Talijanska tvrtka Micoperi iz Ravenne, koja je prije nekoliko mjeseci iskazala interes za kupnju pulskog brodogradilišta Uljanik, odlučila je u njega smjestiti svoja dva radna broda koja trenutno rade na velikom projektu gradnje FSRU terminala u Jadranskom moru, blizu spomenutog talijanskog grada, piše Jutarnji list
Riječ je o vrsti LNG terminala, tzv. plutajućeg terminala, koji se sastoji od posebnog broda usidrenog pokraj luke u kojem se prirodni plin ukapljuje i ponovno pretvara u plinovito stanje. Ogroman je to energetski projekt tvrtke Snap Rete Gas, vlasnika plinske mreže u Italiji, vrijedan više od milijardu eura, u koji je uključeno oko 1200 ljudi i koji će biti dovršen do početka iduće godine. Nastao je kao plod energetske krize zbog rata u Ukrajini, a njime Italija želi prebroditi energetsku ovisnost.
Micoperi, koji diljem svijeta zapošljava oko 1500 djelatnika, u taj je posao ušao s tvrtkama Rosetti Marino i Saipem, a Pula mu je trenutno baza za pristanak brodova i njihovu pripremu za projekt koja zahtijeva preinake na brodu. Jedan brod već je otišao iz Pule u Ravennu i služi za transport tereta, a drugi je radni brod koji će raditi na postrojenju i trenutno u Puli.
Dopredsjednik Uprave ove tvrtke Claudio Bartolotti kaže nam prilikom obilaska broda da se Micoperi odlučio za Pulu zbog odlične pozicije i jer ima svu za njih potrebnu infrastrukturu. A i nadaju se dubljoj suradnji s Uljanikom na ovom poslu u Ravenni, ali i drugima. Naime, ova se tvrtka javila i na Inin tender za gradnju novih platformi u Jadranu, a plan im je i više se uključiti u sektor obnovljivih izvora energije poput vjetroelektrana.
- Dosad nismo radili s Uljanikom, ali smo, naravno, znali za brodogradilište. Javili smo se na tender hrvatske Vlade kada je tražila nove investitore i tada smo posjetili brodogradilište i rekli da tražimo mjesto za naše brodove koji ne mogu biti u komercijalnim lukama zbog svoje veličine, ali i svih pripremnih radova. Jer za svaki projekt na kojem radimo moramo pripremiti brod i napraviti na njemu neke preinake. Komercijalne luke za to imaju stvarno ograničene uvjete. Ovdje smo dobili prostor, opremu i ljude koji na tome rade. Ako budemo uključeni u gradnju platformi za Inu, i tu vidimo dodatan posao za Uljanik - rekao nam je Bartolotti.
Dodao je i da je to razlog zbog kojeg je prvi put u Pulu doveo njihov novi brod u floti - Yudin koji je 1985. sagrađen u Finskoj. On će služiti za instalaciju FSRU-a u Ravenni, a trenutno se u brodogradilištu priprema za taj posao.
Micoperi ga je kupio prije nekoliko mjeseci, a na njemu u punoj zaposlenosti radi od 200 do 300 ljudi. Baš taj brod sagrađen je za industriju plina i nafte, ali posljednjih deset godina korišten je na instalaciji vjetroelektrana u Sjevernom moru. Time bi se Micoperi htio baviti u budućnosti, piše Jutarnji list
- Brod smo preuzeli u Singapuru, bio je na suhom doku u Omanu i idući tjedan kreće s prvim poslom za našu tvrtku. Radit će na toj platformi od idućeg tjedna pa sve do kraja godine. Već sada tražimo druge projekte za brod, primjerice u Kongu, gdje već radimo s drugim brodovima. S ovim brodom instalirat ćemo stupove od 400 tona, a dosad smo instalirali 10.000 tona čelika za ovo postrojenje. Ovaj je brod specijaliziran za dizanje tereta i ima kapacitet 2500 tona - ističe naš sugovornik.
S Uljanikom žele i dalje surađivati jer im je u neposrednoj blizini, a i dalje su zainteresirani za ulaganje u brodogradilište ako država ponovno bude tražila strateškog partnera ili novog vlasnika.
Po tom smo se pitanju sastali s predstavnicima hrvatskog ministarstva gospodarstva prije izbora. Sada čekamo što će se dalje događati dalje. No, i dalje smo zainteresirani za ulaganje u Uljanik i želimo o tome razgovarati s hrvatskom državom. Imamo velike planove i zamisli oko Uljanika. Iako dosad nismo bili u brodograđevnoj djelatnosti, ako bismo ulagali u Uljanik, vidimo mogućnost da uđemo i u taj sektor te da u Puli gradimo manje specijalizirane luksuzne putničke brodove. Jer Uljanik je veliko brodogradilište gdje možete razviti nekoliko različitih djelatnosti - nastavlja. Brodogradnja bi za njih bila nova djelatnost, iako nisu skroz novi u tome. Naime, za svaki brod rade preinake, u što su uključena brodogradilišta. U Hrvatskoj su dosad surađivali s brodogradilištem Viktor Lenac.
A u njihovoj ponudi za kupnju Uljanika stajalo je da bi se u slučaju kupnje cjelokupno područje Uljanika namijenjeno brodogradnji moralo u potpunosti obnoviti i prenamijeniti ili djelomično prenamijeniti s obzirom na to da brodogradnja više ne može predstavljati "glavnu" djelatnost zemljopisnog područja na kojem Uljanik ima sjedište.
"Cijelo koncesijsko područje trebalo bi se prilagodili novim i inovativnim uslugama kao što su održavanje specijaliziranih offshore plovila i opreme Micoperi grupe i offshore izvođača trećih strana, zatim izrada i utovar modula, konstrukcija, klizača za naftu i plin za industriju na kopnu, kao što su rafinerije, elektrane i plinska postrojenja, ili na pučini, kao što su platforme, podmorske strukture i ostalo", navela je ova ravenska tvrtka u svojem pismu namjere. Osim toga, u Puli vide mogućnost za otvaranje logističkog središta za industriju zelene energije na moru.
No, prije toga, naveli su, žele imati jasan uvid u dubioze Uljanika i želje države. Tražili su mogućnost dubinske analize Uljanika od tri do šest mjeseci. U slučaju pozitivnog ishoda te analize, traže isključenje svih obveza iz doprinosa novom poduzeću i odgovornosti koje su već akumulirane ili su u tijeku akumulacije, dovršetak poslova za koje smatraju da su isplativi, ulaganje u novo društvo u iznosu koji je njima prihvatljiv te dobivanje koncesija i njihovo produljivanje. Isto tako, što se tiče radnika, žele imati mogućnost sklapanja sindikalnog ugovora bez prava žalbe, a specijalizirane bi radnike angažirali i na svojim drugim projektima diljem svijeta, piše Jutarnji list
Micoperi je tvrtka koja radi na offshore platformama i svim offshore poslovima iznad i ispod vode u sektoru nafte i plina diljem svijeta.
- Naša se flota trenutno širi. Imamo 25 brodova, a trenutno radimo na projektima u zapadnoj Africi, Meksiku, Italiji i sjevernoj Africi. Riječ je o kompaniji koja ima tradiciju dugu 75 godina, a moja ju je obitelj kupila 1996. godine. Imali smo veliku ekspanziju prije energetske krize s plinom i naftom prije koronakrize. Sada se posao ponovno zahuktava - zaključio je Bartolotti.