Crna kronika

DVIJE PROMETNE NESREĆE

Nisu pazili. Teško ozlijeđena dva vozača motocikla

Austrijski državljanin, upravljajući od tunela Učka prema Vozilićima udario je u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu, a nedaleko Vrsara, 52-godišnjak strada je motociklom zbog loše procjene kod preticanja


 
3 min
Istra24
foto: PU istarska

Austrijski državljanin, upravljajući od tunela Učka prema Vozilićima udario je u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu, a nedaleko Vrsara, 52-godišnjak strada je motociklom zbog loše procjene kod preticanja

Istarska policija je tijekom jučerašnjeg dana zabilježila dvije prometne nesreće u kojima su teško stradali vozači motocikla.
U nesreći koja se dogodila oko 9 sati teško je ozlijeđen 19-godišnji austrijski državljanin koji je motociklom austrijskih registracijskih oznaka upravljao od tunela Učka prema Vozilićima kojom prilikom se nije kretao sredinom prometne trake, već je udario u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu.
Porečka policija je oko 11 sati pak zabilježila nesreću s teškim posljedicama na cesti DC-75 nedaleko Vrsara, kada je 52-godišnjak motociklom, pulskih registracijskih oznaka, preko pune uzdužne linije započeo pretjecati automobil austrijskih registracijskih oznaka. Kako je tijekom poduzimanja radnje naišlo vozilo iz suprotnog smjera, vozač motocikla se vraćao u svoju traku te tom prilikom udario u automobil koji je pretjecao i u padu se teško ozlijedio.
Unatoč upozorenjima policije i dalje se događaju teške prometne nesreće, kojima je uzrok nepoštivanje propisa od strane vozača motocikla. Ponovno apeliramo na vozače motocikla da radi vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu, poštuju prometna pravila.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 

Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!


Nastavite čitati

Istra
 

Laže li koza, ili laže rog? 'Misterij' osobne iskaznice protresao umaško Gradsko vijeće, Pula se priprema za drugi pokušaj prolaska rebalansa

Razgovarali smo s IDS-ovim  kandidatom za načelnika Fažane, bivšim dugogodišnjim direktorom Pulaprometa  Igorom Škatarom. Neće graditi kampanju na sukobu s aktualnim SDP-ovim načelnikom Radomirom  Koraćem * Nastavljaju se poslovni problemi obitelji Banko iz Tinjana. Stečajni postupci u njihovim tvrtkama pokazuju da su uz višemilijunske dugove sami sebi davali milijunske pozajmice

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.