Nakon puštanja u promet nove cijevi tunela Učka, sav promet će biti preusmjeren kroz nju kako bi se obnovila stara tunelska cijev.
Radovi na obnovi stare cijevi tunela trebali bi trajati oko pola godine, nakon čega će obje tunelske cijevi biti otvorene za promet.
- Stara tunelska cijev, izgrađena 1981. godine, mora se prilagoditi svim današnjim sigurnosnim propisima i direktivama Europske unije. Potrebno je do kraja probiti još tri poprečna prijelaza za vozila, što se nije moglo izvesti dok promet teče postojećom tunelskom cijevi. Ti su prolazi najvećim dijelom već izgrađeni, samo je preostalo njihovo spajanje sa starom cijevi tunela, istaknuo je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja prometom i sigurnošću na Istarskom ipsilonu.
Paralelno s radovima na Tunelu, započeli su radovi na dionici autoceste dugoj 10 kilometara, od Učke prema Matuljima, uključujući dupliranje mosta Mirna i vijadukta Limska draga. Planirani završetak radova je listopad 2026., nakon čega će se Istarski ipsilon u Matuljima spojiti na mrežu autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta te u cijelosti biti uključen u ostatak autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.
Istra će biti povezana sa Zagrebom u punom profilu autoceste, što će omogućiti vožnju od Pule do Zagreba u trajanju od dva i pol sata.