Veliki radovi u pulskom naselju Veli Vrh, u sklopu izgradnje novog ulaza u najveći istarski grad, mijenjaju mu vizuru i opis iz dana u dan.
Gradnja novog turbo rotora, dodatnog nadvožnjaka i novog podvožnjaka, kao i probijanje nove trase dijela ceste - sve su to tek prvi elementi u ostvarenju konačnog cilja, a to je rekonstrukcija najjužnijeg kraka državne ceste D75, od Velog Vrha do sjecišta s Tršćanskom ulicom, a nakon toga i najjužnijeg kraka ceste D66, odnosno dijela pulske obilaznice od Tršćanske do velikog rotora u naselju Šijana.

Nosači novog nadvožnjaka

Nosači nadvožnjaka

Kod budućeg kružnog toka - skretanje za Valelungu
Ovih dana, nakon nešto manje od godine praćenja izmjena Velog Vrha, prve se veće intervencije mogu vidjeti i na ovom posljednjem potezu. Bageri su stigli i u razinu industrijske zone, gdje je prethodno već iskrčen dio šumskoj pojasa i u narednih se nekoliko mjeseci, čini se, može očekivati i početak gradnje novog rotora koji je, prema projektnoj dokumentaciji, zamišljen na sjecištu obilaznice, Vitasovićeve i Industrijske ulice.
Osim četiri trake i adekvatnog četverotračnog ("turbo") rotora na potezu od Tršćanske do Šijane, postojeći će nadvožnjak nad prugom dobiti "blizanca", ali i vlastitu rekonstrukciju, na skretanju za Valelungu podići će se potpuno novi rotor, a pod nekadašnjih "kikiriki rotorom" na Velom Vrhu, usjeći će se podvožnjak. Konačno, dio trase ceste na ulazu u grad bit će izmijenjen pa će nova prometnica od Velog Vrha, umjesto ka benzinskoj crpki kod Fažanske ulice, na Fažansku izlaziti nešto zapadnije.

Podvožnjak na Velom Vrhu

Zona gdje su vidljivi novi radovi
Po okončanju gradnje, cijeli će ovaj potez imati promet organiziran u dvije trake što bi, osim samog kretanja kroz grad, trebalo značajno olakšati ulazak u njega iz dva najprometnija ulaza - iz pravca Vodnjana i zapadnog dijela Poluotoka, te iz pravca Valture, odnosno istoka i Zračne luke.
O projektu novog ulaza u Pulu u više smo navrata pisali OVDJE, OVDJE i OVDJE.
Danas vam donosimo nešto slika s gradilišta.
Izvođenje radova vrijednih oko 23 milijuna eura, na sebe je preuzela tvrtka GP Krk d.d. Ovaj se iznos odnosi samo na izgradnju i rekonstrukciju prometnice, bez uvođenja prateće infrastrukture. Uvođenje svojih instalacija tijekom radova, sufinancirat će ili u cijelosti financirati nekoliko tvrtki, poput Pragrandea i Plinare. Očekivano vrijeme trajanja rekonstrukcije je dvije godine.