Crna kronika

DVIJE PROMETNE NESREĆE

Nisu pazili. Teško ozlijeđena dva vozača motocikla

Austrijski državljanin, upravljajući od tunela Učka prema Vozilićima udario je u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu, a nedaleko Vrsara, 52-godišnjak strada je motociklom zbog loše procjene kod preticanja


 
3 min
Istra24
foto: PU istarska

Austrijski državljanin, upravljajući od tunela Učka prema Vozilićima udario je u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu, a nedaleko Vrsara, 52-godišnjak strada je motociklom zbog loše procjene kod preticanja

Istarska policija je tijekom jučerašnjeg dana zabilježila dvije prometne nesreće u kojima su teško stradali vozači motocikla.
U nesreći koja se dogodila oko 9 sati teško je ozlijeđen 19-godišnji austrijski državljanin koji je motociklom austrijskih registracijskih oznaka upravljao od tunela Učka prema Vozilićima kojom prilikom se nije kretao sredinom prometne trake, već je udario u rubni kamen, a onda i u zaštitnu ogradu.
Porečka policija je oko 11 sati pak zabilježila nesreću s teškim posljedicama na cesti DC-75 nedaleko Vrsara, kada je 52-godišnjak motociklom, pulskih registracijskih oznaka, preko pune uzdužne linije započeo pretjecati automobil austrijskih registracijskih oznaka. Kako je tijekom poduzimanja radnje naišlo vozilo iz suprotnog smjera, vozač motocikla se vraćao u svoju traku te tom prilikom udario u automobil koji je pretjecao i u padu se teško ozlijedio.
Unatoč upozorenjima policije i dalje se događaju teške prometne nesreće, kojima je uzrok nepoštivanje propisa od strane vozača motocikla. Ponovno apeliramo na vozače motocikla da radi vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu, poštuju prometna pravila.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu. 

Ne zaboravite, život je samo jedan, možete ga ili živjeti ili olako baciti na cestu!


Nastavite čitati

Istra
 

Neke škole nema tko da uči

Cijenjena pulska Gimnazija pred novog školskom godinom u šoku - nepopunjena su ostala skoro cijela dva razreda! U još 'strašnijoj' računici, u jezičare se upisalo samo osmero učenika. Ravnatelj najavljuje zaokret u smjerovima. Stiže STEM! A sutra pišemo o problemima stanovnika oko pulskog Vodotornja

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.