PROJEKTNI DAN ZA OŠ UČENIKE MONTE ZARO
(FOTO) ZELENA ZAVIČAJNA NASTAVA: "Sami gušti, nideri troška, svakemu se pjaža boška"
Aktivnosti učenika započele su šetnjom u Šijanskoj šumi, zatim su posjetili špilju Šandalja u kojoj je živio prapovijesni čovjek te su razgledali austrougarsku tvrđavu San Daniele * Kroz „ šumsku priču“ otkrili bogatstvo koje šuma u sebi krije, a Šijansku šumu prozvali su "najlipšom boškom našega grada"
Aktivnosti učenika započele su šetnjom u Šijanskoj šumi, zatim su posjetili špilju Šandalja u kojoj je živio prapovijesni čovjek te su razgledali austrougarsku tvrđavu San Daniele * Kroz „ šumsku priču“ otkrili bogatstvo koje šuma u sebi krije, a Šijansku šumu prozvali su "najlipšom boškom našega grada"
Predblagdansko raspoloženje u Osnovnoj školi Monte Zaro započelo je u srijedu 5. travnja 2023. još jednim projektnim danom. Obzirom na to da škola ima status Međunarodne eko škole dijamantnog statusa odlučili smo današnji dan obilježiti korelacijom Festivala znanosti čija je tema Priroda i društvo (Šume) i projekta „Institucionalizacije zavičajne nastave“ koji škola provodi temeljem Ugovora s Istarskom županijom – Regione Istriana.
Vođeni ekološkom sviješću naši su učenici u pratnji razrednika, predmetnih učitelja, stručnih suradnika i pomoćnika u nastavi odlučili dan posvetiti šumi, najvećem izvoru kisika bez kojeg je život nezamisliv.
Posjetom Šijanskoj šumi započele su aktivnosti naših učenika. U Šijanskoj šumi s pozdravnom ih je riječi dočekao predstavnik Javne ustanove Nature Histrice Mladen Perčić. Upoznao ih je s park šumom, Javnom ustanovom i poslom čuvara prirode te ih proveo do Šandalje i tvrđave San Daniele. Učenike razredne nastave djelatnici javne ustanove upoznali su s biljnim i životinjskim vrstama nastanjenim u šumi.
Posjetili su i špilju Šandalja koja je značajno povijesno i arheološko bogatstvo u kojem su se do 1952. godine nalazili brončanodobni grobovi, a od iznimne su važnosti za povijest ovog kraja.
Razgledali su i tvrđavu San Daniele koja je za vrijeme Austrougarske imala značajnu obrambenu ulogu. Ova povijesna priča bila je namijenjena učenicima petih, šestih i osmih razreda.
Učenici su nakon obilaska šume uživali u radionicama čije su teme osmislili sami pa su tako učenici prvih razreda, njihove razrednice i pomoćnice u nastavi Šijansku šumu prozvali“ najlipšom boškom našega grada“, mjestom za odmor dostupnom svima.
Naši veseli drugaši, jedni na terenu, a drugi u školi teme svojih radionica posvetili su šumi kraljici kisika i stablu kao početku jednog „ zelenog života“.
Treći razredi su kroz „ šumsku priču“ otkrili bogatstvo koje šuma u sebi krije, a sve je započelo terenskim radom naših učenika i rezidbom školskog maslinika. Rezidbu maslinika stručnom pomoći potpomogao je predstavnik ekološke Agroudruge Maslina Pula, gospodin Drago Kliba. Prije rezidbe maslina postavljene su nove kućice za ptice koje su izradili učenici prvih razreda, a obojali ih učenici produženog boravka.
Četvrtaši su radionice posvetili „dici i boški“ pa su tako kroz smijeh i igru proveli kvalitetno vrijeme u prirodi, upoznavši tako biljni i životinjski svijet.
Učenici 5.a razreda proveli su kvalitetno vrijeme u glazbenom studiju učitelja glazbene kulture u DC Rojc koji je učenicima održao glazbenu radionicu pruživši im priliku da se upoznaju s raznim vrstama glazbala i okušaju u sviranju istih.
Naši šestaši su se upoznali s bioraznolikosti Šijanske šume i Mornara.
Na jugoistočnom vrhu Istre u blizini Ližnjana nalazi se svjetionik Marlera kojeg su posjetili učenici sedmih razreda. Svjetionik je izgrađen 1882. godine, a smješten je na stijenama svega 25 metara od mora. U pratnji predstavnica škole i učenika sedmih razreda bio je gospodin dr.sc Neven Iveša zaposlen na Fakultetu prirodnih znanosti u Puli koji ih je upoznao s autohtonim biljnim vrstama naših prostora. Naglasak je također stavljen i na problem bacanja otpada u prirodu, kako građevinskog tako i plastike koji predstavlja veliki problem u svijetu, ali i kod nas.
Učenici osmih razreda su također bili na dvije lokacije pa su se tako jedni upoznali s ljepotama „ lipe naše boške“ , a drugi posvetili likovnom radu u prostorima škole kroz šumu kao temu u likovnoj umjetnosti posvećenu borovima Monte Zara.
Svi učenici lijepo su se proveli i puno naučili kroz korelacijsku nastavu u prirodi te sada ispunjeni pozitivnom energijom mogu zasluženo uživati u slobodnim danima proljetnih praznika koji su pred njima. Školski projekt koordinirala je učiteljica razredne nastave Rozana Cerin Šverko.
Ravnateljica Branka Sironić Buić upućuje zahvale svim učiteljima, stručnim suradnicima, pomoćnicima u nastavi i stručno komunikacijskoj posrednici kao i vanjskim suradnicima čijom je suradnjom omogućeno uživanje u projektnom danu. Nakon povratka s praznika učenici će u školi predstaviti svoje radove na zajedničkoj prezentaciji i izložbom. (pedagog Saša Jureša)