Život

Edukativne radionice u Coworkingu

U Puli se danas održava InnoLab dan edukacije o darovitosti

Radionice za djelatnike pulskih osnovnih škola održavaju se pod vodstvom stručnjaka iz područja fizike, kreativnog pisanja i dramske pedagogije te darovitosti


 
4 min
Istra24
foto: Grad Pula Pola

Radionice za djelatnike pulskih osnovnih škola održavaju se pod vodstvom stručnjaka iz područja fizike, kreativnog pisanja i dramske pedagogije te darovitosti

Grad Pula i Zaklada InnoLab danas su u Coworkingu organizirali edukativne radionice o darovitosti za djelatnike pulskih osnovnih škola pod nazivom “Pula za darovitost: darovitost za Pulu”. Partneri na projektu su Osnovna škola Šijana i Zajednica tehničke kulture Pula, a radionice se održavaju pod vodstvom stručnjaka iz područja fizike, kreativnog pisanja i dramske pedagogije te darovitosti.

Prije samog početka radionica, okupljenim ravnateljima pulskih osnovnih škola i stručnim suradnicima obratili su se gradonačelnik Filip Zoričić, upraviteljica Zaklade InnoLab Barbara Kristofich Ambruš, ravnateljica Osnovne škole Šijana Keti Melnjak te predsjednik Zajednice tehničke kulture Pula Anton Pletikos.

„U današnje je vrijeme više nego izazovno raditi u školi, velika je odgovornost na vama ravnateljima i na stručnoj službi. Sustav će se promijeniti tek onda kada škole budu imale sve resurse koji su im nužni i potrebnu infrastrukturu. Očekujemo da će proračun Vlade za obrazovanje biti puno veći kako bismo zaista mogli biti društvo znanja. Itekako je važno razgovarati o darovitosti, izmjenjivati znanja i iskustva o ovoj važnoj temi i učiti jedni od drugih. Darovitost treba prepoznati, o njoj se treba otvoreno razgovarati, stoga mi je čast biti danas ovdje s vama na samom početku radionica koje će nam u tome pomoći, a koje smo organizirali zajedno sa Zakladom InnoLab“, poručio je gradonačelnik Zoričić.

foto: Grad Pula Pola

Sudionicima radionica se potom obratila upraviteljica Zaklade InnoLab Barbara Kristofich Ambruš.

„Na radionicama će stručni suradnici i nastavnici vidjeti i podijeliti primjere dobre prakse i predložiti smjernice za rad s darovitim učenicima tijekom provođenja pet tematskih radionica na kojima će uz pratnju učitelja sudjelovati i učenici sa zapaženim rezultatima. Pulske škole i svojim vrsnim rezultatima na natjecanjima te brojnim i raznovrsnim projektima koje provode potvrđuju posvećenost razvoju talenata kod mladih, a kroz sudjelovanje na radionicama jačat će i njihovo uzajamno povezivanje i potencijal za stvaranje sinergije u radu s darovitim učenicima“, rekla je Barbara Kristofich Ambruš.

„Danas smo se okupili kako bismo izmjenjivali znanja i iskustva i pripremali se za izazove koji su pred nas postavljeni, a tiču se rada s nadarenim učenicima. Radionice pred nama pružit će nam uvid u inovativne metode rada s nadarenim učenicima, stoga zahvaljujem svima koji su sudjelovali u organizaciji, svim predavačima i sudionicima koji su danas ovdje, spremni učiti i dijeliti iskustva, a sve kako bismo zajedno gradili sustav koji prepoznaje i podržava darovitost“, poručila je ravnateljica Osnovne škole Šijana Keti Melnjak.

„Na nama učiteljima i nastavnicima je da damo što više od sebe, a svako će dijete od toga uzeti onoliko koliko može. To je primarni zadatak nas edukatora“, zaključio je predsjednik Zajednice tehničke kulture Pula Anton Pletikos.

Kroz fokus na aktualna pitanja oblikovanja i realizacije sustava darovitosti u osnovnim školama u Puli, na radionicama će se razmotriti ključna pitanja stručnih službi u radu s darovitim učenicima, prijedlozi mogućih rješenja i moguće smjernice umrežavanja i zajedničkog djelovanja u radu s darovitim učenicima. Također će se spomenuti i suvremene spoznaje u području darovitosti te implikacije za rad s darovitima u praksi.                                                                              

Nadalje, putem propitivanja ključnih pitanja koja predstavljaju izazov nastavnicima u radu s darovitim učenicima na radionici će se kreirati mapa izazova i mogućih rješenja te usporediti postoje li poveznice u različitim područjima darovitosti (npr. društvene znanosti, STEM) kod rada s darovitima, a spomenut će se i suvremene spoznaje u području darovitosti te implikacije za rad s darovitima u praksi.                                                                            

Na radionici STEM kreativa će se učenici i nastavnici upoznati s Centrom za popularizaciju znanosti u kratkom uvodnom obilasku. Zatim će učenici u pratnji svojih učitelja u kreativnom okruženju uz suvremenu didaktičku STEM opremu sudjelovati u interaktivnim pokusima iz tri skupine: elektromagnetizam (najznačajniji pokusi iz povijesti elektromagnetizma - Faradayev zakon, Lenzov zakon, Oerstedov pokus...), optika (pokusi laserima, osnove geometrijske i valne optike, koncept ljudskog vida, holografija) te toplina i toplinsko zračenje. Osim radionice STEM kreativa, održat će se i radionica kreativnog pisanja te dramska radionica.                                                                                                                                           


Nastavite čitati

Pula
 

STOIA NEL ROMANZO DI ALESSANDRO MOCENNI: Con "Il giro di Stoia" un tuffo nella memoria intima e in quella della città di Pola

Nell'estate del 1982, a Pola, una gara di tuffi dalle rocce a Stoia diventa il pretesto per raccontare un mondo al confine tra due identità. Sullo sfondo della costa istriana, tra le pietre bianche e il mare della Jugoslavia socialista, un gruppo di ragazzi di 13 e 14 anni si ritrova in un luogo che per loro è allo stesso tempo patria e terra straniera. * Quando si parla di Alessandro Mocenni, bisogna tener presente che egli appartiene alla seconda generazione degli “esuli” da Pola, a coloro che, grazie alle ponderate decisioni dei propri genitori, sono sempre tornati nel luogo d’origine. Questa precisazione è necessaria per spiegare che la categoria degli esuli a cui appartiene la famiglia Mocenni porta con sé la curiosità e il desiderio di conoscere, imparare, osservare e ascoltare anche le storie “degli altri”, storie in cui ci sono anche le ingiustizie commesse da noi e il dolore degli altri

Pula
 

"IL GIRO DI STOIA" ALESSANDRA MOCENNIJA: Đir oko Stoje sa skokovima u intimnu i kolektivnu memoriju grada

U ljeto 1982. godine u Puli natjecanje u skokovima sa stijena na Stoji postaje povod za priču o svijetu na granici dvaju identiteta. U pozadini istarske obale, između bijelog kamenja i mora socijalističke Jugoslavije, skupina 13-godišnjih i 14-godišnjih dječaka našla se na mjestu koje im je istovremeno i domovina i tuđina * Kada govorimo o Alessandru Mocenniju, treba imati na umu da pripada drugoj generaciji “ezula” iz Pule, onima koji su se, zahvaljujući promišljenim odlukama svojih roditelja, uvijek vraćali u mjesto podrijetla. Ova napomena je potrebna kako bi se objasnilo da kategorija ezula kojoj pripadaju „Mocenni nosi sa sobom znatiželju i želju da se sazna, nauči, promatra i slušaju i priče “drugih”, priča u kojima ima i našeg nepravednog ponašanja i tuđe boli

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.