sl.).
Uz redovnu plaću radnicima Hrvatske pošte godišnje se isplaćuju i tri jednokratne prigodne nagrade, i to za Uskrs, Božić, i u obliku regresa.
Fokus na životni standard radnika i rast primanja među strateškim su usmjerenjima Hrvatske pošte, pogotovo imajući u vidu inflaciju i rast troškova života.
U skladu s tim Pošta je 2022. povećala plaće operativnim radnicima za 20 posto, 2023. svim radnicima za 25 posto, dok će ove godine operativnim radnicima biti povećane plaće u tri faze za još 20 posto. Time je obuhvaćeno više od 7000 radnika. Operativna radna mjesta, među ostalim, uključuju poštare, dostavljače, vozače, radnike u sortirnici i operatere u poštanskim uredima.
Nagrade za radnike
Kako navode, tvrtka je u proteklim godinama pokrenula brojne inicijative za povećanje životnog standarda radnika, poput varijabilnog nagrađivanja za učinkovitost te povećanja participacije za prijevoz i prehranu, a prošle godine uvedena je i dodatna nagrada za lojalnost od 1200 eura za poštare i vozače.
No plaća, priznaju, nije jedini razlog koji utječe na dostupnost radne snage nego je riječ o širem spektru ekonomskih i društvenih čimbenika koji utječu na raspoloživost radnika u cijeloj regiji.
Na kraju, navoda nam kako ove probleme tijekom ljetnih mjeseci pokušavaju prevazići angažiranjem učenika i studenta na pomoćnim poslovima poput pakiranja, sortiranja i podrške dostavi, a njihov doprinos je izuzetno važan u rasterećenju operativnog tima i omogućava bržu obradu pošiljaka.
- Intenzivno surađujemo s agencijama za zapošljavanje i HZZ-om kako bismo što prije osigurali dolazak stranih radnika, uz osigurani smještaj i onboarding. Organiziramo privremene rotacije radnika iz manje opterećenih dijelova regije kako bismo pomogli područjima u kojima je promet pojačan te kontinuirano pratimo tempo dostave i preraspodjeljujemo kapacitete po potrebi, zaključuju iz Hrvatske pošte.
Pulsku bolnicu upitali smo jesu li razmišljali - budući da poštanske usluge očito nisu na razini - da nalaze i termine za preglede šalju na neki alternativni način.
Kako vele u OB Pula preko Jedinice za centralno naručivanje, narudžbe se vrše osobno na šalteru bolnice ili putem e-maila (kada se upit zaprimi mailom).
- Jedino radilište na kojemu se temini šalju poštom je Radiologija. Termini koji su dodijeljeni tek za nekoliko mjeseci šalju se poštom, a oni u skorijem vremenu javljaju se telefonskim putem baš iz razloga da pacijenti budu pravovremeno obaviješteni o svom terminu.
Primjedbe, oko primanja narudžbe nakon što je termin prošao, često se dobivaju za Nacionalne programe ranog otkrivanja raka debelog crijeva, dojke i slično koje ne upućuje OB Pula, već se oni šalju od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, navode nam.