Na jednoj od posljednjih sjednica Gradskog vijeća Pule povela se rasprava o nekvalitetnim i premalim obrocima u Pučkoj kuhinji u Puli. Da pritužba ima, i da su osnovane, potvrdila je i nadležna pročelnica za društvene djelatnosti Ivana Sokolov te ustvrdila i da će se do nove godine raskinuti ugovor s dosadašnjim dobavljačem i sklopiti ugovor s drugim, odnosno prethodnim dobavljačem. Navodno je novi dobavljač ustanova sv. Polikarp koji je na natječaju bio najpovoljniji, dok je raniji dobavljač bio Pleter usluge.
No, prema našim saznanjima, to ipak neće ići tako jednostavno niti jednostrano, jer postoje odredbe koje definiraju razvrgnuće ugovora, a ako se to i dogodi, treba raspisati novi natječaj i onda odabrati novog najboljeg ponuditelja. Hoće li to biti taj stari ili netko posve novi, kažu nam poznavatelji prilika, posve je svejedno, važno je samo ovim ljudima u potrebi osigurati siguran, kvalitetan i ukusan obrok, nekima i jedini u danu.
"To što je netko siromašan, ne znači da treba 'šparati' i na tom jednom obroku na koji imaju pravo", kažu naši sugovornici.
Za komentar smo zamolili i ravnateljicu Gradskog društva Crvenog križa Pula Jasnu Vekić koja nam je pojasnila da Gradsko društvo Crvenog križa Pula, u suradnji s Gradom Pula, organizira Pučku kuhinju za socijalno potrebite građane grada Pule, u prostoru na adresi Zagrebačka 11. U tom su prostoru od svibnja 2012. godine.
- Postupak je slijedeći. Nadležni Upravni odjel za društvene djelatnosti Grada Pule provodi postupak identificiranja korisnika koji, prema Odluci o socijalnoj skrbi, imaju pravo na korištenje usluge Pučke kuhinje. Korisnici Pučke kuhinje dužni su sa sobom imati iskaznicu za korištenje usluga Pučke kuhinje koju izdaje Odjel socijalnu skrb i zdravstvo i dati je na uvid svakodnevno radnicama u Pučkoj kuhinji prije preuzimanja obroka, a radi vođenja evidencije. Dvije radnice GDCK Pula svakog dana od ponedjeljka do subote dijele jedan obrok, odnosno ručak korisnicima, a subotom dijele i jedan suhi obrok za nedjelju, tako su korisnici pokriveni obrocima svakog dana. Podjela hrane je od 10.30 do 13.30 sati. Svakog dana podijelimo između 80 i 90 obroka. Radnice u pučkoj kuhinji, osim što dijele hranu, održavaju higijenu prostora i brinu o kućnom redu, pružaju i podršku korisnicima u neobaveznim razgovorima, pomažu im kod svakodnevnih problem upućivanjem na institucije koje im eventualno mogu biti podrška, pa sam dolazak korisnika u kuhinju na ručak nije samo prehrana, već i neformalna podrška u njihovim životima, istaknula je Vekić.
Dodala je i kako korisnici imaju mogućnost korištenja usluga Pučke kuhinje na način da obrok mogu ponijeti sa sobom u vlastitim posudama ili ga pojesti u kuhinji.
- Veliki broj korisnika, njih 60 posto, svoj obrok uzima i jede kod kuće pa pretpostavljamo da ga i podijele s nekim što je, naravno, pokazatelj sve lošije gospodarske situacije u našoj zemlji. Stvaran broj korisnika je prilično velik, veći od broja koji se prijavljuje centrima socijalne skrbi, upravnim odjelima za socijalnu skrb i ostalim institucijama koje brinu o potrebitim građanima, ustvrdila je Vekić.
U vrijeme blagdana u podršku korisnicima uključuju se i Porečko pulska biskupija, Učenički dom Pula i brojne udruge, kako bi svojim donacijama uljepšali barem malo blagdane korisnicima Pučke kuhinje.