Tehnomont diže kvalitetu usluge u Marini Veruda
- Da bi poboljšali kvalitetu usluge u marini gradimo novi sanitarni čvor. Nažalost, trebalo nam je četiri godine da dobijemo građevinsku dozvolu, rekla nam je Gordana Deranja.
'Apsurdna je tvrdnja da će se s navedenom zabranom povećati kvaliteta ponude ugostiteljskih objekata kao što bi bilo pogrešno tvrditi i da će se s eventualnom zabranom dostavnih usluga maloprodajnog lanca kioska Tisak povećati kvaliteta usluga Hrvatske pošte' stoji u pismu našeg čitatelja iz Pule
'Apsurdna je tvrdnja da će se s navedenom zabranom povećati kvaliteta ponude ugostiteljskih objekata kao što bi bilo pogrešno tvrditi i da će se s eventualnom zabranom dostavnih usluga maloprodajnog lanca kioska Tisak povećati kvaliteta usluga Hrvatske pošte' stoji u pismu našeg čitatelja iz Pule
Nakon što smo objavili nekoliko članaka na temu nedavno donesene odluke kojom se na kioscima zabranjuje prodaja pića, kave i postavljanje hladnjaka, u redakciju nam se javio čitatelj iz Pule, Andrea Joksić, diplomirani ekonomist, koji je analizirao tržišnu međuovisnost kioska i ugostitelja s naglaskom na apsurdnost donošenja ovakve odluke.
Prenosimo dijelove Andreinog pisma:
Tržišnim zabranama do slobodnog tržišta
Nedavna odluka o zabrani prodaje pića i kave u sklopu lokacija kioska na prostoru Grada Pule, a sve zbog, kako navode iz pulske gradske uprave, ugroženosti poslovanja ugostiteljskih objekata u čvrstim građevinama, novi je pokušaj regulacije tržišta na lokalnoj razini, čime će se umjetno smanjiti konkurencija i otežati natjecanje tržišnih aktera.
Naime, upravo je pojava automata za pića i kave doprinijela porastu tržišnog natjecanja koje je služilo kao poticatelj njegove kvalitete. Suočeni s novom tržišnom konkurencijom ugostitelji su, u nemogućnosti da se cjenovno natječu, bili prisiljeni povećati kvalitetu svoje ponude. Današnji potrošač zalazi u ugostiteljske objekte isključivo motiviran njihovom kvalitetnom ponudom proizvoda, u ovom slučaju kave, i ambijentalnog ugođaja.
S druge strane konzument pića i kave iz automata motiviran je njihovom lakom dostupnošću i brzinom usluge. To ukazuje da cijena nije presudna odnosno glavni motiv u potrošačevom izboru. O tome govori i ekonomist Richard Thaler, u svom radu iz 1985. godine „Pivo na plaži“ (“Beer on the Beach”). Po njemu su ljudi skloni plaćati različite svote za isti proizvod ovisno o tome tko im ga prodaje pa je ustanovio da će žedni turist platiti $2,65 ako mu pivo donesu iz prestižnog hotela, ali samo $1,50 ako mu ga donesu s kioska.
Apsurdna je tvrdnja da će se s navedenom zabranom povećati kvaliteta ponude ugostiteljskih objekata kao što bi bilo pogrešno tvrditi i da će se s eventualnom zabranom dostavnih usluga maloprodajnog lanca kioska Tisak povećati kvaliteta usluga Hrvatske pošte. Ukoliko bi i druge lokalne sredine primijenile pulski koncept zabrane, tada bi se vjerojatno u navedenom maloprodajnom lancu kioska poslovanje počelo gasiti zbog značajnog pada prometa, a rezultat bi bio rast cijena poštanskih usluga u nedostatku tržišnog natjecatelja.
Teško je vjerovati da će se navedenom zabranom koja će obuhvatiti kioske na prostoru Grada Pule značajno povećati promet ugostiteljskih objekata. To bi se jedino moglo dogoditi kada bi se takva zabrana odnosila na sve automate na javnim pulskim prostorima. Ukidanjem automata za pića i kave u svim gradskim firmama i zgradama pulske gradske uprave sigurno bi imalo utjecaja na povećanje prometa pulskih ugostitelja.
Ali takva odluka bi se onda vjerojatno odrazila na pad kvalitete usluge i na rast cijena kava ugostiteljskih objekata jer se cijene u tržišnim ekonomijama formiraju prema odnosu ponude i potražnje. Također, u takvim okolnostima vjerojatno bi zaposlenici u gradskim firmama i pulskoj gradskoj upravi, naviknuti na usluge automata za pića i kave, postali manje efikasni.
Miješanje lokalne vlasti u tržišne odnose imat će i negativnu posljedicu za turističku ponudu tijekom ljetne sezone. Sasvim su izvjesne nepotrebne gužve u pulskim samoposlugama u centru grada kada grupe turista požele „ugasiti žeđ“ napitkom (voda, sok…) ili nadoplatiti račun teleoperaterima, a u situaciji eventualnog pogoršanja epidemiološke situacije i novog, opasnijeg virusnog soja Covid-19, došlo bi i do drastičnog porasta zaraženih i teško oboljelih.
Takav bi scenarij rezultirao otkazivanjem turističkih aranžmana i smanjenom posjetom inozemnih gostiju, a ujedno i manjim prihodima u gradskoj blagajni. Hrvatski politički mainstream u brojnim situacijama i nepotrebnim regulacijama pokazuje duboko nerazumijevanje osnovne lekcije Adama Smitha i njegove ideje „nevidljive ruke“ koja kanalizira sebične interese privatnih pojedinaca u društveno poželjne ishode. A kada se država umiješa u tržišnu razmjenu, svi tržišni akteri pretvaraju se u gubitnike.
Andrea Joksić, dipl. oec.
Ovim putem pozivamo sve naše čitatelje da nam se jave sa svojim saznanjima i analizama o ovoj, ali i drugim aktualnim temama.
- Da bi poboljšali kvalitetu usluge u marini gradimo novi sanitarni čvor. Nažalost, trebalo nam je četiri godine da dobijemo građevinsku dozvolu, rekla nam je Gordana Deranja.
Koncert počinje u 18 sati i ulaz je slobodan za sve posjetitelje
Posjete hospitaliziranim pacijentima se ograničavaju, djelatnicima preporučeno nošenje maske
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.