Izvanredna fotografija naslova „ Zavarivač iz brodogradilišta Uljanik“ poznatog fotografa Alojza Orela, jedna je od upečatljivijih iz fotomonografije „Pula“ koju je 1964 objavila Agencija za fotodokumentaciju iz Zagreba.
Premda je markantniji i dramaturški uvjerljiviji, zavarivač iz ove fotografije pomalo podsjeća na lik iz nekadašnje novčanice od 10 dinara: nasmijani radnik Arif Heralić (1922-1971), ljevač iz Željezare Zenice, trebao je biti simbol socijalističkoga napretka i blagostanja.
Ime radnika iz Orelove nam fotografije nije poznato, međutim on je jedan od simbola razdoblja kad je pulsko brodogradilište bio ponos „socijalističkog rada“ i koje je i, nastupanjem tržišne ekonomije, imao dovoljno prestiža i znanja (trebalo bi pisati: know-how) za opstanak u borbi s kapitalističkom konkurencijom.
Stvari su se, nažalost, otkotrljale drugačije, posrnulo brodogradilište, čije nasljeđe pokušava održati na životu nova tvrtka, već je dugo na prodaji ali kupca nema. Uskoro ide novi pokušaj, dum vita est, spes est…Pitanje je, međutim, da li u Uljaniku ima još uvijek ne samo zavarivača, već i ispravnih strojeva za zavarivanje.