pulapromet - dugi
Svijet

jača desnica

Danas oduka hoće li AfD dobiti svog prvog gradonačelnika većeg njemačkog grada

AfD je osnovana kao stranka kritičara zajedničke valute eura, ali se tijekom migrantske krize, još u vrijeme vlasti kancelarke Angele Merkel i dolaska velikog izbjegličkog vala, usmjerila na temu izbjeglica


 
2 min
HINA

AfD je osnovana kao stranka kritičara zajedničke valute eura, ali se tijekom migrantske krize, još u vrijeme vlasti kancelarke Angele Merkel i dolaska velikog izbjegličkog vala, usmjerila na temu izbjeglica

Krajnje desna stranka Alternativa za Njemačku (AfD) ima dobre izglede da osvoji svoj prvi gradonačelnički mandat u većem gradu Nordhausenu u središnjoj Njemačkoj, koji u nedjelju održava drugi izborni krug.

Gotovo 37.000 birača u nedjelju odlučuje o ishodu drugog kruga izbora u industrijskom i sveučilišnom gradu u Tirinškoj.

AfD-ov kandidat, 61-godišnji poduzetnik Joerg Prophet, uživa bolji početni položaj nakon prvog kruga, gdje je osvojio 42,1 posto glasova prije dva tjedna. Prophet se natječe protiv trenutnog gradonačelnika, nezavisnog Kaija Buchmanna, koji je u prvom krugu dobio 23,7 posto glasova.

Alternativa za Njemačku je od kraja lipnja pobijedila na jednim okružnim izborima u Tirinškoj te na izborima za načelnika malog grada Raguhn-Jeßnitz s manje od 9000 stanovnika u Saskoj-Anhalt.

Prvi izbori održani su u okrugu Sonneberg na jugu Tirinške, gdje je AfD-ov političar Robert Sesselmann izabran kao prvi AfD-ov okružni upravitelj. Njegov izbor je izazvao rasprave i zabrinutost diljem zemlje.

Savezni ured za zaštitu ustava smatra AfD u Tirinškoj i njezina vođu Bjoerna Hoeckea krajnje desnim ekstremistima te ih nadzire.

Nordhausen je glavni grad istoimenog okruga na sjeveru Tirinške, a ima oko 42.000 stanovnika.

Izlaznost je u prvom krugu iznosila 56,4 posto.

Dosadašnji gradonačelnik Buchmann strahuje da bi u slučaju pobjede AfD-ovog kandidata Nordhausen mogao izgubiti imidž otvorenog i liberalnog grada. U njemu se nalazi visoka škola s mnogo studenata iz inozemstva, a i integracija izbjeglica je do sada ovdje slovila kao uspješna.

Mnogim političarima AfD-a predbacuje se povijesni relativizam i koketiranje s nacionalsocijalizmom, a neki od njih završili su i pred sudom zbog korištenja simbola nacionalsocijalizma.    

Ogranak AfD-a u Tirinškoj slovi kao izrazito ekstreman unutar same stranke te se već dvije godine nalazi na listi saveznog Ureda za zaštitu ustavnog poretka kao „nedvojbeno ekstremno desna organizacija“. Na tom popisu su još neki pokrajinski ogranci stranke, kao i kompletna mladež AfD-a.  

Usprkos tomu se AfD u Tirinškoj već dulje vrijeme u ispitivanjima javnog mnijenja etablirao kao najjača politička stranka. 

AfD je osnovana kao stranka kritičara zajedničke valute eura, ali se tijekom migrantske krize, još u vrijeme vlasti kancelarke Angele Merkel i dolaska velikog izbjegličkog vala, usmjerila na temu izbjeglica. 

U potpori AfD-u prednjače pokrajine na istoku zemlje, u kojima je još uvijek prisutno nezadovoljstvo dosezima njemačkog ujedinjenja, odnosno i dalje prisutnim zaostajanjem za većinom zemlje.

Prema većini analiza stranka svoju trenutnu popularnost zahvaljuje nezadovoljstvom građana radom aktualne socijaldemokratsko-zeleno-liberalne vlade Olafa Scholza.

Pritom se posebice kritizira useljenička politika, prije svega velik broj izbjeglica koja pojačano stižu u Njemačku.


Nastavite čitati

Svijet
 

EU ima plan za rješavanje stambene krize, na 'udaru' kratkoročni najam

Jedan od čimbenika koji su pridonijeli stambenoj krizi je kratkoročni najam rezerviran putem internetskih platformi. Iako to nudi brojne pogodnosti, veći izbor, dodatne prihode za vlasnike, njegov brzi rast od gotovo 93 posto u razdoblju od 2018. do 2024. pridonio je ograničavanju cjenovno pristupačnih stanova za lokalno stanovništvo, posebno u vrlo popularnim odredištima

Svijet
 

EU odustaje od plana da svi automobili od 2035. budu električni

Prema novom prijedlogu, od 2035. proizvođači automobila morat će smanjiti emisiju ugljikova dioksida za 90 posto, umjesto 100 posto. To znači da će 90 voznog parka svakog proizvođača automobila morati biti električni, to jest s nultom stopom emisije, a ostalih deset posto morat će kompenzirati korištenjem čelika koji je proizveden u EU-u uz nisku emisiju ugljikova dioksida ili korištenjem e-goriva i biogoriva

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.