Politika i društvo

PRIOPĆENJE EUROZASTUPNIKA IZ ISTRE

VALTER FLEGO: Istru ćemo konačno prometno povezati sa Slovenijom i Italijom, cestom i željeznicom

Na Odboru za promet i turizam s 44 glasa od ukupno 45 danas su usvojeni svi prometni prijedlozi koje je istarski europarlamentarac predao u studenom prošle godine, uz podršku svih hrvatskih zastupnica i zastupnika, kao i talijanskih i slovenskih kolega iz njegove političke grupacije Renew Europe * Željeznički spoj Pula-Buzet-Divača-Trst bit će prvi međunarodni pravac koji će željeznički spojiti Istru sa zapadom i otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske


 
4 min
Istra24

Na Odboru za promet i turizam s 44 glasa od ukupno 45 danas su usvojeni svi prometni prijedlozi koje je istarski europarlamentarac predao u studenom prošle godine, uz podršku svih hrvatskih zastupnica i zastupnika, kao i talijanskih i slovenskih kolega iz njegove političke grupacije Renew Europe * Željeznički spoj Pula-Buzet-Divača-Trst bit će prvi međunarodni pravac koji će željeznički spojiti Istru sa zapadom i otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske

Nakon danas usvojenih prijedloga zastupnika u Europskom parlamentu Vlatera Flega (IDS) u Odboru za promet, kojima se želi postići bolja povezanost Istre s ostatkom kontinenta, izdano je priopćenje koje prenosimo u cijelosti

Uspjeli smo! Istru ćemo konačno prometno povezati sa Slovenijom i Italijom, cestom i željeznicom. Spojili smo Istarski ipsilon na slovenske autoceste, a željeznicom smo povezali Pulu i Trst, preko Slovenije. Nakon 30 godina to je prvi pravi korak k revitalizaciji željezničkog prometa na poluotoku“, istaknuo je zastupnik IDS-a Valter Flego nakon današnjeg glasovanja o njegovim prijedlozima na Odboru za promet i usvajanja ključnih odluka za istarske i hrvatske željeznice i ceste. 

Naime, na Odboru za promet i turizam s 44 glasa od ukupno 45 danas su usvojeni svi  prometni prijedlozi koje je istarski europarlamentarac predao u studenom prošle godine, uz podršku svih hrvatskih zastupnica i zastupnika, kao i talijanskih i slovenskih kolega iz njegove političke grupacije Renew Europe.

- Željeznički spoj Pula-Buzet-Divača-Trst bit će prvi međunarodni pravac koji će željeznički spojiti Istru sa zapadom i otvoriti mogućnost daljnje revitalizacije željezničkog pometa prema ostatku Hrvatske. Ovaj je pravac buđenje istarske Luke Brščica, koja će konačno za vlastiti razvoj imati ono o čemu je sanjala desetljećima - željezničku vezu. Izgradnja nove željezničke dionice Zagreb-Maribor-Graz, koja će drastično skratiti putovanje od Zagreba prema Austriji i omogućiti bolje prometne tokove našim poduzetnicima koji prevoze teret, ali isto tako Hrvatska će konačno moći graditi prvi međunarodni brend putničkog vlaka po uzoru na uspješne europske zemlje. Uključenje Luke Rijeka u koridor Baltik-Jadran, što konačno nakon deset godina znači ravnopravnost luke s ostalim lukama na Jadranu, ali isto tako prednost za iskorištavanje potencijala koji ostale sjevernojadranske luke nemaju - kapacitet širenja i prihvat najvećih brodova. Spoj Hrvatske na koridor Zapadni Balkan i pozicija Luke Ploče kao najvažnije geostrateške luke za prijevoz tereta iz regije, kao i modernizacija željezničkog pravca od Zagreba do krajnjeg istoka Hrvatske. Izravan cestovni spoj Rijeke sa Italijom preko Divače, što će nakon desetljeća izoliranosti Primorsko-goranske županije, Riječanima osigurati sredstva za direktnu vezu sa zapadom. Ostvarili smo nevjerojatan cilj! Produžili smo Mediteranski koridor od Rijeke do Splita, što će konačno oživjeti ličku prugu. Splitskoj morskoj i zračnoj luci osigurali smo dodatna europska sredstva za modernizaciju, kao i direktnu željezničku vezu Split-Rijeka sa zapadnom Europom, preko Zagreba prema Grazu.

- Presretan sam i jako ponosan! Sav rad se itekako isplatio. Uspjeli smo. Potpuno će se promijeniti željeznička slika naše zemlje, a Istra više neće biti slijepo crijevo na karti Europe. Istarskim će prugama putovati putnici i teret i to je istinska renesansa željeznice, istaknuo je Flego te dodao:

- Želim se još jednom zahvaliti na podršci svim hrvatskim zastupnicima, koji su prepoznali da je ovo strateški interes RH, kao i slovenskim i talijanskim kolegama te izvjestitelju Parlamenta Dominiqueu Riquetu, koji je prepoznao važnost priključenja Hrvatske na najvažnije europske prometne pravce. Također, zasluga pripada i mojim prethodnicima Ivanu Jakovčiću i Jozi Radošu, koji su pokrenuli ovu prometnu priču još 2015. godine. Uspješnost europskih politika ogleda se u kontinuitetu rada. Ono što je započelo s inicijativom dvojice liberalnih hrvatskih zastupnika, danas je Hrvatskoj stavilo na raspolaganje ogromna europska sredstva, 26 milijardi eura, i omogućilo povezivanje Hrvatske s najvažnijim europskim središtima, kao i ravnopravnost naših luka s ostalim lukama na Sjevernom Jadranu.

Nakon danas usvojenih Flegovih prijedloga u Odboru za promet, slijedi potvrda odluke od strane Europskog parlamenta već u ponedjeljak na plenarnoj sjednici te početak međuinstitucionalnih pregovora Komisije, Vijeća i Parlamenta, tijekom kojih će se nadopuniti eventualni nedostaci.

- Dosta smo slušali o tome kako željeznica nema perspektivu. Istra je članica EU-a i Schengena, stoga kao prava europska regija, itekako mora imati željezničku perspektivu, a to smo danas ostvarili. Željeznica je srce zdravog, perspektivnog i čistog prometa, ono čemu Unija teži i čemu mora težiti i Hrvatska. Novac nam više neće predstavljati problem, jer sad na raspolaganju imamo novih 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe. Novac smo osigurali, i sad je loptica isključivo na državi. Nedovoljno dobra priprema projekata, manjak projektanata i izvođača radova, administrativne prepreke i spora državna administracija - to su problemi koje jednostavno moramo riješiti i s početkom iduće godine biti sto posto spremni. U suprotnom, novac ćemo morati vraćati. Zato pozivam Vladu RH da vodi računa o tome da moramo imati pripremljene projekte početkom sljedeće godine za nove dionice na europskim koridorima. Ne prolaze više nikakve isprike. Ne smije biti kašnjenja u pripremi projekata ni od strane Vlade, ni nadležnog ministarstva, ni HŽ-a. To je finale ove velike prometne priče!


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.