Politika i društvo

ISTRAŽIVANJE DZNAP-a

Trećini hrvatskih novinara ideološka orijentacija nakladnika je prepreka za rad

Čak 86 posto novinara uočava pristranost svojih novina prema političarima i moćnicima i 76 posto ih ima problem s tim, a više od polovine novinara (52 posto) otkriva kako - prkose uređivačkoj politici svojih novina, ističe se u istraživanju koje je proveo novinar i kolumnist 24 sata Tomislav Klauški, a financirao DZNAP


 
2 min
HINA
Pixabay

Čak 86 posto novinara uočava pristranost svojih novina prema političarima i moćnicima i 76 posto ih ima problem s tim, a više od polovine novinara (52 posto) otkriva kako - prkose uređivačkoj politici svojih novina, ističe se u istraživanju koje je proveo novinar i kolumnist 24 sata Tomislav Klauški, a financirao DZNAP

Čak 62 posto novinara izjašnjava se da je ideološka orijentacija novina u kojima rade suprotna njihovoj, a 33 posto ih upozorava da je to, uz odnos prema političkim i utjecajnim akterima, prepreka za njihov rad, otkriva istraživanje Društva za zaštitu novinarskih i autorskih prava (DZNAP).

Osim toga, čak 86 posto novinara uočava pristranost svojih novina prema političarima i moćnicima i 76 posto ih ima problem s tim, a više od polovine novinara (52 posto) otkriva kako - prkose uređivačkoj politici svojih novina, ističe se u istraživanju koje je proveo novinar i kolumnist 24 sata Tomislav Klauški, a financirao DZNAP.

Anonimizirano istraživanje obuhvaćalo je dubinske intervjue s 21 novinarom iz unutarnjopolitičkih rubrika pet glavnih dnevnih listova (Jutarnji list, Večernji list, Novi list, Slobodna Dalmacija i 24 sata).

"Iz odgovora novinara može se u velikom dijelu primijetiti razočaranje i njihova frustracija promjenom uređivačke politike iniciranom promjenama vlasničke strukture, kao i izraženo nezadovoljstvo činjenicom da redakcije često podilaze komercijalnim interesima, stavljajući ideologiju u drugi plan. Ta promjena često se povezuje s naglašenom pristranošću prema vlasti, a pri tome se uglavnom misli na HDZ.'', kazao je Klauški.

Dodao je i kako je za neke novine, profit postao njihova ideologija te da zabrinjavajuće zvuče ocjene dijela novinara kako uređivačka politika više nije uopće prepoznatljiva te da novine uopće nisu ideološki profilirane, već se njihova politika svodi na "besprizorno udvaraštvo svima koji imaju moć".

''To je nešto nad čime se moraju zamisliti vlasnici i urednici novina", zaključio je Klauški.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.