Politika i društvo

GRADSKO VIJEĆE GRADA PULE

STROGI CENTAR PULE ČEKAJU PROMJENE U REGULACIJI PROMETA Jedan glas presudio, Možemo podržao prijedlog Nezavisne liste Filipa Zoričića

Sa svega šest za i 14 suzdržanih nije izglasana ključna osma točka Odluke o reguliranju prometa i opskrbe u pješačkim zonama te zaustavljanju i parkiranju vozila radi opskrbe na području Pule (u raspravi je iznijet podatak da jedno naručeno električno vozilo košta 360 tisuća kuna)


 
5 min
Matea Čelebija Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini

Sa svega šest za i 14 suzdržanih nije izglasana ključna osma točka Odluke o reguliranju prometa i opskrbe u pješačkim zonama te zaustavljanju i parkiranju vozila radi opskrbe na području Pule (u raspravi je iznijet podatak da jedno naručeno električno vozilo košta 360 tisuća kuna)

S jedanaest glasova 'za' (NLFZ, Možemo! i SDP-a i Milan Rašula) te s deset suzdržanih (IDS, HDZ) usvojena je Odluka o uređenju prometa na području grada Pule, a koja se tiče dostave u starogradskoj jezgri u koju više neće moći ulaziti kamioni i dostavna vozila, već samo električna vozila.

Izglasavanje te točke bilo je relativno iznenađenje jer je nekoliko trenutaka ranije gradonačelnik Filip Zoričić, nakon očekivano duge rasprave o prometovanju u središtu grada i načinima opskrbe ugositelja i trgovaca, kazao da će "odluka po svemu sudeći, vjerojatno večeras pasti jer je to samo nastavak kočenja razvoja grada i da će, kada se ljudi preko ljeta budu žalili na promet, opet gradonačelnik biti kriv".

- Sve su to političke igre. Članovi mjesnog odbora Stari grad od 2014. godine moli gradsku vlast da se ovim odlukama očuva i spasi starogradska jezgre, kazao je netom prije izglašavanja Odluke.

Nešto kasnije, sa svega šest za i 14 suzdržanih nije izglasana ključna osma točka Odluke o reguliranju prometa i opskrbe u pješačkim zonama te zaustavljanju i parkiranju vozila radi opskrbe na području Pule (u raspravi je iznijet podatak da jedno naručeno električno vozilo košta 360 tisuća kuna).

Rašula zbunio vijećnike

Milan Rašula, inače pravnik po struci, u raspravi u idućoj, sedmoj točki, koja se tiče obavljanja komunalnih djelatnosti na području Pule, otvorio je Pandorinu kutiju, upitom o potrebi javnog savjetovanja prilikom donošenja odluka o regulaciji prometa.

Prilično je zatekao sve ostale političke opcije u vijeću ukazivanjem da naredna točka reda, a koja je opći akt, prema Zakonu o pravu na pristup informacijama predviđa savjetovanje s javnošću.

Time je unaprijed ukazao na moguću nezakonitost usvajanja ovih točaka jer bi, potegne li netko tužbu, Visoki upravni sud mogao poništiti.

Vijećnici jednostavno nisu znali što raditi pa su zatražili trominutnu pauzu nakon čega je akt većinski prihvaćen, izuzev suzdržanih vijećnika HDZ-a i Milana Rašule.

Nakon što je prije dva tjedna i službeno predstavljen plan prema kojemu bi od početka srpnja trebala započeti regulacija prometa kojom bi se zatvorio uži centar grada, automobili i dostavna vozila parkirala bi se na obližnjim velikim parkiralištima uključujući Mandrač i Marsovo polje te dalje električnim vozilima dostavljali namirnice u centar grada.

Ovom odlukom, između ostalog, definirani su detalji dostave hrane u sami centar grada, uključujući i Ulicu Sergijevaca, i iako se nekolicina ugostitelja bunila protiv te odluke smatrajući da im je time otežana dostava namirnica u restorane, Kristijan Biteri kazao je da je ovo odluka kojoj se stranari Mjesnog odbora Stari grad godinama nadaju.

Ipak, IDS je bio složan – neće podržati ovu Odluku, a da je razlog tomu nekoliko točaka u kojima se nalaze određeni rizici koji se mogu dogoditi za vrijeme pretovara hrane.

Elena Puh Belci kazala je da će IDS gasati protiv ove Odluke zato što smatraju da je krivo vrijeme za donošenje ovakvih odluka, koji su, prema njima, zakonski upitne.

- Ovaj sustav neće ponuditi nikakvo rješenje, već će stvoriti određene probleme. Također, nitko nije uvažio stručna mišljenja, ali i mišljenja obrtnika i ugostitelja kojima će, kako kažu, ova odluka otežati poslovanje, kazala je te dodala:

- Ova se odluka donosi na samom početku turističke sezone. Kasni se minimalno tri do četiri mjeseca, i trebalo se krenuti od regulacije prometa užeg prema širem području, kazala je Puh Belci. Pravilnik nije usklađen sa sustavom HACCP-a, u kojemu je najviše prekršen dio dostave hrane. Prvenstveno je trebalo poduzeti sve kako bi se higijena i opskrba hrane osigurala. Naime, HACCP nalaže kontroliran pretovar hrane uz većih prijevoznih sredstava u manje. Marsovo polje 2, koje je navedeno kao jedna od lokacija na kojoj će se vršiti pretovar robe, nema nadstrešnice, što se krši s pravilima HACCP sustava, a hrana mora biti zaštićena od svih vanjskih utjecaja i ne smije se prevoziti zajedno s raznim sredstvima ili odjećom. Ona također zahtjeva podešavanje temperatura, posebice za hladna i zaleđena jela. Točke ove Odluke su brzinski i površno napravljene i želimo njezin ispravak, zaključila je.

Kristijan Biteri u podužem se govoru osvrnuo na brojne kritike koje je Puh Belci iznijela prema nekoliko točaka Odluke, kazavši da su kamioni u Starom gradu opasni te da su stanare nekoliko puta zadesili nemili događaji stradanja od tih kamiona.

- Ova odluka je dugogodišnja potreba cijelog mjesnog odbora Stari grad i žao nam je što ranije nije donesena. Devet godina sam bio u mjesnom odboru, tražili smo regulaciju promjena godinama i sada je to napokon pred svojim ostvarenjem. Smetala bi nam buka i ispušni plinovi od kamiona za dostavu, kazao je.

Također se osvrnuo na nekoliko nesretnih događaja kada su kamioni za dostavu udarili dijete, staricu i još jednog čovjeka, ali i uništili nebrojene plakate i stalke ispred ugostiteljskih objekata. Naglasio je da je ključni vremenski period dostave onaj jutarnji, u 8.30 kada najviše ljudi, a posebno djece, cirkulira ovim dijelom.

IDS-ov Daniel Deković nije se složio s Biterijem, naglasivši da i on sam dolazi iz ugostiteljske branše i da mu se jako puno kolega žalio zbog prijedloga nove odluke. Također, osvrnuo se na razbijene tende, koje je prethodno spomenuo Biteri, kazavši mu da, kad su već kod tendi, da bi one trebale biti malo uvućene i približene objektima, a ne nasumično postavljane i proširene.

SDP-ov Igor Belas djelomično se složio s IDS-ovim argumentima kazavši se da je Odluka zakasnila minimalno mjesec dana i da će se, ako bude usvojena, sve rješavati u hodu. Dodao je da ovaj problem ide na dušu drugima, aludirajući na bivšu vlast, jer se oteže godinama. Prema njegovim riječima, SDP podržava inicijativu, ali smatraju da se pojedini dijelovi Odluke trebaju podrobnije realizirati.

Miha Paus i ostatak Možemo! podržavaju uvođenje promjena i regulaciju prometa u centru Pule, a predložio je da dijelovi odluke budu svojevrsni pilot projekti nakon završetka sezone, kako bi se vidjelo njihovo stvarno funkcioniranje.

- Odluka je dobra i stručno napravljena, a Marsovo polje je samo jedan mali detalj, kazao je pročelnik Robert Stemberger o dostavi u starogradskoj jezgri.


Nastavite čitati

Pula
 

ORA I DOCUMENTI SONO ORIGINALI E LE FOTO PIÙ GRANDI: Inaugurato oggi il nuovo allestimento della Sala memoriale di Antonio Smareglia

A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia

Pula
 

SAD SU DOKUMENTI ORIGINALNI I FOTOGRAFIJE VEĆE: Otvoren novi stalni postav Spomen-sobe skladatelja Antonija Smareglie

Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.