Uprava Zrakoplovno-tehničkog centra (ZTC) potvrdila je danas da je još jedan radnik zatražio sporazumni raskid ugovora o radu nakon što su u srijedu isto zatražila druga dvojica, no ističu da to neće utjecati na dinamiku remonta protupožarnih zrakoplova.
Radnik po zanimanju limar iz organizacijske cjeline nevezane za linije zrakoplova zatražio je prošlog tjedna sporazumni raskid ugovora o radu radi odlaska na novo radno mjesto s boljim materijalnim uvjetima i plaćom.
Taj slučaj nevezan je za drugu dvojicu mehaničara koji su s bolovanja odlazili raditi u inozemstvo a raskide ugovora o radu zatražili su u srijedu, priopćila je Uprava državne tvrtke u kojoj se servisiraju protupožarni zrakoplovi.
Poručuju da takav razvoj događaja neće utjecati na dinamiku remonta protupožarnih zrakoplova i zadane rokove.
Šef uprave ZTC-a Zdravko Klanac izjavio je početkom kolovoza da je rad u inozemstvu radnika koji su istovremeno na bolovanju razlog za izvanredni otkaz.
Jedan od njih odgovorio je u srijedu da ne želi više biti dio te kaljuže, tvrdeći da je do stanja s protupožarnim avionima dovelo nesposobno tehničko vodstvo ZTC-a. Ustvrdio je da zaposlenici imaju gdje raditi jer imaju odlične reference, traže ih i cijene.
Prosječna plaća mehaničara u ZTC-u iznosi oko 5800 kuna za redovan rad, početnici imaju oko 4000 kuna.
Hrvatska trenutno ima na raspolaganju šest protupožarnih zrakoplova. Početkom kolovoza rokovi za popravak zrakoplova pomaknuti su na 15. kolovoza.
Nismo davali lažnu nadu
Klanac je novinarima u četvrtak na konferenciji za novinare rekao da je dvojici radnika odbio dati slobodne dane po povratku s dugotrajnog bolovanja nakon čega su podnijeli zahtjev za sporazumni raskid radnog odnosa.
Protiv njih su HZZO-u uputili zahtjev za nadzorom jer su radili u inozemstvu dok su bili na bolovanju. "Ne želim o njima razgovarati, znate koji je ovo nož u leđa… Kad prikupimo sve što treba, podnijet ćemo kaznenu prijavu", najavio je.
Njih dvojica su, dodao je odradila jedva 30-ak dana.
Razgovor je obavio s trećim radnikom kojem ne mogu ponuditi uvjete kao tamo gdje ide, ali se nada da će se možda predomisliti.
Ustvrdio je da imaju stabilnu jezgru mehaničara s certifikatima pa odlazak dvojice radnika neće ugroziti funkcioniranje, odnosno rad na letjelicama.
Upitan je li lagao ministru obrane Mariju Banožiću o spremnosti kanadera za sezonu Klanac je rekao da nisu davali lažnu nadu i da su objektivno izvještavali onoliko koliko su mogli predvidjeti.