Zoran Pejović, glavni izvršni direktor za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels & Villas, istaknuo je na LinkedInu da Hrvatska ima najnepovoljniji omjer hotelskih soba i privatnog smještaja među mediteranskim destinacijama, prenosi Poslovni.hr.
Bližimo se vrhuncu ljetne sezone 2024., a hrvatski turizam suočava se s izazovima zbog neusklađenosti ponude i potražnje u sektoru smještaja. Zoran Pejović, glavni izvršni direktor za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels & Villas, istaknuo je na LinkedInu da Hrvatska ima najnepovoljniji omjer hotelskih soba i privatnog smještaja među mediteranskim destinacijama.
Pejović zagovara potrebu za, kako piše na LinkedInu, zdravom ravnotežom između luksuznih hotela, hotela srednje klase te privatnog smještaja, od apartmana do vila s privatnim bazenima. Trenutno ta ravnoteža u Hrvatskoj ne postoji. “Kako u Hrvatskoj nema ni jednog globalnog luksuznog brenda, nemamo doseg koji ti brendovi sami sebi pružaju”, naglašava Pejović.
“Prošla je godina bila mali znak upozorenja, ali uspjeli smo. Čini se da je ove godine druga priča. Upravo sam sada, 21. srpnja, pogledao dostupnost vila i kuća s bazenima na Airbnbu, za 6 gostiju i više. Pogledao sam rezultate dostupnosti i za tjedan od 27. srpnja do 3. kolovoza, od subote do subote, i oni su više nego zabrinjavajući.
Samo u Istri ima 467 kuća koje odgovaraju ovoj pretrazi, na Kvarneru 387, a u Dalmaciji 405 kuća. To je 1.259 kuća i vila s bazenima, s gotovo 5.000 slobodnih soba. Da je riječ o 25 hotela s po 200 soba, to bi jedno od najvećih hrvatskih hotelskih poduzeća učinilo potpuno praznim u vrhuncu sezone.
Međutim, da se radi o hotelima, tamo bi bilo barem 25 menadžera prodaje i marketinga s nekim alatima i znanjem na raspolaganju. Privatnim iznajmljivačima preostaje spuštanje cijena na Airbnbu, moljenje banaka da im produže kredite i nada da će se dogoditi neki novi globalni poremećaj koji bi donio posao na našu obalu.