Biznis

PLOVILO VRIJEDNO 15 I POL MILIJUNA KUNA

Brodom "Mali Brijun" nije znao kormilariti nitko, a sada iz Nacionalnog parka Brijuni tvrde da ga voziti znaju - svi!

Putnički brod "Mali Brijun" vrijedan 15 i pol milijuna kuna trenutno plovi između Malog i Velikog Brijuna i znaju ga voziti svi zapovjednici, tvrde iz parka. Zanimljivo, uzme li se u obzir kako je riječ o prototipu, odnosno o brodu koji - kako nam je početkom godine rečeno u Tehnomontu - nije znao voziti nijedan kapetan u Hrvatskoj. Gdje su i po kojoj cijeni, u međuvremenu, prošli obuku - iz Nacionalnog parka nismo uspjeli doznati


 
4 min
Martina Pereša ⒸFOTO: Manuel Angelini

Putnički brod "Mali Brijun" vrijedan 15 i pol milijuna kuna trenutno plovi između Malog i Velikog Brijuna i znaju ga voziti svi zapovjednici, tvrde iz parka. Zanimljivo, uzme li se u obzir kako je riječ o prototipu, odnosno o brodu koji - kako nam je početkom godine rečeno u Tehnomontu - nije znao voziti nijedan kapetan u Hrvatskoj. Gdje su i po kojoj cijeni, u međuvremenu, prošli obuku - iz Nacionalnog parka nismo uspjeli doznati

- Svi brodovi unutar Javne ustanove Nacionalni park Brijuni su u funkciji, kao i brod „Mali Brijun“ te voze sukladno potrebama Ustanove za unutarnji promet, odgovaraju iz Nacionalnog parka na naš upit o tome je li novi putnički brod „Mali Brijun“ trenutno u funkciji.

Novi putnički brod vrijedan 15 i pol milijuna kuna

Podsjetimo, Nacionalni park Brijuni u svom vlasništvu od konca prošle godine ima novi putnički brod „Mali Brijun“ za prijevoz putnika s Velikog na Mali Brijun tijekom turističke sezone.

Ugovor o projektiranju i gradnji bio je vrijedan oko 15,5 milijuna kuna te je dio aktivnosti projekta “Novo ruho Brijuna“ (u okviru Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.” sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj). Dužina broda je nešto manja od 22 metra, a širok je devet metara. Može primiti 150 putnika uz tri člana posade. Tvrtka Tema iz Pule za brod je isporučila propulzore od 185 kilovata snage pojedinačno, a Motortech generatore od 280 kilovata svaki.

 

Problemi već prilikom testnih vožnji

Njegova je gradnja u pulskom Brodogradilištu Tehnomont trajala duže od godinu dana, a kako smo pisali početkom siječnja problemi su se pojavili već prilikom testnih vožnji kada je brod udario u obalu te je, radi oštećenja koje je pritom nastalo, ponovno vraćen na remont u Tehnomont.

S obzirom na to da se radilo o prototipu, riječ je o brodu koji - kako nam je početkom godine rečeno u Tehnomontu - nije znao voziti nijedan kapetan u Hrvatskoj.

Gordana Deranja

- Kako u Hrvatskoj ne postoji takav brod, samim time ne postoji ni kapetan koji bi ga znao voziti. I mi smo traganjem došli tek do jednog kapetana u Belgiji koji vozi baš istovjetni brod. Iz Nacionalnog parka Brijuni htjeli su da se brodom upravlja joystickom, a ne klasičnim načinom, a za to treba vježba. Što su htjeli to su i dobili, kazala nam je tada Gordana Deranja, predsjednica Uprave Tehnomonta.

Međutim, sada je čini se – sve u redu.

Ljetni preokret - brod znaju voziti svi zapovjednici!

Ne samo da brod uredno plovi rutom Mali – Veliki Brijun, već ga voziti znaju svi.

- Svi zapovjednici u Ustanovi imaju ovlaštenje za vožnju broda "Mali Brijun" te nisu potrebna nikakva dodatna usavršavanja, stoji u šturom odgovoru pristiglom iz Javne ustanove Nacionalni park Brijuni.

Kada je brod započeo ploviti spomenutom rutom, do kada će njome ploviti i kakav mu je red plovidbe... Gdje su se zapovjednici educirali i koliko je stajala njihova edukacija – pitanja su koja smo također postavili, no za odgovore smo ostali uskraćeni. Objavit ćemo ih dakako kada ih i ako ih dobijemo.

"Čini se kako su se kapetani dobro snašli"

Da su kapetani savladali vožnju, potvrdili su nam i iz Brodogradilišta Tehnomont. Prilikom primopredaje broda postojali su, naime, zahtjevi za još jednim brisačem te je on stoga ponovno vraćen u brodogradilište.

- Čini se kako su se kapetani dobro snašli. Prema našim informacijama, voze ga posve samostalno. Pretpostavljam da su sami prošli obuku jer su uplovili i isplovili bez problema prilikom dolaska i odlaska na ugrađivanje brisača, kazala nam je jučer direktorica Uprave Tehnomonta, Gordana Deranja.

Marno Milotić, v.d. ravnatelja NP Brijuni, Foto: PIXSELL/Srećko Niketić

Iz Nacionalnog parka krajem siječnja su nam, pak, odgovorili kako bi se na edukaciji kapetana trebalo raditi u narednim mjesecima. V.d. ravnatelja Marno Milotić pojasnio nam je tada da je to zato što mnogi djelatnici trenutno koriste godišnji odmor ili su, pak, zaraženi koronavirusom.

Kad je brod uistinu zaplovio?

Pitali smo se onda hoće li kapetanima ostati dovoljno vremena kako bi se do početka turističke sezone adekvatno obučili za upravljanje brodom koji može prevoziti čak 150 putnika, uzmemo li u obzir da je riječkim kapetanima koji voze barže, a ne putničke brodove, za edukaciju korištenja joystickom bilo potrebno više od mjesec dana.

- Nema roka kad bi brod trebao početi voziti putnike iako nam je u interesu da to bude što prije, a to će biti povezano s otvaranjem otoka Mali Brijun u proljeće ili početkom ljeta, rekao nam je tada ipak optimistično v. d. ravnatelja Milotić, dok su u Tehnomontu ustvrdili kako bi, prema njihovim saznanjima, "Mali Brijun" trebao početi ploviti u travnju.

Kada je brod uistinu zaplovio i gdje je te po kojoj cijeni odrađena, prema svemu sudeći, uspješna edukacija kapetana, iz Nacionalnog parka Brijuni zasad nam nisu željeli odgovoriti.

Međutim, iz zadnjih Izmjena ovogodišnjeg Plana nabave Nacionalnog parka Brijuni, od 25. svibnja, evidentno je kako je za stavku "Stručno osposobljavanje zaposlenih" predviđeno 105 tisuća kuna.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.